• Minikatt

Varmt med converse på sommaren?

Jag är ute efter ett par tygskor som man kan ha nu på våren. Ett plus vore om man även kan ha dem i sommar utan att det blir för varmt. Verkligen alla har ju converse, vilket får mig att tveka på dem, tycker det är tråkigt att ha det som alla andra har, men de är ju faktiskt både snygga och praktiska. Men jag undrar om det är varmt att ha dem på sommaren? De har ju rätt högt skaft tänker jag på. Vet att det finns låga converse också men de tycker jag inte var speciellt snygga.

Nån som vet?

♥ ~ * ~ * ~ ♥ Wilmer 100514 ♥ ~ * ~ * ~ ♥
  • Svar på tråden Varmt med converse på sommaren?
  • Firran

nej det är ingen annan skillnad på dom med låha eller högre skaft ... skin eller tyg..

• Kimona

Converse går jättebra att ha på sommaren, men inte utan strumpor i för då får man lätt skoskav

• feministbrud

Jag gick blan annat i höga converse förra sommaren och det är inte så jättevarmt, men de är inte särskillt sköna att promenera långt i.

• Minikatt

Hm... det är klart negativt att de inte är sköna att promenera i eftersom jag gör just det rätt ofta och inte alltid har lust att ha gympaskor. Nej, det får nog bli ett par vanliga tygskor tror jag. Såna har jag bott i senaste somrarna och tyckt varit jätteskönt! Lätta och smidiga, sköna att gå i och går att ha utan strumpor!

• ängeln83

Jag använder nästan jämt Converse på sommaren, har nog 6-7 par här som väntar på att få komma ut Jag köper hi light modellen, tycker den är mycket snyggare och nättare än den vanliga.
    Jag hade Converse hela sommaren, både med och utan strumpor och det var aldrig för varmt, eller ja, helst vill man ju strutta runt barfota men det funkar ju inte alltid.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
  • schangol

fot juice ja men inte extremt. du kan ju inte få det bättre en varm dag så länge du inte kör på något i sandal stil. jag brukar köra en tunn bomullsstep in strumpa eller nylon fot så är det lite behagligt i skon. gå i converse sommar som vinter älskar dom slitna och skitna eller splitternya!!!

• schangol
    Minikatt skrev 2011-03-22 16:42:36 följande:
    Tycker inte att dom converse med kort skaft är så speciellt snygga... tycker dom ser avhuggna ut på nåt vis... Sen känns det som att man betalar halva priset bara pga märket! Eller är det faktiskt nån kvalitetsskillnad?
    converse är grymma i kvaliteten!!! jag har tvättat i maskin och blekt vita ett flertal ggr i klorin bad. gått upp mycket i pris sen jag började använda dem herrans många år sedan. förr köpte jag nya stup i kvarten men then again allt har ju blivit dyrt. lätt värt 6-700 spänn om man jämför med ett par i textil av annat i samma prisklass eller lägre!!
  • Kaxtaqoy

Jag tycker inte att det är för varmt. Jag har alltid converse på mig under sommaren.

Det är bara med hjärtat man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen.
  • mommytwo

hade vita converse hela sommaren. oftast utan strumpor. jätteskönt! ska ha dem igen denna. finns spec. kräm man kan stryka på med vit färg. brorsan har en. rekommenderas! min är ganska gråa nu men jag har heller inte färgat dem som man kan göra..

My Baby K 091031
  • Minikatt

Just nu är jag inne på ett par rosa utan skaft... Får nog bli ett par såna ändå för dom är ju väldigt snygga! Och nu verkar de ju funka på sommaren också och det är ju himlans bra

Svar på tråden Varmt med converse på sommaren?