Familjehemet berättar inte allt
Jag har tre barn som är placerade i familjehem. två av dom är tillsammans och har det bra, men det är det tredje barnet som inte alls mår väl.
Familjehemmet har haft placerade barn innan och det hela slutade i att dom fick säga av sig det uppdraget av anledningar som jag inte vet.
Nu är min dotter där och lider alla helvetes kval.
Familjehemmet är djupt religöst och mannen är pastor i pingstkyrkan. Han har trillat ihop framför min dotter och "fått guds ande" i sig.
Flickan har blivit misshandlad i skolan och familjehemmet har inte gjort nått åt saken. Dom har inte varit där och pratat med de berörda parterna. Nu går det dåligt för flickan i skolan och fam.hemmet säger att det är min, pappans och respektive sambo som ska fixa läxor.
Idag var jag ute på facebook och "snokade" och fadern i hemmet har då laggt upp en videolänk där man ser en ung flicka dansa och smeka sig själv.
Jag vet att denna person har tagit tag i min dotter, men när man konfrontera dom så nekar dom hela tiden.
Jag har försökt prata med handlägarna på soc men dom lyssnar bara till familjehemmet.
Oron för min dotter blir bara större och större för varje dag.
Min dotter mår fruktansvärt dåligt när hon har varit på umgänge, hon kräks och gråter, vill inte åka.
Man måste alltså mer eller mindre tvinga henne in i bilen.
Hon har själv sagt att hon vill byta familjehem.
Snälla någon vad ska jag göra?
Jag gråter mig till sömns varje kväll för min dotters skull.
Jag vet att det finns bra familjehm, mina andra barn är u ett. Men detta är inte ett av dom.