• lillamye

    kan min innekanin flytta ut nu?

    jag har en inredd utebur med hus som jag bruka fylla med hö upp tilltaket.

    nattetid kan det vara nån minus än men på dagarna 5-10+ och varmare i solen där buren nu står.

    kan hon börja vara ute nu?
    även natt?

  • Svar på tråden kan min innekanin flytta ut nu?
  • Här och nu

    Ja, det är ett par plusgrader, sa djuraffären till oss.

  • Pussakaninen

    nej. det ska max vara 10graders skillnad. Han kan flytta ut på dagtid men inte natt tid än. Säg att ni har ca 20grader inomhus, då kan du flytta ut kaninen på heltid när det är 10+ ute.


    Ung & Gravid -Bebis i Augusti www.mylovingbaby.blogg.se
  • lillamye
    Pussakaninen skrev 2011-04-05 11:48:53 följande:
    nej. det ska max vara 10graders skillnad. Han kan flytta ut på dagtid men inte natt tid än. Säg att ni har ca 20grader inomhus, då kan du flytta ut kaninen på heltid när det är 10+ ute.
    ahhh tack för svar

    se om jag lyckas fånga hon på kvällarna då hon bruka vägra gå in en skitsur dam
  • Pussakaninen
    lillamye skrev 2011-04-05 12:00:27 följande:
    ahhh tack för svar

    se om jag lyckas fånga hon på kvällarna då hon bruka vägra gå in en skitsur dam
    ok. Men tänk på att det kan vara mycket farligt för henne att stanna ute nu i denna kylan! Så sätter du ut henne så måste hon in igen när det är lägre än 10+, du kan alltså inte ha henne ute om det är 5 + på dagen, under 10 skulle jag inte sätta ut henne tror jag, temperaturen inomhus brukar väll ligga på 23/24 ? Då måste du egentligen vänta tills det är 13/14 grader.

    Något att ha i tanken bara.
    Ung & Gravid -Bebis i Augusti www.mylovingbaby.blogg.se
  • lillamye
    Pussakaninen skrev 2011-04-05 12:18:13 följande:
    ok. Men tänk på att det kan vara mycket farligt för henne att stanna ute nu i denna kylan! Så sätter du ut henne så måste hon in igen när det är lägre än 10+, du kan alltså inte ha henne ute om det är 5 + på dagen, under 10 skulle jag inte sätta ut henne tror jag, temperaturen inomhus brukar väll ligga på 23/24 ? Då måste du egentligen vänta tills det är 13/14 grader.

    Något att ha i tanken bara.
    vi ligger på 16-18grader inne haft så hela vintern.
    och ute är buren placerad mitt i solen alltså sol hela dagen och i skuggan har vi just nu 8,5+
  • Pussakaninen
    lillamye skrev 2011-04-05 14:41:19 följande:
    vi ligger på 16-18grader inne haft så hela vintern.
    och ute är buren placerad mitt i solen alltså sol hela dagen och i skuggan har vi just nu 8,5+
    oj det var kallt. men du kan fortfarande inte låta henne sova ute, dagarna är ok men inte nätterna.
    Ung & Gravid -Bebis i Augusti www.mylovingbaby.blogg.se
  • Här och nu

    Om det är plusgrader på natten är det ok, sa djuraffären till oss o de borde veta.

  • Pussakaninen
    Här och nu skrev 2011-04-05 16:27:40 följande:
    Om det är plusgrader på natten är det ok, sa djuraffären till oss o de borde veta.
    Tyvärr är det väldigt outbildade människor som finns i landets djuraffärer, så nej, det är sällan man kan lita på dem.
    Ung & Gravid -Bebis i Augusti www.mylovingbaby.blogg.se
  • Här och nu
    Pussakaninen skrev 2011-04-05 16:44:37 följande:
    Tyvärr är det väldigt outbildade människor som finns i landets djuraffärer, så nej, det är sällan man kan lita på dem.
    Den vi pratade med är inte outbildad utan har djuskötarutbildning. Litar mer på dem än anonyma på FL.
  • Pussakaninen
    Här och nu skrev 2011-04-05 16:45:45 följande:
    Den vi pratade med är inte outbildad utan har djuskötarutbildning. Litar mer på dem än anonyma på FL.
    Jovisst, djurskötare är jag också. Inte så svårt att bli det, det kan vem som helst.

    Jag är ju dock inte anonym, Pussakaninen heter jag och mina djur meriter är:
    Styrelse sittandes i SSV (Sydsveriges smådjurs vänner)
    Reggad uppfödare av Kaniner & Råttor
    mm

    Men du kan tycka att jag är hur anonym som helst :) Det är inte jag som far illa, utan det är ts kanin som gör det om hon placerar den utomhus under natten.
    Ung & Gravid -Bebis i Augusti www.mylovingbaby.blogg.se
  • Här och nu
    Pussakaninen skrev 2011-04-05 17:13:21 följande:
    Jovisst, djurskötare är jag också. Inte så svårt att bli det, det kan vem som helst.

