• Tinus

Frågeformulär om könsroller!

Hejsan på er. Jag studerar socialpsykologi på universitetet och gör just nu en studie om könsroller. Frågeformuläret har jag delat ut i pappersform till personer på offentliga platser och ska nu även undersöka olika forum, så som familjeliv.se. Jag skulle vara tacksam om några av er skulle vilja svara på några enkla och snabba frågor. Det är fyra stycken frågor och ni behöver endast svara ja, nej eller vet ej. Men om ni har egna åsikter om frågan får ni gärna skriva det också! Tack på förhand =)

Kön?
    Ålder?

1. Tycker du att det är viktigt att behålla ett tradionellt synsätt på män och kvinnor, alltså att män ska vara ”män” och kvinnor ska vara ”kvinnor”?

2. Har du någon gång känt att du har blivit behandlad på ett visst sätt på grund av ditt kön?

3. Om du svarade JA på förra frågan, anser du att din erfarenhet var till din fördel?

4. Arbetar du på en arbetsplats där dina arbetskamrater består huvudsakligen av det motsatta könet?

• Svar på tråden Frågeformulär om könsroller!
  • Toddes mamma

Kön- Kvinna

Ålder- 36

1- Ja

2- Ja

3- Ja

4- Ja

• uniMog

Kön? Kvinna
    Ålder? 34

1. Tycker du att det är viktigt att behålla ett tradionellt synsätt på män och kvinnor, alltså att män ska vara ”män” och kvinnor ska vara ”kvinnor”?
    Nej, jag tycker det är viktigt att arbeta för ett öppet synsätt med individer i fokus.

2. Har du någon gång känt att du har blivit behandlad på ett visst sätt på grund av ditt kön?
    Ja

3. Om du svarade JA på förra frågan, anser du att din erfarenhet var till din fördel?
    Olika beroende på situation

4. Arbetar du på en arbetsplats där dina arbetskamrater består huvudsakligen av det motsatta könet?
    Njaa... på min arbetsplats i stort = mest kvinnor, på min avdelning = mest män. Jobbar i ett mansdominerat yrke.

Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • Millan83

Kön? Kvinna
    Ålder? 27