• Anonym (mitt barn <3)

Vill få hem min dotter nu!

Hej kan göra en snabb historia nu..

Förra året i början av sommaren så börjades en utredning på mig om min dotter. Jag hade nyligen blivit våldtagen och mådde inte alls bra fysiskt eller psykiskt. Jag försökte verkligen hålla modet uppe för min dotters skull. Jag blev inlagd på sjukhus pga oförklarlig smärta i buken. Ingen i min familj ville hjälpa mig med dottern, och hennes pappa vägrade ha henne, så jag hade inget annat val än att ta med henne på sjukhuset. Jag fick förlita mig på min dåvarande pojkvän och det var enligt mig inte alls okej! Jag kunde knappt stå upp, och sen var min dotter där också, och han hade ett jobb att sköta. Efter jag skrevs ut då de inte hittade någon förklaring så var jag hela tiden i möten hos socialen. de tyckte att det var fel att min dotter var med på sjukhuset.  Jag har saknat min dotter varenda eviga sekund sen de tog henne i från mig.. Det var min egna pappa som ringde till socialjouren en vecka tidigare. Varför? Jo för att jag köpt en hundvalp. Innan min dotter skulle vakna så hade hunden kissat inomhus så då stod jag och tog bort det, då kom min pappa oplanerat förbi och skällde på mig så min dotter vaknade, och började gråta, och då fortsatte han skrika på mig och sa att det var mitt fel osv. .
    När min dotter var 8 månader, då hade jag barnvakt första gången, när hon var 1 år skulle jag ha det andra gången.. Barnvakten då var min vän som är utbildad inom barn och fritid och jobbar som dagisfröken, men min pappa tyckte inte det var bra nog, så han ringde dit socialjouren och då lvu:ades min dotter.

Sen dess har jag fått gå på pissprov trots att jag ALDRIG tagit droger i hela mitt liv, jag har gått dit frivilligt för att få tillbaka min dotter, men de räcker inte som bevis för dom.

Jag har stärkt min och pappans kommunication, men det räcker inte för dom.

Jag har börjat ta medicin för min depression och mår väldigt mycekt bättre, men de räcker inte för dem.

Jag försöker boka ett möte nu med min dotters omöjliga handläggare.. Men får aldrig något svar, har ringt henne, men hon svarar aldrig, har lämnat brev hos socialtjänsten, men får aldrig något svar, är trött på hennes beteende.

Men iallafall, just nu försöke rjag komma på frågor som jag kan ställa till henne då ajg väl får ett möte, jag hoppas att ni på fl kan hjälpa mig!

De två frågor jag har är dock
    1, vilka krav har de på mig?
    2,vilka krav har de på pappan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-08 00:26
    Ja hörrni.. Ni har jag börjat må lite bättre efter våldtäkterna, det kan faktiskt gå några timmar utan att jag tänker på det, och när jag väl gör det så är det inte lika svårt längre!

MEEEN, för varje sak som blir bättre, är det något annat som blir värre. . Jag har fått reda på vars min dotters pappa befinner sig sedan några månader tillbaka.. Nämligen i fängelset för grovt narkotika brott.. Känns.. ja, finner inga ord egentligen, då han kommer sitta där mellan 4-6 år troligast.. Jag har ingen som hjälper mig att kämpa, trots att vi inte hade bra kontakt så ville han ha tillbaka våran dotter också!

