• Mina Älskungar

Någon mer som ska göra MKP eller FVP i slutet av mars, början av april o vill vänta med mig...

Jag har fått tid för Moderkaksprov den 5 april kl 08.00.
    Finns det fler som snart ska göra MKP eller Fostervattensprov och vill vänta tillsammans på provet respektive svaret?

Felix-96, Leia-07, Luka-09, Hoppsan BF 13/10-11
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 11:11
    Tråden vart populär för oss som väntar på MKP/FVP och dess resultat så här är alla från och med nu välkomna oavsett när Ni ska ta provet.
  • Svar på tråden Någon mer som ska göra MKP eller FVP i slutet av mars, början av april o vill vänta med mig...
  • Mina Älskungar
    2B3 skrev 2011-05-19 05:58:33 följande:
    Härligt med lyckat RUL! Jag blir så glad av alla våra happy endings. Viktigt att de tittar noggrant och förklarar bra, var fick du göra ditt RUL?

Hoppas det ser lika bra ut på mitt RUL den 30/5. Nu känns det liiite närmare iaf. Bara 11 dgr kvar ;) 
    Klart att det kommer att gå bra Jag gjorde mitt på Ultragyn vid Odenplan och har alltid varit supernöjd med dem.
    sunmaid skrev 2011-05-18 15:56:37 följande:
    Vet precis hur du har det för jag var med om samma sak för några år sedan. Då var jag helt hysterisk över att föda fram henne, var då i vecka 21. Men efteråt är jag så otroligt tacksam över det, kan inte riktigt säga varför men jag tror att hon blev mer "levande" för mig då, det gjorde fruktansvärt ont men hon var så otroligt fin och det är det jag minns. Hade dom bara plockat ut henne som jag ville så hade jag nog haft svårt att sörja ordentligt, jag tror att man tyvärr behöver gå igenom den processen trots att det är det värsta man kan gå igenom... Jag ville första inte heller titta eller hålla i henne för jag trodde hon bara var en stor blodklump men läkarna verkligen tvingade mig och det är jag så otroligt tacksam för för det var världens finaste lilla tjej som låg där, med fingrar, naglar lite hår och öron, bara aldeles för liten. När hennes syskon kom några år senare har dom varit super lika henne och bara det hade jag ju aldrig fått veta om jag inte hållt henne... 
    Du får gärna skriva till mig om du vill!
    MILJONER KRAMAR!!!!
    En sådan otroligt vacker berättelse (tufft men så fint)
  • Plly

Hej!

Nu är det värsta över, bara sorgearbetet kvar och det kommer ta sin tid att läka...mest mentalt.
    Åkte in på måndagkvällen till sjukhuset med blödningar (fick Mifogyne på söndagen) och blev inskriven och på natten kom allt ut. Det gjorde inte särskilt ont men hela situationen var fruktansvärd. Blev väl omhändertagna både innan och efter! Vi valde att inte titta på fostret, vet att dom har tagit bilder och lagt i vår journal.
    Nu ska vi resa utomlands på måndag och tänka på annat, hoppas komma hem med ny energi och lust att bli gravid igen...
    Kram på er tjejer! Är så himla glad för er som sett era bebbar på RUL Det är en fantastiskt känsla!

Kram P 

• Depsin1
    Plly skrev 2011-05-19 13:55:50 följande:
    Hej!

Nu är det värsta över, bara sorgearbetet kvar och det kommer ta sin tid att läka...mest mentalt.
    Åkte in på måndagkvällen till sjukhuset med blödningar (fick Mifogyne på söndagen) och blev inskriven och på natten kom allt ut. Det gjorde inte särskilt ont men hela situationen var fruktansvärd. Blev väl omhändertagna både innan och efter! Vi valde att inte titta på fostret, vet att dom har tagit bilder och lagt i vår journal.
    Nu ska vi resa utomlands på måndag och tänka på annat, hoppas komma hem med ny energi och lust att bli gravid igen...
    Kram på er tjejer! Är så himla glad för er som sett era bebbar på RUL Det är en fantastiskt känsla!

