• prezl

sova med barn i parkeringshus med olåst dörr?

snälla ge mig objektiva svar på detta:

en pappa som varit på utflykt med 1,5åringen tar en tupplur i parkeringshuset
    barnet sover också i sin stol
    detta skedde idag vid 14tiden
    de sover ca 40 min
    båda sover hårt
    bilden är olåst när de båda sover

i parkeringshuset,  på exakt denna  (förhyrda)plats,
    har tidigare 3 inbrott begåtts,  i samma  bil

området är ett allmänt parkeringshus i city, många skummisar är i garaget/området, främst  nattetid
    i området finns ett par -tre "sunkställen"/krogar med skumt klientel

mamman blir jättearg när hon får höra att de sovit i parkeringshuet med icke-låst dörr
    pappan tycker att det är galet att bli arg för en sådan sak, att det inte är ngt att hetsa upp sig över

- vad säger ni, vem har "rätt"?
    - och: skulle ni sova med ert barn i ett parerkingshus i city med dörren olåst?

tacksam för er respons!!!

• Svar på tråden sova med barn i parkeringshus med olåst dörr?
  • MattiasFru
    Teyla Emmagan skrev 2011-04-04 16:20:29 följande:
    Jag hade nog börjat fundera på om det var något fel på mannen, varför sova i parkeringshuset när man kan gå hem?
    TS skrev att det var för att barnet sov och han tyckte att han eller hon skulle få sova klart min middagslur eller vad det nu var. Och så vilade han en stund själv, jag tycker inte att det är ett dugg konstigt.
  • mina1

Ja varför inte. Jag sover gärna mitt på dan om jag fick, med husdörren olåst gissar att det är en större risk att någon går in i huset medans vi sover än in ien olåst bil MED människor i.

• Teyla Emmagan
    Åskan skrev 2011-04-04 19:28:38 följande:
    Därför att ungen kanske somnat i bilen och man ej vill väcka den? Har ju hänt mer än en gång att man blivit strandad i bilen med en sovande unge. Väl lätt hänt att man slumrar till själv (om man nu är den typen. Män verkar ha lättare för det av nån jäkla anledning)
    Bär ungen då.
  • missypissy

Inga problem alls tycker jag. Han kunde ju ha låst dörren men inte hela världen att han inte gjorde det. Han ville låta barnet sova klart och passade på att vila lite själv, perfekt ju!

OT: När jag var liten (är snart 30 nu) åkte vi alltid på bilsemestrar i Europa, och eftersom mina föräldrar inte hade så jättemycket pengar sov vi i bilen många gånger, ibland på riktigt skumma rastplatser. Kanske inget jag själv skulle vilja göra, men då var det bara roligt. Vi var fyra barn och två vuxna i en knallorange folkavagnsbuss, värsta hippiefamiljen.

• Åskan
    Teyla Emmagan skrev 2011-04-05 14:21:17 följande:
    Bär ungen då.
    Men mina barn hade vaknat då, i synnerhet om det handlade om ett dagssov (kvällen funkar det dock, om de somnat för natten). Det vill man ju helst undvika om man vill resten av dagen ska va dräglig!

Tror inte nån skulle göra inbrott i en bil med människor i. Låter för mig HELT otroligt faktiskt.
  • Kjole

Vart i landet bor ni med ett sådant livsfarligt parkeringshus??

• vampyria2

Tycker inte att pappan har gjort något fel och tycker att mamman överdriver något enormt faktiskt.

• timmy97

Låter lite väl nojjigt.
    Om det varit inbrott i bilar i just det garaget så lär de ju knappast gå in i en bil där det sitter någon.

Tagga ner. 

• prezl
    Kjole skrev 2011-04-05 15:36:47 följande:
    Vart i landet bor ni med ett sådant livsfarligt parkeringshus??
    vi bor i stockholm city
  • prezl

nähä och vad skulle då få alla ner supercoola att brusa upp då? vore intressant att se nivån liksom

• Lallamen
    prezl skrev 2011-04-05 22:24:45 följande:
    nähä och vad skulle då få alla ner supercoola att brusa upp då? vore intressant att se nivån liksom
     Jag skulle brusat upp om min man låtit barnet sova färdigt i parkeringshuset och själv gått därifrån.
  • prezl
    Lallamen skrev 2011-04-05 22:29:29 följande:
     Jag skulle brusat upp om min man låtit barnet sova färdigt i parkeringshuset och själv gått därifrån.
    med låst eller olåst dörr?
  • Analoga

Jadu TS:

Han hade ju åtminstone kunnat LÅSA dörren! Man undrar ju varför han inte kunde göra en så snabb o enkel sak??

• Åskan
    Lallamen skrev 2011-04-05 22:29:29 följande:
  • prezl
    Analoga skrev 2011-04-05 22:36:01 följande:
    Jadu TS:

Han hade ju åtminstone kunnat LÅSA dörren! Man undrar ju varför han inte kunde göra en så snabb o enkel sak??
    håller med! för mig OK sova i parkeringshus, men låsa dörren gör man då, iaf om det är i ett råddigt område med mkt "bus" 
    jag är inte särskilt nojjig annars, utan ganska cool, men undrar verkligen vad folk i allmänhet har för nivå betärffande säkerhet o s v
    hur cool är man egentligen när det gäller era barn?
    vore intressant att höra 
  • Åskan

Men vem låser bilen när man själv sitter i? HUr normalt är det liksom? Detta är inte USA precis... Vi låser inte heller huset dagtid, när vi är hemma. Varöfr? Ifall det kommer en rånmördare med hagelbössa?

• Busbellan
    missypissy skrev 2011-04-05 14:23:43 följande:
    Inga problem alls tycker jag. Han kunde ju ha låst dörren men inte hela världen att han inte gjorde det. Han ville låta barnet sova klart och passade på att vila lite själv, perfekt ju!

OT: När jag var liten (är snart 30 nu) åkte vi alltid på bilsemestrar i Europa, och eftersom mina föräldrar inte hade så jättemycket pengar sov vi i bilen många gånger, ibland på riktigt skumma rastplatser. Kanske inget jag själv skulle vilja göra, men då var det bara roligt. Vi var fyra barn och två vuxna i en knallorange folkavagnsbuss, värsta hippiefamiljen.
    Låter som vår familj
    mamma, pappa, mormor, morfar och 5 barn till Holland i en blå folkabuss med snygga gardiner
    och givetvis sov vi i bilen nån natt
    Mamma till Nora, August och Ella
  • missypissy
    Busbellan skrev 2011-04-05 22:46:12 följande:
    Låter som vår familj
    mamma, pappa, mormor, morfar och 5 barn till Holland i en blå folkabuss med snygga gardiner
    och givetvis sov vi i bilen nån natt
    Underbart! Vi hade också gardiner, så otroligt snyggt!

Ibland åkte vi med pappas jobbs bil, det var en vit toyotabuss (tror jag) med fredsduvor, hjärtan och blommor målade överallt. Fast då brukade mamma skämmas lite, inte för att jag fattar hur hon kunde tycka vår knalloranga buss (som man dessutom oftast fick knuffa igång) var så mycket bättre! Men jag älskade den och skulle vilja ha tag på en sådan och fixa till!
Svar på tråden sova med barn i parkeringshus med olåst dörr?