• Svar på tråden Vill få hem min dotter nu!
  • Anonym (mitt barn <3)
    Anonym skrev 2011-03-22 23:16:23 följande:
    Ts varför tror du att socialtjänsten har velat att du gör drogtester?
    Pga umgänget jag hade då jag var mycket mycket yngre.
  • Anonym (mitt barn <3)
    Anonym (Fuck socialen!) skrev 2011-03-22 23:25:23 följande:
    Jag har inte läst igenom hela tråden, men jag läste ts.. Jag vet fler som har dessa problem med socialen.. tyvärr orkar jag inte skriva ner hela nu, det skulle bli en lång novell..
    Men socialen motarbetar hela tiden för att ge barnen rätt i samhället. Dom tänker inte alls på barnens bästa..
    jag har en kompis vars barn blev plaserade hos pappan, trots att mamman ALLTID tagit han om dom två! Pappan har jobbat, festat, osv. han har inte funnits till mycke alls i barnens liv..
    Nu bor barnens hos pappan sen 13 månader tillbaka, och innan mamma ens fick umgänge med dom tog det 7 månader. Barnen har inte fått träffa sina kompisar, kusiner, mormor/morfar osv. Inga alls. Dom får heller inte ens följa med till affären och handla. Dom går på dagis hela dagarna när han är ledig, och på nattis när han jobbar..
    Fortfarande har mamman aldrig gjort något fel. Superbra mamma, rätt tankar och duktig med rutiner osv. Barnen har alltid varit trygga och lugna med henne.

Socialen är en sjuk sekt ungefär i mina ögon.
    Men gud så hemskt!!

JAg håller med, de är en hemsk sekt!
  • Anonym (Förstår inte)

Innan ett barn blir omplacerat/LVU:at så ska man väl gå på ett möte innan och få veta under vilka grunder soc vill omhänderta?? (såvida det inte är ett akut omhändertagande)

Man ska få veta anledning till varför soc kommer osv

Som det verkar nu så räcker det att man anmäler så kommer soc och tar barnen!

• Anonym (mitt barn <3)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2011-03-23 08:43:51 följande:
    Innan ett barn blir omplacerat/LVU:at så ska man väl gå på ett möte innan och få veta under vilka grunder soc vill omhänderta?? (såvida det inte är ett akut omhändertagande)

Man ska få veta anledning till varför soc kommer osv

Som det verkar nu så räcker det att man anmäler så kommer soc och tar barnen!
    Jag fick gå på ett möte, men det var under felaktiga grunder, vilket jag berättade och förklarade, och de sa att de förstod och att det lades ned. Nu ska jag sitta och läsa igenom massa papper ang mitt barn, sen så är det möte idag.
  • Anonym (Förstår inte)
    Anonym (mitt barn <3) skrev 2011-03-23 08:51:53 följande:
    Jag fick gå på ett möte, men det var under felaktiga grunder, vilket jag berättade och förklarade, och de sa att de förstod och att det lades ned. Nu ska jag sitta och läsa igenom massa papper ang mitt barn, sen så är det möte idag.
    Men om dem la ner det så varför kom dem och tog din dotter?

Då måste det bli ett möte till? Annars så va det ju ett akut omhändertagande ang din dotter?

En depression är ingen anledning till att ta barn då hade många blivit av med sina barn..
    Någonstans måste soc ha ansett dig som olämplig förälder..

Har dem kollat med BVC, dagis, ditt sociala nätverk m.m?

OBS: Jag dömer dig inte utan försöker bara förstå..
  • Anonym (mitt barn <3)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2011-03-23 08:58:38 följande:
    Men om dem la ner det så varför kom dem och tog din dotter?

Då måste det bli ett möte till? Annars så va det ju ett akut omhändertagande ang din dotter?

En depression är ingen anledning till att ta barn då hade många blivit av med sina barn..
    Någonstans måste soc ha ansett dig som olämplig förälder..

Har dem kollat med BVC, dagis, ditt sociala nätverk m.m?

OBS: Jag dömer dig inte utan försöker bara förstå..
    Jag har kollat med alla.
  • Anonym (Förstår inte)
    Anonym (mitt barn <3) skrev 2011-03-23 09:17:57 följande:
    Jag har kollat med alla.
    Ja du har kollat med alla men Soc då?

Om det inte finns nånting så får du tillbaka ditt barn, för nånstans finns det ju bevis för att du är lämplig som mamma även om Soc skulle mörka det nu!
  • Anonym (Livia)

Hej Ts.

