Blir ett barn bortskämd p.g.a detta?
Det här är säkert egentligen jätte knäppt, men i alla fall...Jag och sambon satt i badkaret en kväll och prata på som vanligt, vi kom in på hur det brukade vara när vi badade (i badkar) som barn.
- Han sa att han hatade att bada när han var barn för, bl.a för att när hans mamma skulle tvätta hans hår så rann det alltid ner schampo i hans ögon och det sved och var så hemskt o.s.v.
- Jag sa att när jag var liten så älskade jag att bada, och när min mamma tvättade mitt hår så fanns det något som hette "No tears" eller liknande, kommer inte ihåg vilket märke. Men det var något schampo för barn, som gjorde att om det kom i ögonen så sved det inte. Och medans mamma tvättade håret så brukade jag sitta och leka med schampo flaskan och titta på den för den hade så roliga fäger och små figurer, så bada var absolut inget problem för mig.
Sen kommer vi in på tandborstning, och sambon han hatade när hans mamma borstade hans tänder för tandkrämen var så stark och hon var hårdhänt, och jag tyckte det var roligt på kvällen när man skulle borsta tänderna och jag hade någon slags Bamse tandkräm som smakade jätte gott och en gullig tandborste för barn.
Det ena ledde till andra, och vi kom in på en diskussion om tandkräm, schampo, duschkrämer för barn m.m. Jag tycker det är bra, han dåligt.
Och han blev nästan sur och säger att jag hade alla barn prylarna bara för att jag var "bortskämd" och att våra barn (gravid) ska använda likadant schampo och tandkräm som oss, annars så kommer dom bli bortskämda för det!
Så kan det väl verkligen inte vara, att ett barn blir bortskämd bara för att den har t.ex Bamse tandkräm och "No tears" schampo (eller annat schampo & tandkräm för barn)?
Vad använder era barn/små barn för saker?