• Mimmi69

Legoland - tips när man är "på plats"

Har bokat resa till Legoland i maj. Nu skulle jag gärna vilja ha tips för vistelsen inne på Legoland. T.ex. mat, attraktioner, shopping. Är det billigare att köpa lego där? Hur blöt blir man av de "blöta" attraktionerna? Med tanke på hur mycket extrakläder man behöver ha med sig in  Behövs badkläder?

• Svar på tråden Legoland - tips när man är "på plats"
  • levandecharader

Vi funderar också på att åka till legoland så jag hänger gärna med här

Ts, får jag fråga dig hur länge ni ska vara borta? Vad har ni bokat för boende? Vad kostade det? 

• Jessa med 3

Badkläder är bra - det finns lek- och plaskmöjligheter som är helkul!

Vissa aktiviteter kan man bli ganska blöt av. Det finns torkapparater man ställer sig i, som blåser en torr.

Lego är inte jättebilligt, men det är ändå kul att shoppa på plats. En del finns bara där.

Vi åt buffé, vi var två familjer med totalt 6 barn i olika åldrar. Allt är väldigt familjeanpassat, så allt fungerar mycket bra. Vi bodde på Hotell Legoland, då går man in genom hotellet och slipper köa. Jättefint hotell med fantastisk frukost.

• Dixie

jag tycker lunchen där var dyr och det var långa köer, så hade jag åkt dit igen hade jag nog packat matsäck och tagit med in! 

om ni kommer på morgonen, gå förbi de första attraktionerna och till slutet av parken - så hinner ni med en del saker innan det blir för långa köer.

det fanns en del karuseller som hade 1 m gräns - min son fick åka men inte hans kusin, så har ni barn på gränsen kan det vara bra att veta! 

• Mimmi69
    levandecharader skrev 2011-03-24 13:49:39 följande:
    Vi funderar också på att åka till legoland så jag hänger gärna med här

Ts, får jag fråga dig hur länge ni ska vara borta? Vad har ni bokat för boende? Vad kostade det? 
    Vi har bokat genom ICA och bor på Lalandia i Billund. 3 nätter, inträde på Legoland 2 dagar, färja tur och retur och en "extra natt" i Hirtshals. Kostnad ca 5700 kr. Färja 1300, Inträdet 1200, lalandia 2000 och det andra hotellet 1200. Vi är två vuxna och en 5,5-åring . Vi kommer förresten till Legoland den 24/5.
  • Mimmi69
    Dixie skrev 2011-03-24 17:12:52 följande:
    jag tycker lunchen där var dyr och det var långa köer, så hade jag åkt dit igen hade jag nog packat matsäck och tagit med in! 

om ni kommer på morgonen, gå förbi de första attraktionerna och till slutet av parken - så hinner ni med en del saker innan det blir för långa köer.

det fanns en del karuseller som hade 1 m gräns - min son fick åka men inte hans kusin, så har ni barn på gränsen kan det vara bra att veta! 
    Bra tips att gå in en bit i parken och inte fastna i början.
  • Lantani

Ta med dricka, vatten. Det är nämligen skitdyrt med bara en vanlig flaska med vatten.. Tror vi gav 35 svenska eller något för halvlite vatten.
    Var där mitt i sommaren och alla var supervarma och törstiga!

Maten är också dyr där.

Men vi hade superkul!

Alvin 081114 och Alice 100807
  • cokie

Vi funderar oxå på att åka dit, med ica-kortet tror jag.. Sen bli vi nog kvar någon annanstans i 5 dagar, så är det någon som vet nåt bra boende får gärna tipsa!

• Midnattssolen

Upptar tråden lite. Alla säger att maten på legoland är så dyr, men ordet dyrt är ju objektivt till viss del
    Så är det någon som kommer ihåg ungefär HUR mycket det faktiskt kostade??

• KarinN80

Vi köpte typ snabb mat nugget o pommes till barnen (två st) o kyckling klubbor o pommes till två vuxna med drickor till de har jag för mig inte ingick tror att de kostade runt 400.

Så förra sommaren när vi var där tog vi med oss mat. Finns flera stället att sitta på.

Håller med andra gå långt in i parken med en gång...

Innan man går in tror jag man kan köpa fast pass om man vill ha de

Gå INTE till Lego affären precis innan Legoland stänger, då går det inte ta sig fram där inne.

Nala 030620, Wiktor 050224, Arvid 080116
  • Lantani
    Midnattssolen skrev 2011-05-19 12:19:05 följande:

Upptar tråden lite. Alla säger att maten på legoland är så dyr, men ordet dyrt är ju objektivt till viss del
    Så är det någon som kommer ihåg ungefär HUR mycket det faktiskt kostade??

Om jag inte minns galet, så kostade halvlitern vanligt vatten nog omkring 40 svenska, det var sommaren 2009 vi var där.
    Alvin 081114 och Alice 100807
  • Midnattssolen

Hihi, ja vi har inte tänkt att äta där mer än en gång (ska vara där två dagar) sen ska vi ha med oss både mat och framför allt dricka, läst, vatten och så. men som sagt, en av dagarna hade vi tänkt unna oss att äta på plats så man slipper ha med och krabba

• Cia o krabaten

Slänger in en fråga här till er som varit där: 
    Detta med egen mat, finns det grillar eller mikro eller nåt? 
    Eller är det mackor med som gäller? 

• Moppen01

Hej,

Var på Legoland förra sommaren med min familj. Vi är 2 vuxna och 6 barn.

Lunchen var väldigt dyr, 2700kr för hamburgare och coca-cola.

//Moppen     

• Aphjärnan

Var där för ett par veckor sen. Hade skoj som tusan !

Åt pizza/pasta-buffe ( ät hur mycket du vill) för 280 DKR / vuxen , 165 DKR/barn.
    Skitmat : dyrt men man fick sitta och kolla på pingvinerna samtidigt:)

Men jag betalar hellre än att behöva släpa på en massa grejor.
    Vart gör man av dom när man ska åka karuseller.....

Ha så kul !       

Svar på tråden Legoland - tips när man är "på plats"