Jag ska läsa allt här inne sen, men vill bara skriva lite och beklaga. Jag blev våltagen mitt på ljusan dan, en gruppvåldtäkt. Jag hamnade efter en tid då allt sprack och jag klarade inte av att känna skammen på tvångsvård på psyk då jag var självskadande och självmordsbenägen. Mitt barn var på olika jourhem då jag var långa tider på sjukhus. Innan allt det så hade jag kontakt med psykiatrin och har diagnoser. Gick i dbt men fick avsluta pga mitt dåliga mående och att jag fick anorexi. Hamnade då också på tvångsvård. Innan dess så tog jag med mig mitt barn med hjälp av socialjouren om jag behövde ta medicinpå sjukhuset ( hade inte fått några då ). Jag kände det som hemskt att slita upp mitt barn när hon sover , men dom berömde mig för att jag tog ansvaret om mitt mående istället. Men efter långa vårdtider på lpt och jourhem för mitt barn så startades det en utredning. Fick hem mitt barn 3 veckor efter sjukhusutskrivningen, trots att jag trodde att jag skulle få med henne direkt som det varit innan. Jag trodde allvarligt att jag skulle mista mitt barn. Men under den tiden så hade jag en familjepedagog ( har det med nu ) det är fantastiskt och jag rekomenderar det starkt. Jag försökte ransaka mig själv och visade upp min vilja av förändring. Jag fick träffa mitt barn ofta under sjukhustiderna trots extravak på heltid. Men kontakten för oss var viktig att hålla i och. Jag gick under den tiden mitt barn inte fick vara hemma med henn på sin träning osv. So sagt var eftr 3 veckor så får jag den gladaste överraskningen om att jag får hem mitt barn. Jag grät av lycka och frågade min utredare varför? För ditt barn har det bäst hos dig men utredningen fortsätter. Jag tar intiativ, kommer med förslag och visar vad mitt mål är. Jag har en underbar utredare som såklart var jätteskrämmande från början då man känner sig maktlös. Vi är nu i slutet av utredningen. Dom har varit på 2 hembesök, pratat med en del folk, haft nätverksmöte och jag brister inte i min mammaroll. Jag har nu fått kontakt familj var 3dje helg som börjar snart. Dom är oroliga för att jag glömmer att ta min medicin som har hänt och då blir jag sämre i mitt mående.
    Att visa att man vill, komma med förslag och uppträda säkert och inte se sig själv som ett offer visar styrkan på att man vill och kan och visar att man sätter sitt barn i fokus. Men du be om en familjepedagog, du ska inte vara ensam i detta. kram ts, jag förståt verkligen hur svårt det måste vara för dig även om jag inte förstår att man kan sätta ett lvu bara sådär för det har mitt barn aldrig varit under.ska läsa mer sen, nu måste jag sticka till dagis. kram till dig.

• Anonym

Föräldrar som får sina barn omhändertagna har inte alltid självinsikt att förstå varför de inte är lämpliga föräldrar detta kan bero på depression missbruk begåvningshandikapp psykisk sjukdom. Sen så finna det säkert fall där barn omhändertas på felaktiga grunder.  Men det viktigaste är att den drabbade får den hjälp som denna behöver, och att föräldern är mogen nog att se att denna som många föräldrar gjort misstag får att inte upprepa dessa

• Anonym

självklart kan man bli våldtagen fler gånger utan att man för den delen utsätter sig för risker.
    jag blev våldtagen två ggr som 14 åring, en ren överfallsvåldtäkt (där jag dock sen innan var bekant med förövaren) och en våldtäkt i en lägenhet, av samma kille, som jag inte visste skulle vara där.

• Anonym (mitt barn <3)
    Anonym skrev 2011-03-24 20:54:02 följande:
    självklart kan man bli våldtagen fler gånger utan att man för den delen utsätter sig för risker.
    jag blev våldtagen två ggr som 14 åring, en ren överfallsvåldtäkt (där jag dock sen innan var bekant med förövaren) och en våldtäkt i en lägenhet, av samma kille, som jag inte visste skulle vara där.
    Beklagar. Jag vet u hur det känns och vilken kamp det är att  acceptera det som hänt. Man går ju inte alltid vidare heller :(
  • Anonym (Livia)

hur går det ts och hur mår du?