Kram P 
    Hua, vad jobbigt! Fy vilken lång tid både kväll och natt. Skönt att ni blev omhändertagna i er jobbiga situation. Hoppas ni får en nystart på er resa och att ni kommer vidare i sorgearbetet för att sen börja om igen. Kram
  • LillTussen2010

Hej. Har en fråga som jag hoppas att ngn av er kan svara på :) Jag vänder mig till er som har gjort moderkaksprov/fostervattensprov på KS i Huddinge och som  har fått besked om att bebisen inte har någon kromosomavvikelse: har ni fått brevet från Labbet på KS i Solna eller är det KS i Huddinge som har skickat brevet till er? Anledningen till att jag frågar är att jag gjorde mkp på KS i Huddinge för en vecka sedan. Har inte fått något telefonsamtal eller brev, så idag chansade jag och ringde till KS i Huddinge när provet utfördes. Fick prata med en jättetrevlig barnmorska som sa att hon precis satt och gick igenom provsvaren från KS i Solna och att det på mitt svar stod att det inte var några kromosomavvikelse (jippie) samt att "patienten ej är informerad". Barnmorskan förstod inte varför det stod att "patienten ej är informerad", och då fick jag uppfattaningen att det är KS i Solna som skickar svaret om allt är ok. Jag undrar såklart varför KS i Solna ej har skickat svaret om allt är okej....??!!

• 2B3
    Depsin1 skrev 2011-05-19 06:25:28 följande:
    Jag gjorde mitt på Mama Mia på Söder. Tidigare har jag varit inskriven på en vanlig MVC i kommunen där jag bor. Men den här gången tänkte jag lyxa till det och gå på Mama Mia MVC, det ligger så nära mitt jobb också.

11 dagar kommer att gå fort och allt kommer att se bra ut. Vart ska du göra ditt RUL? Har du börjat känna nåt än?
    Tycker att det har börjat bubbla och fladdra under naveln och sidorna, såsom du beskrev ;) varje dag, speciellt på kvällen känner jag nåt litet, men under dagar också. Känns riktigt härligt och betryggande på nåt sätt. Hoppas jag inte misstar mig och att det är tarmarna som bubblar, men så mkt bubblande har jag då aldrig varit med om ;)

Jag ska göra mitt på Ultragyn Odenplan. Hittills har jag gjort både KUB och FVP där och varit nöjd. De gick riktigt snabbt hoppas att det tar längre tid  vid RUL:et.
  • Depsin1
    2B3 skrev 2011-05-19 21:17:51 följande:
    Tycker att det har börjat bubbla och fladdra under naveln och sidorna, såsom du beskrev ;) varje dag, speciellt på kvällen känner jag nåt litet, men under dagar också. Känns riktigt härligt och betryggande på nåt sätt. Hoppas jag inte misstar mig och att det är tarmarna som bubblar, men så mkt bubblande har jag då aldrig varit med om ;)

Jag ska göra mitt på Ultragyn Odenplan. Hittills har jag gjort både KUB och FVP där och varit nöjd. De gick riktigt snabbt hoppas att det tar längre tid  vid RUL:et.
    Vad roligt!! Klart det måste vara bebisen som rör sig i magen. Det är precis så det känns. Härligt!
  • 2B3

Heej!

Var på RUL idag och allt såg bra ut! Hjärtat slog, armar, ben var på plats. H*n lekte akrobat inne i magen så det var svårt att ta fina profilbilder. H*n hade benen ovanför huvudet i en riktig fosterställning haha. Sen sa BM att jag skulle in på toaletten o testa om bebben ändrar ställning. Så gjorde jag för kissa kan jag alltid göra nuförtiden, så vände sig h'n och vi fick ta lite profilbilder :)

Jag blev dock framflyttad 6 dagar , nytt BF den 31/10. Undra i vilken vecka var jag vid fvp då, för enligt gamla beräkningen var jag precis i 15+1 vid fvp och då mätte hon också...

• Nimah

Härligt att få titta på bebisen och att allt såg bra ut! Jag har gått in i v 25 nu. Är så härligt att känna bebisen tydligt varje dag och nu kan han ju till och med klara sig om han bestämmer sig för att komma ut! Dock är jag långt ifrån redo, så jag hoppas han stannar tiden ut

• trivsamma forandringar
    2B3 skrev 2011-05-30 17:54:28 följande:
    Heej!

