• Kicki10

Nya vänner, ensamstående med barn, i Kungsbacka eller Göteborg

Hej,
    Jag är ensamstående mamma 45 år, med 5,5 årig dotter på heltid och bor i Kungsbacka, Söker nya vänner, med barn i samma ålder, för att få ett bättre socialt nätverk med andra i samma situation. Du får gärna vara 35+.och tycka om att hitta på saker. Jag arbetar, bor i hus och har ett ordnat liv.

• Svar på tråden Nya vänner, ensamstående med barn, i Kungsbacka eller Göteborg
  • Marie 272
    ooopppsss!!!!!

Ovanstående "träff" ska såklart vara SÖNDAGEN DEN 22 APRIL!!!!!!

hoppas vi ses

marie272  
  • Magnelia

Hej!

Har just blivit medlem här och blev så glad när jag såg dessa inläggen!
    Är ensam mamma, 44 år, med en son på 4 och vi bor i Kungsbacka.
    Skulle precis som flera av er skriver, vilja utöka mitt nätverk med fler trevliga (ensamstående?) mammor.
    Hur blir det med träffen i april?
    Är det någon som skulle vilja ses/höras av innan dess?

Hej från Magnelia

• Linnssan

Hej på Er!

Vilket bra initiativ

Jag är 39 år, bor i Göteborg, men kommer från Onsala. Är ensamstående med dotter på 2,5 år på heltid.

Träffas gärna den 22 april. Hade varit guld å få till ett bra nätverk för att kunna träffas, stötta å avlasta varandra. Jag har 3 väninnor till som är i samma situation så ska framföra den planerade träffen även till dem

Vi ses!

• Marie 272

hej alla !

Vad kul att det faktiskt är några som är inne ibland.

Jag träffas gärna innan om det är någon som vill/kan. Det är ju ett sportlov snart så då måste man nästan hitta
    på något.

Skridkso någonstans med fika,,badhus någonstans med fika,,,,,danmark över dagen,,, med fika,,,,,unioverseum ,,med fika,,,,,,,,,,!!!!!

Ja vad kan vi hitta på,,,,,BARA DET BLIR LITE FIKA!!!!!!   ))

vi hörs

marie             

• magbula

Hej

Jag är gärna på att träffas innan jag med.
    Tror att just den helgen som är planerad så är vi i Varberg med jobbet över helgen. Typiskt!
    Skridskor, eller kanske plikta? Bara det blir fika håller absolut med om det....

Jag har som sagts två barn som nu i februari fyller 6 och 11 år så det som är kvar av denna månad kan vara späckad med kalas i alla former. Men träffas gärna med de som kan innan den 22:e april.

Inboxa gärna eller bestäm något här.

Ha en bra vecka alla.        

• Marie 272
    hej,,igen,,

På lördag den 17 mars ska vi träffas i slottsskogen på Plikta. De som vill och kan får gärna hänga på!

Det är vi som också ska träffas på kungsmässan den 22 april!

Såklart hoppas vi på fint väder på lörd, annars blir det söndag.

Hoppas vi ses

• Bumby
    Marie 272 skrev 2012-02-06 13:17:58 följande:
    hej alla !

Jag träffas gärna innan om det är någon som vill/kan. Det är ju ett sportlov snart så då måste man nästan hitta
    på något.

Skridkso någonstans med fika,,badhus någonstans med fika,,,,,danmark över dagen,,, med fika,,,,,unioverseum ,,med fika,,,,,,,,,,!!!!!

vi hörs

marie             
    Marie 272 skrev 2012-02-06 13:17:58 följande:
    hej alla !

på något.

vi hörs

marie             
    Haha Helt rätt inställning tycker jag :)
  • deli 77

Hej på er

Skulle precis skriva ett nytt inlägg under denna tråden när jag hittade rubriken nya vänner. Jag undrar själv om jag kan hänga på.

Har själv flyttat runt mycket och därför tappat kontakten med samtliga vänner. Vill ta tag i saken och träffa lite nytt folk.

Roligt om ni svarar på detta. Kul att träffas IRL. jag vill verkligen träffa lite nya vänner/mammor osv. Har en son på 5 år nu i maj.

Kram från mig!

• Lycklig88

Hejsan! Jag är en tjej på 24 år med en son  på 3 år.. Jag letar efter nya vänner i Göteborg så skriv gärna till mig :)
    Har nästan bara vänner som har sambo och allt det och det hade varit roligt att prata med någon som är ensamstående som jag så att man förstår varandra oså... Skriv gärna till mig

//Jenna

• Magnelia

Hej alla ni som vill träffas!

Jag vill gärna träffa er, men tyvärr går det inte ihop på söndag på Kungsmässan eftersom min son är bjuden på barnkalas just den tiden.

Är det någon som vill träffas söndagen därpå? Eller annat förslag?

Hälsningar från Magnelia/Louise

• magbula

Hej

Tycker också det vore kul att träffas, men kan inte heller nu på söndag.

Men är gärna på om det blir någon annan helg. Tror jag kan nästa helg.

Ni som träffas, ha så roligt och återberätta gärna härGlad.       

• deli 77

Hej igen.

Är det någon som kan träffas i helgen??

• Suddi74

Hej,

Såg detta för sent. Jag är själv i samma situation utan familjemedlemmar i närheten då alla i min familj har flyttat utomlands .

Denna midsommar skulle vi fia en midsommar med en väninna som nu ringt och sagt att hennes pappa är sjuk och åkt akut till sjukhuset, så hon får ställa in det! Förstår henne så klart.

Nu får jag en fundering och lite panik, vad ska vi göra att planera om i sista minuten. Är helt ok om jag är själv men med en dotter på 10 år vill jag gärna att hon ska kunna få uppleva ett midsommarfirande. Jag är ensamstående och känner nu att luften går ur. 

Tips tas gärna emot. Vore kul om det finns föräldrar i samma situation som kan hitta på saker tillsammans. 

Svar på tråden Nya vänner, ensamstående med barn, i Kungsbacka eller Göteborg