• MillaPo

Gravid och BF i November/December, Flera?

Har precis plussat o har BF 28:e november som det ser i ut nu.

Har genom gått 2  IVF'er o 2 FET,  vilket resulterat i en ofostrig graviditet i höstas, Påbörjade IVF nr 3 i februari men fick avbryta pga cysta på en äggstocken. Spolade sedan äggledarna en andra gång den 3 mars o har nu spontan plussat efter den.

Tänkte om det e flera som vill följas åt på denna gravid resa fram till bebis, som har BF i november/december. Glad

• Svar på tråden Gravid och BF i November/December, Flera?
  • Kelsson1

Caaarroo: Varje mammas värsta mardröm! Skönt att allt är bra nu åtminstone. Hoppas att det var bara skrämsel från Alvin och att allt kommer att visa sig vara bra! STOR KRAM!

• Caaarroo

Alvin mår bättre men är fortfarande inlagda! Testerna visar inget fel på hjärtat, barnläkarna säger att han inte har fått igång den där reflexen som stänger luftrören när han kräks och troligtvis så har han fått kräk i luftrören när han sov och det var därför som han slutade andas! Han visar också tecken på reflux, betyder att maten åker upp o ner i matstrupen och då hulkar han en massa! Idag var jag tvungen att åka hem från sjukhuset för pappa ville så gärna vara kvar! Han har ju fått åka hem dom två andra nätterna så nu vart det min tur! Urs känns förjävligt att lämna dom där! Men huvudsaken är att han är frisk och snart får komma hem till mamma och pappa!

• Kelsson1

Caaarroo: Skönt ändå att han får vara kvar på sjukhus under uppsikt så länge!
    Hoppas att han friskförklaras snart och får komma hem. Stor Stor Kram!

• MissLillis

Caaarroo, grattis till sonen. Men gu vad jobbigt att han slutade andas... hur märkte ni det, var du uppe?
    Vad skönt att de hittat orsaken men läskigt ändå. Hoppas allt blir bra till slut.

Grodan Skutt, hur går det för er????

Här är allt bra, dottern växer så det knakar. Själv har jag fortfarande ont i min "bak" men det har blivit bättre, men kan bara gå korta stunder innan jag får väldigt ont.

Hur är det med er andra? När är det dags för era bebisar????

• Caaarroo

Misslillis!! Jafu tror det var mamma instinkten, vi låg och sov han låg mellan oss i sängen! Han gjorde inga ljud ifrån sig när han slutade andas men av någon anledning öppnade jag ögonen o tittade på honom så jag kände väl på nåt vis att nåt var fel! I natt har jag nog stirrat på honom varannan minut! På sjukhuset så kollade maskinen honom men nu är det ju vi som måste ha koll igen! Kram

• MillaPo

Caaarroo: Fy vad hemska att han sltade andas, en förälders värsta mardröm. Skönt att allt gick bra o att han mår bra nu! Mamma instikten e starkare än vad man nånsin kan tro ibland. Ta hand om er!

• MissLillis

Här var det tyst.......
    Hur går det för alla, nu borde väl alla bebisar vara här.

Här går det bra, dottern är bra på att sova på natten vilket är tacksamt, dock lite skrikig på kvällen.
    Lite jobbigt med svartsjuka från sonen men det börjar bli bättre.

Ett gott nytt år till alla.

• Caaarroo

Ja det är väldigt tyst i tråden! Här är det bra! En väldigt snäll liten kille! Han har också lite ont i magen på kvällarna!

Nu är han förkyld så jag är Orolig att han ska åka på det här RS viruset. Vi får ha stenkoll på honom hela tiden! Han är slemmig i halsen, hostar och är täppt i näsan! Men ingen feber, han äter som han ska men man blir ändå jätteorolig. Hane ju bara en månad och eftersom att han slutade andas där i början så blir jag jättenojjig. Hoppas att alla har haft en bra jul och att ni får ett gott nytt år. Kram

• MillaPo
    Lillajag1979 skrev 2012-01-09 11:46:50 följande:
    22/12 kom det en liten söt tjej. 4,6 kg tung och 51 cm lång. Hon kom med planerat snitt.
    stort grattis!!
  • MillaPo
    Caaarroo skrev 2011-12-31 12:13:11 följande:
    Ja det är väldigt tyst i tråden! Här är det bra! En väldigt snäll liten kille! Han har också lite ont i magen på kvällarna!

Nu är han förkyld så jag är Orolig att han ska åka på det här RS viruset. Vi får ha stenkoll på honom hela tiden! Han är slemmig i halsen, hostar och är täppt i näsan! Men ingen feber, han äter som han ska men man blir ändå jätteorolig. Hane ju bara en månad och eftersom att han slutade andas där i början så blir jag jättenojjig. Hoppas att alla har haft en bra jul och att ni får ett gott nytt år. Kram
    Usch då lilla killen vilket skit att vara förkyld. Hoppas han mår bättre snart o att RS viruset håller sig lååååååång borta!

Vi har just kommit hem efter en resa med flyg till haparanda o hälsat på snuttans gammel mormor o gammel morfar, 

Aurora e oxå lite strulig med magen mest gaser. Hon är det mest på dagarna o får minifom samt en finsk variant som heter cuplaton som jag tycker fungerar riktigt bra. Jag måste dock va noga med vad jag äter o inte för mycket av vissa saker för då märks det direkt på henne. Snuttan fyllde föresten 2 månader i fredags o gisses det händer grejer varje dag känns det som. Vissa kvällar när hon ska sova tror jag att intrycken varit så många att hon har svårt att komma till ro. Så smått överstimulerad bilr hon nog just nu när hon upptäcker såmycker i sin omgivning samtidigt. När hon inte har gaser i magen så smilar hon mest hela tiden o älskar att sitta i babysitterna o kolla runt eller ligga i babygymmet o när vi sjunger.

Hur utvecklas era små just nu?
  • Kelsson1
    Lillajag1979 skrev 2012-01-09 11:46:50 följande:
    22/12 kom det en liten söt tjej. 4,6 kg tung och 51 cm lång. Hon kom med planerat snitt.
    Stort Grattis!

Har tydligen glömt meddela här att vår Prinsessa föddes 10/12-11 kl 02.37. Hon vägde 3390g och var 50cm lång vid födseln .

MillaPo: Haparanda? Är någon av er därifrån?
  • MillaPo
    Kelsson1 skrev 2012-01-11 15:38:49 följande:
    Stort Grattis!

Har tydligen glömt meddela här att vår Prinsessa föddes 10/12-11 kl 02.37. Hon vägde 3390g och var 50cm lång vid födseln .

MillaPo: Haparanda? Är någon av er därifrån?
    STORT GRATTIS! Hoppas din förlossning gick bra !
  • MillaPo

Oj tryckte iväg innan ja va klar. Jo jag har släkt på finska sidan i kemi precis på andra sidan gränsen o mormor o morfar kommer där i från men bor nu på ålders höst i haparanda.

• MissLillis

Lillajag, grattis till sonen.

Kelson, grattis till dottern.

Här har dottern hunnit bli 8 veckor, vad tiden går fort. Här är det mest aktivitet på eftermiddagen och kvällen. Hon sover bra, 6-7 timmar innan amning och sedan somnar hon om 2-3 timmar till.
    Har inte plockat fram babygymmet ännu. Vi ska flytta på lördag så det ligger nerpackat just nu.

Svar på tråden Gravid och BF i November/December, Flera?