Var på RUL idag och allt såg bra ut! Hjärtat slog, armar, ben var på plats. H*n lekte akrobat inne i magen så det var svårt att ta fina profilbilder. H*n hade benen ovanför huvudet i en riktig fosterställning haha. Sen sa BM att jag skulle in på toaletten o testa om bebben ändrar ställning. Så gjorde jag för kissa kan jag alltid göra nuförtiden, så vände sig h'n och vi fick ta lite profilbilder :)

Jag blev dock framflyttad 6 dagar , nytt BF den 31/10. Undra i vilken vecka var jag vid fvp då, för enligt gamla beräkningen var jag precis i 15+1 vid fvp och då mätte hon också...
    Grattis till lyckat RUL, det är underbart att få ligga där och höra att allt ser bra ut! Skönt att bli flyttad åt rätt håll!

Ska in och göra ett extra UL hos en läkare imorgon. Alla som hade en nackspalt på över 3,5 mm på KUB i Karlstad får erbjudande att göra ett extra UL där de kollar lite extra. Jag känner mig inte så orolig dock, allt såg ju så fint och bra ut på RUL så det borde inte vara något allvarligt iallafall. Nackspalten var 3,7 mm för oss så det är på gränsen att vi får göra UL också.
  • 2B3
    trivsamma forandringar skrev 2011-05-30 18:41:44 följande:
    Grattis till lyckat RUL, det är underbart att få ligga där och höra att allt ser bra ut! Skönt att bli flyttad åt rätt håll!

Ska in och göra ett extra UL hos en läkare imorgon. Alla som hade en nackspalt på över 3,5 mm på KUB i Karlstad får erbjudande att göra ett extra UL där de kollar lite extra. Jag känner mig inte så orolig dock, allt såg ju så fint och bra ut på RUL så det borde inte vara något allvarligt iallafall. Nackspalten var 3,7 mm för oss så det är på gränsen att vi får göra UL också.
    Tack! Dock hade jag velat bli bakåtflyttad istället dvs. tidigare i oktober, men nu blev det 31/10, istället för 25/10 :)
    Visst blev du också framflyttad från september till oktober? Skumt att det inte sågs på fvp, då gjorde jag det i "fel" vecka isf....eller tänker jag rätt?

Lycka till imorgon på UL:et, det kommer nog gå jättebra.
  • trivsamma forandringar

Okej, då missförstod jag dig! Då var det inte lika roligt nej, men bebis kommer ju när den kommer ändå!

Jo vi har blivit flyttade många gånger, vi började på 24 september och nu är vi på 17 oktober, så det är ju 3 veckor, jag vet inte riktigt hur det har gått till... Men de har kollat på tillväxten och de säger att det stämmer, så jag får väl tro på dem, och som jag sa till dig, bebisen kommer ju när den är färdig.

Är inte så nervös inför imorgon,  men när jag väl sitter där i väntrummet imorgon så har jag nog ändå lite högre puls än vanligt om jag känner mig rätt. Men jag skulle bli väldigt förvånad om de hittar nåt allvarligare fel när de har sett på RUL att allt såg bra ut... Men nu är det ju mer utveckat, skiljer 3 veckor från RUL tills imorgon.

• 2B3

Håller helt med, bara barnet är friskt sen kommer det ut när det är redo ;)
    Håller tummarna för dig idag!!

• Mina Älskungar
    trivsamma forandringar skrev 2011-06-01 11:46:48 följande:

Det extra UL vi gjorde igår såg lika fint ut som på RUL, inget fel på det hjärtat! SKÖNT!

Nu blir det inga fler kontroller, utan nu kan vi lägga KUB bakom oss, fortsätta med vanliga kontroller hos barnmorskan och låta magen växa!

Tack för alla lyckönskningar!

Grattis vad skönt!!

Lycka till med allt nu!

• Depsin1

Grattis 2B3 och trivsamma förändringar till lyckade UL. Vad skönt att ni kan koppla av och bara njuta nu.

Jag har varit på semester i 9 dagar på Franska rivieran och inte lyckats hålla mig uppdaterad här, men desto roligare när ni fått bra besked.

Svar på tråden Någon mer som ska göra MKP eller FVP i slutet av mars, början av april o vill vänta med mig...