• Anonym (lilla jag)

Hur 17 ska jag veta, vill ju inte göra bort mej totalt???!!!

min nya väninna o jag har alldeles superbt kul tillsammans, umgåtts (rätt sällan tyvärr) ca 1 år nu. Jag är inte helt säker på om hon är bi eller ej. Kan prata om ALLT utom just DET. Jag är verkligen intresserad, drömmer om henne, skulle sååå gärna vilja älska me henne o mellanåt känns de som om vi båda vill det men drar oss - ingen liksom vågar ta steget. Jag vågar bara inte, hon törs säkert inte pga hon är i chefsposition på mitt jobb, skulle ja vara genant om jag inte visade respons om hon tog första steget. Det kan jag förstå.
    Vi festar tillsammans, men alltid bara vi två - bastukvällar, utekvällar eller bara lugna hemmakvällar. Ingen av oss nämner nåt om att nån annan ska vara med. Beröring, blickar...blir toookig - eller så inbillar jag mej bara.....?? Hur ska man veta...nu ska jag laga mat åt oss på tumanhand snart..har ni nån ide om nån bra drink att börja med, eller meny överlag??? Om jag skulle våga fråga - eller ta första steget (vilket e bättre?), tror ni vänskapen är förstörd om det visar sig vara fel?? Eller är det allra bästa att helt kallt kyssa henne då vi är lite halvt berusade???? hjääälp....

• Svar på tråden Hur 17 ska jag veta, vill ju inte göra bort mej totalt???!!!
  • Thomas 66

Hm tror vänskapen kan försvinna om det blir fel, men tror att tjejer  iof oftare är bi så 50% kanske : )

• Topcom

Som föregående sa, tror att det kan bli mycket stelt om det visar sig att du har uppfattat hennes blickar på ett annat sätt (en kyss). Försök istället leda in henne lite försiktigt på samtalsämnet och se om du får någon respons.

• Anonym (fredagkväll)

Hade du inte kunnat avdramatisera det lite med att lite lullig kanske fråga, Har du någnsin varit förälskad i en tjej? Då får du ju in konvensationen på homo/bi sexualitet. Och ta det som det kommer därifrån...

Eller så säger du att du tycker att kvinnokroppen är mer estetiskt tilltalande än en mans. Och tjejer gillar estetiska saker, så du tror att alla tjejer är lite bi :P

TYcker inte pang på kyssa henne, hon kan ju blir skiträdd.. Och du kanske kommer känna dig dum.

Hoppas allt går bra, och uppdatera gärna hur det gick :)

Meny.

Toast med löjrom, alternativ skagen

Bouillabaisse

Efterrätt pannacotta eller en god ostbricka..:)

• Anonym (Tips?)

Alltså, "vi kvinnor" brukar ju ofta vara bättre på att visa kärlek på ett fysiskt sätt mot varandra utan att det är något sexuellt, än vad män är. Du skulle inte kunna tänka dig att försöka kramas och gosa lite med henne på ett "vänskapligt sätt" och se vad som händer? Gärna när ni båda är lite fulla. Vill hon inte lär du ju märka det, och om det bara handlat om en "vänskaplig kram" på fyllan då lär ju eran vänskap inte förstöras. Vill hon så är ju chansen stor att hon vågat ta andra steget efter att du tagit första så att säga.

• Teas mamma

En riktig vänskap skulle jag inte riskera att förstöra på det sättet,dels så kanske du misstar dig men även om även hon har bisexualitet så är det inte säkert saker kommer att bli som förr igen ifall det inte fungerar att leva ut på det här sättet. Behåll din vän som just vän. Vill du sedan ha en kvinnlig älskarinna har du det på annat håll.

• Anonym (.....)

Hej, nu ser jag att det var du som var villervalla ovan. Jo mina tips från andra tråden står jag för fortfarande. Långsamt och försiktigt tycker jag. Hon måste ha en chans att backa även om hon är intresserad, om det går för fort framåt för henne. Hon kanske är helt oerfaren också? Jag tycker att du ska testa henne lite med närliggande samtalsämnen, men du kan ju också berätta rakt upp och ner att du trivs så himla bra i hennes sällskap, se hur hon reagerar. Känns det rätt så kan du ju berätta, när ni sitter på varsin sida om bordet, att du tror att du fått lite känslor för henne som är mer än vänskapliga, och du är rädd att det ska förstöra er vänskap. Om hon då reagerar med att säga att nåt liknande hänt henne, häpp, så kan ni prata om det.....men räkna med att allt inte händer på en gång, tycker jag. Hon måste få en chans att smälta det hela om det är helt oväntat för henne att du ska ta upp det. Du måste ju inte bekänna precis alla känslorna på en gång, som du skrivit om här (det blir nog lite mycket kanske), utan mer hinta om att du funderar på vad det är som händer mellan er, och så undrar du lite om hon känner av något också eller är det bara du? Hoppas du lyckas komma nära henne, berätta som sagt här sen!!!

• Vassandra

Vänskapen kan tyvärr ta rejält med stryk om det blir fel.
    Mitt förslag är att prata öppet om det efter några drinkar. Men att prata om det utan att det behandlar er två ch eventuella känslor mellan mer. Istället prata om huruvida hon varit attraherad av en tjej någon gång.
    Exempel:
    "När du gick i gymnasiet, var du förtjust i någon tjej då?"
    "Har du någonsin sett en tjej som varit så snygg att du velat prova?"

Undvik frågan om hon varit med en tjej någon gång för det kanske hon inte har, men hon vill. Dock kan det tolkas som ett nollintresse om hon inte lägger till orden att hon alltid velat prova. Ja, du förstår. förök ta redaom hon kan känna sig attraherad av tjejer sexuellt.

• Anonym (.....)

TS, hur har det gått???

• Anonym (lilla jag)

ts här igen...som jag gissar har det inte ändrats åt nåt håll. Sen starten har vi bara träffats 1 ggn privat igen förutom på jobbet.  Ska ut o rresa i sommar dock, det vill både hon o jag. Ska ses i maj nån gång igen. Jag blir helt knäckt då jag inte vet, vågar, då hon har så dåligt med tid att träffas (karriärmänniska). Men i fantasierna har vi gjort mycket...ojoj...

• Anonym (morsan)

Hej ts!
    Tror det kanske är bra om du "kommer till skott" ganska snart... för din egen skull. Det blir bara jobbigare ju mer du fantiserar om henne. Antingen är hon intresserad (och då är ju allt frid och fröjd) eller så är hon inte och då måste du försöka komma över henne. Om er vänskap håller för detta återstår att se (jag vet att jag låter krass), men är det inte lika bra att veta hur det ligger till?
    Lycka till!

Svar på tråden Hur 17 ska jag veta, vill ju inte göra bort mej totalt???!!!