• Smultronblomma

Du som var smal innan graviditeten, hur länge tog det innan gravidmagen försvann?

Två veckor efter förlossningen och det ser fortfarande ut som om jag är i vecka 25. Hur länge tog det för er att få bort gravidmagen? Levde ni som vanligt eller fick ni "jobba" för att få bort den?

• Svar på tråden Du som var smal innan graviditeten, hur länge tog det innan gravidmagen försvann?
  • Alis volat propriis

efter första barnet tog det ca 4-5 månader med powerwalks och plankor varje dag, efter andra barnet kämpar jag dubbelt så hårt och har fortf lite putmage efter 7 månader. varit noga med vad jag äter båda gångerna. jag såg iaf väldigt gravid ut i flera veckor efter förlossningen

• Göteborgstjej

första barnet - efter ett par veckor. Andra barnet - fortfarande inte efter 2år..

• Rebby

Tog bara någon månad innan jag var nere på min vikt innan grav, men jag var då ca 5 kg övervikt. Vägde 67kgnär jag blev gravid och väger nu (5 månader efter förlossningen) 63kg. Men magen är fortfarande kvar tyvärr, man ser på ghunden att jag varit gravid. Mkt slappare än förrut. Men ska väl gå och ordna om jag börjar träna upp magmusklerna kanske. Hoppas det iaf :)

• MrsKnapa

Fått 3;e barnet nu för 6 dar sen gick upp 30kg med stoor mage!! Den är nästan helt borta, bara lite lite putmage kvar :)

• Krake

Magen i sig... var väl platt efter 2-3 veckor tror jag. Sen var den lite sladdrig, lösare hud liksom, rätt länge, typ 6 månader. Gick ner till min vanliga vikt... gud jag ska inte svära men tror det var ca 3 månader. Man glömmer.

Jag gjorde ingenting, åt vanligt, tränade inte. Ammade dock.

Jag gick upp ca 15-20 kg under graviditeten. Var väldigt smal innan, och blev det snabbt igen. Nu gravid igen  

Moster, inte monster.
  • Krake

Ja, apropå vad andra skrev så hade jag små bröst innan, men efter amningen försvann de i princip helt. Två hallon på ett bräde. Inget jag sörjer iofs. Jag hade ju riktiga tuttar i ett halvår och tyckte inte det klädde mig särskilt bra.

Moster, inte monster.
  • Drake
    09Lias skrev 2011-03-30 12:18:21 följande:
    Hmm nån månad om jag minns rätt. Jag promenerade bara av mig det. Ammningen var nog till hjälp oxå.

livetsunderbarastunder.bloggplatsen.se/

Det är ju svårt att säga, det beror ju på vad du menar med borta?

Om magen är borta om man ser ut som 09Lias på den här bilden (smal men ändå synligt att man fått barn) så försvann min mage efter ca 3-4 veckor. Men om man menar att den ser ut som innan man fick barn, så är jag inte riktigt där än utan jobbar fortfarande på det. Förhoppningsvis så kanske den är helt borta i slutet av året eller så
  • M1986

Födde barn för 10 dagar sen och har redan tappat 11kg, har bara 4 kg kvar innan jag är nere på startvikten vid graviditeten.. Har inte gjort speciellt mycket mer än att amma och tagit några promenader.. Har inte helt platt mage men mycket försvann ju med en gång efter förlossningen..

• Alis volat propriis

ojdå, jag skulle inte säga att det är synligt att 09Lias har fött barn!!

• True love

2 månader efter att dottern kommit ut så var jag mitt smala jag igen

• luckynumber

Jag fick tredje barnet för 5dagar sedan och min mage är nästan helt borta, väger 10kg mer än innan jag blev gravid men jag är rätt nöjd med hur jag ser ut nu för det

• Krake
    Drake skrev 2011-07-11 20:36:22 följande:
    Det är ju svårt att säga, det beror ju på vad du menar med borta?

Om magen är borta om man ser ut som 09Lias på den här bilden (smal men ändå synligt att man fått barn) så försvann min mage efter ca 3-4 veckor. Men om man menar att den ser ut som innan man fick barn, så är jag inte riktigt där än utan jobbar fortfarande på det. Förhoppningsvis så kanske den är helt borta i slutet av året eller så
    Att kroppen inte ser ut precis-exakt som innan är nog det vanligaste. Min navel har fått en annan form, och lär nog aldrig bli sig lik igen. Och bröstvårtorna är större och lär nog så förbli.

Men jag tyckte ändå att jag hade min vanliga kropp igen efter några månader. 
    Moster, inte monster.
Svar på tråden Du som var smal innan graviditeten, hur länge tog det innan gravidmagen försvann?