• jesziqa

Hur mkt la ni ut på dopet?

Våran son ska döpas nu i maj, o jag har börjat planerat lite smått.. Inser ganska snabbt att det kommer att kosta en del, kommer bli ca 40 gäster. Eftersom han fyller år dagen efter så slår vi ihop dop+kalas, så har tänkt att det kan få kosta lite mera då. Tänkte ha båda mat och fika. Enklast är ju att beställa allt, iaf smörgåstårta som vi hade tänkt ha, och kanske någon tårta. kakor vill jag göra själv. Men som sagt, ett par tusen och kanske mer lär det gå på.

Hur mkt la ni ut på erat dop? Kan vara kul o veta...

• Svar på tråden Hur mkt la ni ut på dopet?
  • fostermamma

Totalt med lokalhyra à 500kr
    Sångerska 1500kr
    Tårtor från bageri
    Dukar ballonger
    Kakor te läsk kaffe saft
    inbjudningskort,tackkort
    5000kr ungefär

• Isalel

Vi lånade lokal av kyrkan :0:-
    Bjöd på fika, gjorde bullar och kakor själv och beställde tårtor för ca 1200:-
    Så med lite dricka och kaffe på det så gick det nog på totalt 1500:- och då hade vi nästan 40 gäster!

Men då har vi inte bjudit på mat.

• La Lola

Max en tusenlapp men förmodligen så var det mindre än så.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Gyllan

Vi lånade lokal av kyrkan.
    Dekorationer; blommor, dukar, servetter, ljus och lite sånt gick på runt 300 kr

Hade sedan buffé med 10 rätter, till 55 pers. Lagade all mat själv, så mat + dricka gick väl på ca 2500-3000.
    Beställde sedan tårtor som kostade 1000 kr, dock betalades dessa av farfar.

• icelolly

Köpte sidenband för en 50-lapp eftersom det satt ett rosa på dopklänningen sedan makens lillasyster döptes för 20 år sedan. Fick låna församlingshemmet inklusive porslin och utrustning, bord och stolar. Mammas vännina gjorde jättefina tårtor, mamma betalade henne en slant men för oss blev det gratis. Jag köpte nog nya strumpbyxor till mig också... Jo, och så servetter och kaffe såklart, filter fanns...

Så i i princip gratis.

• Trolltoka

Lånade lokal av kyrkan. Bakade allt själv inklusive tårtor. Med fika och lite dekorationer tror jag det landade på en tusenlapp cirkus. 

trolltoka.blogg.se *~*Novah 28+1 13/3-07♥Hugo 40+6 29/1-10*~*
  • icelolly
    icelolly skrev 2011-03-16 21:50:50 följande:
    Köpte sidenband för en 50-lapp eftersom det satt ett rosa på dopklänningen sedan makens lillasyster döptes för 20 år sedan. Fick låna församlingshemmet inklusive porslin och utrustning, bord och stolar. Mammas vännina gjorde jättefina tårtor, mamma betalade henne en slant men för oss blev det gratis. Jag köpte nog nya strumpbyxor till mig också... Jo, och så servetter och kaffe såklart, filter fanns...

Så i i princip gratis.
    Vi hade någonstans mellan 35-45 gäster.
  • xBellax

Vi hyrde partytält, stolar, bord, bjöd på öl/vin/läsk pastasallad med kassler som var köpt på en gård, cheesecake och kanelbullar, kaffe..

jag tror i helhet men nya kläder o så hamnade vi på ungefär 10 000. Nu sköt iofs päronen till några tusen också men ja vissa saker är ju inte nödvändiga.

Svärisarna stod för all alkoholfri dricka
    Morsan gjorde all dekoration
    Bästisen är florist och pynta med lite grönt osv.

De finns oftast många som vill hjälpa till på ett eller annat sätt så...

glömde även säga vi var 65pers.

• Zandra f

Första dopet:
    Lokalhyra: 700
    Mat:1000
    Tårtor: 500
    Blommor:500
     Plus kläder till oss själva och dopklänningen.

Andra dopet
    hade vi hemma

Kakor och bullar som vi köpt 200 kanske. sen gjorde svärmor en massa plus hon jobbar på fik.
    sen blommor runt 200 kr.

Kläder till sonen: 400

Plus lite annat: 200

Det traditionella dopet är ju bara tårta och kaffe. men man gör ju som man själv vill.

• lillejag2009

vi la 1500:- men spra en hel del på att in bror är bagare och gjorde de mest perfekta tårtor jag sett
    min mamma är kock och gjorde maten så det 'nda jag betala var för lokalen och nya kläder och skor till mig och drycken..... 

älskar min son vincent 2009-11-06
  • lillejag2009

min mamma gjorde även alla bordsdekorationen med blommor, dukar speciall beställda servetter och så

älskar min son vincent 2009-11-06
  • jesziqa
    Zandra f skrev 2011-03-16 21:55:16 följande:
    Första dopet:
    Lokalhyra: 700
    Mat:1000
    Blommor:500
     Plus kläder till oss själva och dopklänningen.

Andra dopet
    hade vi hemma

Kakor och bullar som vi köpt 200 kanske. sen gjorde svärmor en massa plus hon jobbar på fik.
    sen blommor runt 200 kr.

Kläder till sonen: 400

Plus lite annat: 200

Det traditionella dopet är ju bara tårta och kaffe. men man gör ju som man själv vill.
    det traditionella svenska dopet är så, men sonens pappa är från  chile och där är det lite större med mat osv. Plus att som jag skrev så tänkte vi slå ihop kalaset med dopet, så känns bäst då att man bjuder på mat me :) Tack för alla priser osv
  • Zandra f

Jo det är klart. jaha missade kalas plus dopet.

• lövet2

Höll till i församlingssalen i kyrkan - 0 kr.
    Gjorde tårtor och fikabröd själva. Det som kostade var kaffet och saften plus ingredienserna till fikat. 100-150 kr sammanlagt gissar jag på. Då var vi runt 25-30 personer.

• ploten

Vi bjöd på brunch på restaurang. Jag har för mig att det kostade 250 kr/pers, och vi var 12 betalande gäster, det blir väl 3000 kr vad jag förstår. Väldigt skönt och smidigt att slippa tänka på förberedelser, laga mat, pynta etc. Bara sätta sig vid dukat bord. I övrigt köpte vi nya kläder för ca 500 kr sammanlagt. Inga andra kostnader.

• kicki8210

vi låna församlingshemet så de kosta inget
    sen bjöd vi på buffe som jag och mamma fixat plus kakor och tårtor jag gjorde själv
    så samanlagt mat dryck kaffe å fika 2000-2500 kr vi va ca 50 pers

• hemligt gravid

Vi bjöd på fika och tårta med kaffe/saft efter dopet. Höll till i församlingshemmet och dukade med deras porslin, dukar, bordsdekorationer. Jag bakade allt fikabröd/kakor samt tårtorna. Dopklänning hade vi sedan tidigare och vi köpte inga nya kläder särskilt för det här tillfället. Vi skrev ut egna programblad. Det kan inte kostat mer än max 1000kr och då hade vi kakor kvar att bjuda på två fikor till... ;)

• Lillaliten

Jättetråkigt, lånar man församlingsgården här hemma måste man även ta fika från dem, jag som vill fixa själv, så imorn ska jag ringa hembygdsgården å kolla deras lokal!!

• Elli47

Inte många kronor. Vi har haft fika hemma vid båda dopen. Syrran har bakat bullar och så har jag själv gjort tårta.

Svar på tråden Hur mkt la ni ut på dopet?