JhjärtaK skrev 2011-04-05 13:58:30 följande:
Hur går det Mumman? Fick du någon medicin (Provera kanske) utskriven? För visst är det så att du inte kan börja med pergo innan du fått mens?
Själv så sa gynekologen jag var hos "det där är INTE klassiska PCO äggstockar utan de ser NORMALA ut", snacka om att jag blev glatt överraskad. Han ville ändå ta några blodprov för att se hur hormonhalterna låg och om de skulle visa på någon avvikelse så skulle vi se hur vi gick vidare. Han trodde även att om det var några avvikelser så var de väldigt små och att jag med största sannolikhet skulle kunna bli gravid på "naturlig väg" så att säga

Men om det inte skulle gå så lär väl jag få typ pergo utskrivet också.
Ja, jag fick recept på Primolut Nor (ungefär samma sak som provera) för att få en blödning. Man ska ju börja med pergotime på 5:e mensdagen, så då behövs det ju liksom lite mens först då! Har ätit primolut nor förr, men då utan pergotime, så får hoppas det kommer fungera nu!!
Härligt att höra att äggstockarna dina såg normala ut!! Bara att se till att kroppen kommer igång regelbundet då så fixar det sig säkert av sig själv :)
PCO är ju trots allt den bästa diagnosen vad gäller infertilitet, då äggkvaliten brukar vara bra. Gäller bara att få till ägglossningar också