• KRSn

Tips på doppresent till killar.

Ge mig bra tips på doppresent till killar :)

"Beror på hur mycket du tänkt att lägga" vill jag inte höra :p
    Jag vill ha alla möjliga tips för det finns massa dop vi ska på
    i år, med bara pojkar där vi tänkt att lägga lite olika mycket.

• Svar på tråden Tips på doppresent till killar.
  • NizzY

en vacker speldosa är alltid uppskattad jo... våra gryn fick var sin... den ena mindre otålig och den leker vi med och den andra av glas , den är fin att titta och lyssna på =)

• 071001

linas fina, nej men så är det ju med allt. Inte vet du heller om boken du köper kommer att uppskattas eller om kläderna du köper faller i smaken. Vad köper du för presenter med det resonemanget?

• linas fina
    071001 skrev 2011-09-19 11:08:48 följande:
    linas fina, nej men så är det ju med allt. Inte vet du heller om boken du köper kommer att uppskattas eller om kläderna du köper faller i smaken. Vad köper du för presenter med det resonemanget?
    Uttryckte mig otydligt. Menade hur man kan välja bort eller välja saker för att man tror att ett barn kommer ogilla/gilla något pga av vad bebisen har mellan benen.
    Själv har jag svårt att se hur en bebis skulle kunna gilla en bil men inte ett annat barn. Självklart kan man aldrig veta vad barnet kommer gilla, men många tror sig ändå veta ganska mycket bara genom att kolla bebisens kön. 
  • 071001

Okej, jag är inte helt med på din linje, men jag förstår vad du menar.

• linas fina
    071001 skrev 2011-09-19 11:08:48 följande:
    Glömde svara på frågan. =)
    Till bebisar vars personlighet och intressen jag inte vet köper jag bebissaker, alltså saker riktade till barn under ett år.
    Barn jag känner och som jag vet tycker om vissa saker försöker jag ge presenter som matchar intresset. 
  • linas fina
    071001 skrev 2011-09-19 11:15:05 följande:
    Okej, jag är inte helt med på din linje, men jag förstår vad du menar.
    Jag förstår även de som gillar könstereotypt.
    Det vara bara att jag personligen trodde att det var svårt när barnen är bebisar. Visste helt enkelt inte vad det kunde vara för bebissaker som man kan köpa till ett dop som enbart passar killar. =)
  • 071001

Finns ju mycket som går att köpa som är lite mer neutralt och det är bra. När jag skrev guldhjärta var det bara ett ex på vad man ofta får om man har en dotter som döps. Och vi har köpt graverade manschett-knappar till makens brorssöner i dopgåva för vi är rätt säkra på att de kommer att ha användning för dessa när de blir äldre.

• linas fina
    071001 skrev 2011-09-19 11:23:35 följande:
    Finns ju mycket som går att köpa som är lite mer neutralt och det är bra. När jag skrev guldhjärta var det bara ett ex på vad man ofta får om man har en dotter som döps. Och vi har köpt graverade manschett-knappar till makens brorssöner i dopgåva för vi är rätt säkra på att de kommer att ha användning för dessa när de blir äldre.
    Ja okej, kan tänka mig att man tänker ganska shcablonartat inför framtiden alltså. Ingen av de män jag har i min närhet (man, bror, pappa m.m.) har haft användning för manschettknappar. Vilken lustig present för en bebis. Förlåt, men det var lite roligt. Kanske kan man ge en pipa och ett sexpack öl inför framtiden också, =D

• 071001

linas fina, jag förstår att det kan tyckas märkligt för en utomstående. Utan att hänga ut familjen för mycket så vet vi att det kommer att vara skjorttvång på många av deras familjemiddagar och då är manschettknappar väldigt snyggt att ha samt att om de skaffar sig jobb inom den bransch övriga familjen håller till i så är det ännu ett användningsområde.

• linas fina
    071001 skrev 2011-09-19 11:35:26 följande:
    linas fina, jag förstår att det kan tyckas märkligt för en utomstående. Utan att hänga ut familjen för mycket så vet vi att det kommer att vara skjorttvång på många av deras familjemiddagar och då är manschettknappar väldigt snyggt att ha samt att om de skaffar sig jobb inom den bransch övriga familjen håller till i så är det ännu ett användningsområde.
    Okej jag förstår. Men då handlar det ju som sagt att du känner till denna familj. Men när någon frågar efter doppresent till killar så förstår jag liksom inte vad det skulle kunna vara för nåt. 

Men det är nog för att jag lever med en naiv förhoppning om att små barn är just små barn, och att man inte ser så stereotypt på dem. Men jag har nog bara fel helt enkelt. 
  • 071001

Jo, vi känner familjen bra i det här fallet.
    Till en väns barn skulle jag nog köpa nåt mer neutralt, helt klart. Födelsedagståg och dekorationsmålade stolar är lite av favoritgåvorna till dop för min del.

• Miis75

Köpte en fin gåvagn i trä på www.lillatrollet.se till min systerson på hans dop. Den var verkligen fin, stabil och hade hög kvalitet! Där fanns även en flera andra fina kvalitetsleksaker i trä som kan tänkas passa på ett dop! Där fanns en tuff HD-gunghäst också, men den var lite dyrare än vad jag hade tänkt till ett dop. Funderar på den i julklapp....  Lycka till!

• LILLATJEJENTVÅ

En cool doptavla från www.petitecharlie.se såklart!

Kika in där, du hittar garanterat något du tycker om.

Lycka till!

Svar på tråden Tips på doppresent till killar.