• Anonym (mitt barn <3)
    Anonym (Livia) skrev 2011-03-30 14:17:53 följande:
    hur går det ts och hur mår du?
    Det går bättre, men jag mår inte alls bra. Våldtäkten är nästan allt jag tänker på, utöver det så är det bara saknaden av min dotter som fyller ut mina dagar..
  • Anonym (Livia)
    Anonym (mitt barn <3) skrev 2011-03-31 02:46:11 följande:
    Det går bättre, men jag mår inte alls bra. Våldtäkten är nästan allt jag tänker på, utöver det så är det bara saknaden av min dotter som fyller ut mina dagar..
    att slitas mellan hur man mår efter våldtäkter och på det saknaden efter sin dotter är förödande. Jag vet hur det känns. Men ge inte upp. Be om en familjepedog, jag lovar det är så bra och det visar soc att du vill och kämpar trots att du mår så fruktansvärt dåligt. kram.
  • Anonym
    Anonym (Livia) skrev 2011-03-31 09:52:13 följande:
    att slitas mellan hur man mår efter våldtäkter och på det saknaden efter sin dotter är förödande. Jag vet hur det känns. Men ge inte upp. Be om en familjepedog, jag lovar det är så bra och det visar soc att du vill och kämpar trots att du mår så fruktansvärt dåligt. kram.
    Och när det traumatiska händelsen är bearbetad så kanske det kommer finnas "utrymme" till att kunna vara omsorgsfull förälder!
    Ett barn ska inte behöva uppleva och leva i ett förhållande där föräldern mår så dåligt så det upptar hela tankeverksamheten och måendet!
  • pluppfamiljen

1 Bryt med Pappa

2 skaffa dig en advokat

3 Kämpa

4 fortsätt lämna piss prov och skit dem i nävemn om de vill det!

5 Var starkare än du någonsin varit

6 flytta 

Blivande 6 barns mamma
  • Anonym (mitt barn <3)
    pluppfamiljen skrev 2011-05-11 18:00:48 följande:
    1 Bryt med Pappa

2 skaffa dig en advokat

3 Kämpa

4 fortsätt lämna piss prov och skit dem i nävemn om de vill det!

5 Var starkare än du någonsin varit

6 flytta 
    1. Jag har försökt, jag FÅR inte, socialen säger att jag inte främjar min möjlighet att få tillbaka min dotter ifall jag säger upp kontakten med min pappa. Blir förbannad när de säger så, han har ingenting med min dotter att göra, och verkligne inte någonting med mig att göra heller.
    2. håller på med det nu, samt har jag en kontakt som känner personer i socialstyrelsen, så det går lite framåt iallafall.
    3. Gör så gott jag kan ^^
    4. Jag gör det fortfarande... Fortfarande..
    5. försöker verkligen.
    6. Håller på nu.
  • Anonym (sorg)

Hejhej,,,går igenom liknande som dig,,,min dotter är placerad i familjehem,
    inget av allt soc begärt av mig, läkarkontakter, bevis eller untyg, kissprover, mm inget har varit tillräckligt,
    är alltid någonting som är fel...

(i tråden familjehem hartat en tråd för oss som har våra barn placerade i familjehem med LVU lr frivilligt,,,,
    joina gärna där kanske vi kan prata lite och kanske lära varandra saker,,,

Kram

• Anonym (mitt barn <3)
    Anonym (sorg) skrev 2011-05-23 19:18:58 följande:
    Hejhej,,,går igenom liknande som dig,,,min dotter är placerad i familjehem,
    inget av allt soc begärt av mig, läkarkontakter, bevis eller untyg, kissprover, mm inget har varit tillräckligt,
    är alltid någonting som är fel...

(i tråden familjehem hartat en tråd för oss som har våra barn placerade i familjehem med LVU lr frivilligt,,,,
    joina gärna där kanske vi kan prata lite och kanske lära varandra saker,,,

Kram
    Hej, vars hittar jag den tråden då?
Svar på tråden Vill få hem min dotter nu!