Nån som har bott på Sunwing Kallithea Rhodos ?
Tittar på resa dit med våra 4 barn 3,4,12,13 år gamla vilken byggnad är bästa att bo på ?
Nån som har någhra andra tips ?
Tittar på resa dit med våra 4 barn 3,4,12,13 år gamla vilken byggnad är bästa att bo på ?
Nån som har någhra andra tips ?
Då tror jag vi också överväger Rhodos framför Turkiet, för det med stranden bl.a.
Då återstår det att välja mellan Rhodos o Cypern :)
Såg att de verkade vara bättre o bo vid Helios på Kallithea sunwing än vid Athena men vid Helios barnpool fanns ingen rutschbana för de minsta, eller har jag fel ni som varit där?:)
Helios var trevligt, mycket mer privat än Athena.
I Helios är det två och trevåningshus, lite mer radhuskänsla än Athena som mer är hotellrumskänsla.
Dock är det iofs lite längre att ta sig från Helios till restaurangerna/ incheckningen än från Athena, som ligger mer mitt i smeten.
Skall man åka in till staden bör man välja taxi och skippa bussen som går utanför. Den höll aldrig tiden när vi var där, vi såg folk som stod en timme i solen vid 38grader och väntade... men den kom aldrig.
2012 var vi där, och då fanns ingen ruschkana i poolerna närmast Helios.
Vi har testat (med barnen)
Turkiet (alanya), hatade det. Åker ALDRIG tillbaka till Turkiet
Bulgarien (sunny beach) , inte helt tokigt, billigt att leva men det fanns ingen wow faktor
Mallorca (Alcudia), fantastisk strand och hav, bra mat. Ska man på en sol och havsbads resa så är det nr 1 Rhodos (kolymbia) - Så mysigt, vackert, trevligt, gillade inte den obekväma stranden men annars var det helt underbart. Älskade gamla delen.
Vi bodde på www.fritidsresor.se/resa/Grekland/Rhodos/Kolymbia/Atlantica-Aegean-Park/ och där var maten underbar, jättebra barnklubb, bra barnunderhållning, tyst på kvällarna/nätterna, ett extra plus för de vackra rummen med direkt utgång till pool. Vi kommer att åka tillbaka.
I år testar vi Kreta
Usch då, det låter ju inte så kul. Man kan ju hoppas att de skärpt till sig sedan dess. Annars har vi ju kök i lägenheten, så då får vi väl laga mat där. Provade ni den andra restaurangen på området, tyckte jag läste att det ska finnas två "La Tasca"?
Den erfarenhet jag har av mat i Grekland är väl att den är sådär generellt, de är duktiga på sallad och sånt, men absolut inte på kött eller finare mat. Så där kan jag rekommendera sunwing i Turkiet, suverän mat
Restaurangen vid Athena-delen heter Fino och de har betydligt högre kvalitet på mat och service. Det är tyvärr ganska dyrt men med tanke på att det är gratis barnbuffé för barnen och att maten håller väldigt hög klass är det värt pengarna! Blanda alltså inte ihop den restaurangen med La Tasca, det är skillnad.
Vi tyckte att La Tasca fungerade bra som lunchrestaurang och hämtmat-ställe på kvällen.
Vi var inte på några utflykter direkt, tog buss till Rhodos stad en em/kväll. För oss räckte det att slappa vid hotellet under en vecka. Det är 3 år sen vi var där senast nu, var där 3 ggr på 3 år, älskar hotellet!
Jag har varit på Rhodos många gånger förut innan vi fick barn, då hyrde vi vespa och åkte runt: Fjärilsdalen och Lindos var fint minns jag.
Oavsett var man bor på hotellområdet så kan man ju vara på de olika poolområdena för att få variation. Vi gillade Helios med terrass mot poolen eftersom det fanns en bra gräsyta där att leka på. Ariadne likadant men de lgh är väldigt små, passar inte större familj. Athena blir säkert bra också, nära till det mesta