Ensamstående och egentid? "Oansvarig" ?
Har varit upprörd, då jag och min dotter befinner hos oss mina föräldrar just nu som bor 40 mil bort och jag är föräldraledig, dottern är 7 månader.
Jag har aldrig, då vi inte är hemma, direkt någon möjlighet till egentid, utanför mitt hem, i bland korta stunder men det är sällan.
Nu när jag har "möjloighet" och kunna faktiskt umgås med vänner , träna, ta en promenad elelr vad dom helst, då min dotter väl somnat vid 19 tiden, är det "FEL"?
Bor för tillfället när vi är här på besök hos min mor, och då min dotter somnat har jag frågat henne ett par ggr om det är oki jag går hem till vän kikar film, spelar biljard eller bara ta en promenad elelr hittar på något, då är hennes svar , när jag tycker jag behöver min egentid att "det skulle jag tänkt på innan jag skaffade barn" och synpunkter i den stil som åsyftrar att sånjt som jag kunde göra innan, den tiden är förbi när man har barn, och visst det är den, men när jag ändå har möjlighet till avlastning och min dotter ändå väl somnat, som vuxen person anaser jag mig kunna få den friheten OM hon nu finns tillgänglig och dottern vaknar aldrig före 2, aldrig. Nu inte så att jag vill ut o ränna här varje kväll så fort hon somnat, men jag har en möjloighet då och nu när vi är här och jag har möjlighget , varför vill hon då inte unna mig det?
Är det att vara oansvarig och som hon menar på, att det borde jag tänkt på innan jag skaffa barn? Som ensamstående är korta promenader bara för sig själv faktiskt en form av återhämtning och samla kraft, hon anser att vara ute sent (??) på kvällarna är inte lämpligt, mycket rätt, men är det ändock inte, om hon nu ändå finns här och dottern sover, kan rimnga direkt om det nu skulle vara något, äör det inte min avgöran om jag vill gå utanför dörren, för det är först när jag nattat henne jag har möjloighet, och för mig känns den lilla egentiden i bland viktig, det innebär inte att jag inte uppskattar tiden med min dotter, det gör jag mest av allt, men jag tgycker resonemanget är tråkigt och bittert och jag vet inte varför hon resonerar så?
Nån som ha en tanke?