    Jag är ju dock inte anonym, Pussakaninen heter jag och mina djur meriter är:
    Styrelse sittandes i SSV (Sydsveriges smådjurs vänner)
    Reggad uppfödare av Kaniner & Råttor
    mm

    Men du kan tycka att jag är hur anonym som helst :) Det är inte jag som far illa, utan det är ts kanin som gör det om hon placerar den utomhus under natten.
    Vem som helst kan inte bli vad som helst. Jag litar som sagt mer på personal med namnbricka än på Pusskaniner på nätet.
  • Här och nu
    Här och nu skrev 2011-04-06 07:31:48 följande:
    Vem som helst kan inte bli vad som helst. Jag litar som sagt mer på personal med namnbricka än på Pusskaniner på nätet.
    Djurskötare är en yrkesutbildning.
  • Buster78
    Här och nu skrev 2011-04-06 07:31:48 följande:
    Vem som helst kan inte bli vad som helst. Jag litar som sagt mer på personal med namnbricka än på Pusskaniner på nätet.
    DU får ju lita på vem du vill...Det är ju i slutändan DIN kanin som far illa, och kanske fryser ihjäl!

    Jag väljer att lyssna på en uppfödare inom kaniner, som VET mer än vad ett butiksbiträde i en djurbutik gör...

    Du kan ju kalla dig djurskötare, om du tar hand om akvariefisk i en zoo-butik, fast du bara varit anställd 1 vecka!
  • 3 barns mamma84

    Vi har en kanin och som har varit inne sen hon var en liten plutt vår Diva vi har ingen utebrur ni men ska köpa eller så bygger sambon en.
    Vi bor i danmark nu och vi har haft det var till 22 grader ute (sommar ) men jag tar ut henne varje dag så hon äter lite gräs och tar in henne igen när det är kväll


    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Buster78
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-16 11:31:45 följande:
    Vi har en kanin och som har varit inne sen hon var en liten plutt vår Diva vi har ingen utebrur ni men ska köpa eller så bygger sambon en.
    Vi bor i danmark nu och vi har haft det var till 22 grader ute (sommar ) men jag tar ut henne varje dag så hon äter lite gräs och tar in henne igen när det är kväll
    Helt OT men GÖTT att ni har så varmt redan, Hoppas det håller i sig då vi ska till Legoland i början på Maj!!
  • 3 barns mamma84
    Buster78 skrev 2011-04-16 11:36:07 följande:
    Helt OT men GÖTT att ni har så varmt redan, Hoppas det håller i sig då vi ska till Legoland i början på Maj!!
    Haha ja men det var 2 april det var likom för många år sen sist det var så varmt sen 2002 likom Då var det rekord varmt nu 2 apil
    Vi grillade och folk solade hihi underbart.
    Själv höl jag på att dö av jävla värmen
    Att åka bil till tyskland var en plåga den dagen haha

    Åh legoland ja det en en skit rolig ställe vi har 1 tim till Legoland men jag var gravid sist så jag fick INTE åka något haha löjligt men,men men  sommar ska vi dit igen roligt för barnen
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Buster78
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-16 11:46:17 följande:
    Haha ja men det var 2 april det var likom för många år sen sist det var så varmt sen 2002 likom Då var det rekord varmt nu 2 apil
    Vi grillade och folk solade hihi underbart.
    Själv höl jag på att dö av jävla värmen
    Att åka bil till tyskland var en plåga den dagen haha

    Åh legoland ja det en en skit rolig ställe vi har 1 tim till Legoland men jag var gravid sist så jag fick INTE åka något haha löjligt men,men men  sommar ska vi dit igen roligt för barnen
    Ja det blir 3:dje gången vi åker nu. Vi åker söndagen och kommer hem sent på onsdagkväll...Så det blir två heldagar på Legoland

    Vi har ju "lite" längre att åka än ni...
    Vi startar kl 5 på söndagmorgon, 2½ timme till Göteborg, sen 2-3 timmar på båten, sen hela sträckan i Danmark, jag tror det är ca 2-3 timmar till i bilen innan vi kommer fram.....Tungan ute
  • 3 barns mamma84
    Buster78 skrev 2011-04-16 11:59:08 följande:
    Ja det blir 3:dje gången vi åker nu. Vi åker söndagen och kommer hem sent på onsdagkväll...Så det blir två heldagar på Legoland

    Vi har ju "lite" längre att åka än ni...
    Vi startar kl 5 på söndagmorgon, 2½ timme till Göteborg, sen 2-3 timmar på båten, sen hela sträckan i Danmark, jag tror det är ca 2-3 timmar till i bilen innan vi kommer fram.....Tungan ute
    oj lång resa skönt att vi bor här då

    vi ska till sverig och hälsa på den 21 april för oss tar det med 3 barn ca 18 tim från södra jylland till sthlm
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Buster78
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-16 12:01:48 följande:
    oj lång resa skönt att vi bor här då

    vi ska till sverig och hälsa på den 21 april för oss tar det med 3 barn ca 18 tim från södra jylland till sthlm
    Åker ni över göteborg, sen E20 mot sthlm, så passerar ni min hemstad!
    Vänerns pärla!
Svar på tråden kan min innekanin flytta ut nu?