• Loppan27

Har två pojkar och är så nyfiken på vad som bor i magen nu. Erfarenheter??

Ja jag väntar trean inom kort och har två pojkar. Har inte testat något knep för att försöka få det ena eller det andra utan även denna gång kollat med ÄL-sticka och haft se under de fertila dagarna.

Har dock andra "symptom" denna gång som jag inte haft vid de andra graviditeterna så som
    -halsbränna
    - ingen linje på amgen
    - mycket bättre hy (torr/normal nu, annars alltid fet)

Vad är era erfarenheter? Ni som inte gjort något annorlunda för att få ett visst kön och som har två pojkar?

• Svar på tråden Har två pojkar och är så nyfiken på vad som bor i magen nu. Erfarenheter??
  • Kaosmamma

Loppan: var heeeeelt underbart på förlossningen och vi var ett team hela tiden :) vill igen ;) men jag och sambon ska försöka med en nr 4 här och då ska min svägerska vara med på mitt snittet har jag tänkt. Och vad detta sammansvetsade oss ännu mer :) svägerskan har också två år mellan sina tre killar. Till skillnad mot er "önskar" jag mig en kille ;)

Lycka till ni alla :)

• Risgrynet

Helt förälskad, kan VERKLIGEN rekommendera 3D!!! Det låg en så fantastiskt söt liten karamell i magen, att han har en snopp kunde jag inte bry mig mindre om. Alla drömmar om rosa klänningar har verkligen bleknat, längtar efter lillebror!

• jumpdog
    Risgrynet skrev 2011-06-17 17:36:29 följande:
    Helt förälskad, kan VERKLIGEN rekommendera 3D!!! Det låg en så fantastiskt söt liten karamell i magen, att han har en snopp kunde jag inte bry mig mindre om. Alla drömmar om rosa klänningar har verkligen bleknat, längtar efter lillebror!
    ÅH!!!!! Jag förstår det!!! Jag får tårar i ögonen!! En lillebror!!! GRATTIS!!! {#emotions_dlg.flower}Solig
  • jumpdog

Jag återkommer om 2,5 vecka med vad vi väntar. Flört Om ni fortfarande är nyfikna!

• Loppan27

Risgrynet! Stort grattis till er lille kille! Dina tre grabbar kommer säkert att ha mycket skoj ihop! Hur gamla är nu dina andra?
    Vad sa stora sonen om att det blev en bror? :) Tror han lär bli lika glad för en brorsa...
    För syskonskaran är det nog positivt med ännu en kille...även om du som jag drömde lite om att få handla tjejkläder denna gång, hi-hi. Men nu vill man inte byta den tredje killen mot någon tjej i hela världen!

Vi får tänka att vi förhoppningsvis får trevliga svärdöttrar istället.

Vår minsting är nu redan 6 veckor och tiden har gått fort! Vi kom ju nyss hem från BB.

animegirl - vad spännande att försöka med ett fjärde barn. Hur gamla är de du har?

Jumpdog - självklart är vi nyfikna så glöm inte hålla oss uppdaterade!!

• Risgrynet

Ja absolut! Det känns superhärligt att det blir en lillebror. Äldste killen som är fem reagerade såhär: tystnad i telefonen.... ATTANS! Vi började såklart skratta, stackarn. I söndags när vi väl var hemma igen så frågade jag hur det kändes att det blir en till lillebror och då sa han att det faktiskt känns rätt bra ändå. Söt! Lilla killen säger bebis om min mage men mer än så förstår han nog inte, alltså jag tror inte alls att han kan föreställa sig. Han är tre och ett halvt men eftersom han har Downs Syndrom så förstår han ju inte riktigt som en treåring.

Vi känner inte att vi helt stängt dörren för en fjärde (kille ? ) men just nu känns tre väldigt lagom. Jag tycker två känns lagom med men längtar sååå efter lillebror. Min syster väntar sitt första barn, hoppas det är en tjej och sen som sagt så får vi hoppas på trevliga svärdöttrar!

Förresten. Man kunde se tydligt på 3D att minstebror är extremt lik störstebror. Så fantastiskt söt!

Ja tänk vad fort tiden med en nyfödd går! Vad heter han? Får du sova något eller är du helt slut?

• Kaosmamma

Loppan: trevliga svärdöttrar är ju väldigt mysigt :)) ja inte klokt att vi ska ge oss på en nr 4!! Jonathan är 6 år, Wilma är 5 år och Filippa fyller 3 år i sept :)

• avocadoo

Första sonen: inget illamående, ingen halsbränna, ingen foglossning, pigmentstreck på magen, kramp i vaderna otroligt vild baby

Andra sonen: illamående till v. 14, halsbränna, kramp i vaderna, foglossning sista veckorna, pigmentstreck på magen. väldigt lugn baby.

tredje sonen (v. 22): illamående till v. 20+, halsbränna, inget pigmentstreck, foglossning tidigt, sämre hy och hår än de andra gångerna, vild baby

• Loppan27

Risgrynet - nej vad gäller en 4 ska man väl aldrig säga aldrig och stänga några dörrar, men jag tror att mannen har stängt dörren ;)
    Själv KANSKE jag blir sugen på en sladdis om några år. Det hade säkert blivit en 4:e kille, det är nog det vi gör helt enkelt. Och bevisligen gjorde det ingen nytta att ni testade det här med sex en bit från ÄL så kanske är det så att det blir vad det blir och att slumpen avgör.

Lillen heter Valle och jodå lite sömn blir det på nätterna med avbrott för några matningar och däremellan vaknar äldsta sonen alltid och kommer in till oss på natten. Mellansonen ligger oftast kvar i sin egen säng hela natten. Men visst...vissa nätter länns det knappt lönt att somna

Animegirl - håll oss gärna uppdaterade vad gäller er kommande nummer 4 och lycka till!!

avocado - Gissar av ditt inlägg att trean är på väg men inte född än? När kommer han?

• jumpdog

Det var helt fantastikt att gå på RUL! Jag är så himla nöjd och glad! Allt såg super ut! Det är en liten flicka vi väntar! Jag är så glad att allt såg ut att stå rätt till! HjärtaSkrattande

• Loppan27

Jumpdog - vad skönt att allt såg bra ut! Grattis!!

Så om jag mot förmodan satsar på en 4 i framtiden är det alltså Bisolvon och tranbärskapslar som är hemligheten?
    Något mer?

• jumpdog
    Loppan27 skrev 2011-07-05 22:30:22 följande:
    Jumpdog - vad skönt att allt såg bra ut! Grattis!!

Så om jag mot förmodan satsar på en 4 i framtiden är det alltså Bisolvon och tranbärskapslar som är hemligheten?
    Något mer?
    Du ska räkna ut exakt när du har ÄL och sen aldrig ha sex för nära ÄL. Vi hade 2-3 dagar innan ÄL (men helst 4-6 dar innan). Jag åt tre tranbärskapslar per dag och maxdosen bisolvon från första dagen av mens fram till ÄL. Sen extra mycket mjölkprodukter. Allt för att sura ner miljön där nere för då överlever flickspermier bättre. Glad

Ja, sen ska man köra missionären för att inte komma så djupt och ingen orgasm för kvinnan för då "förstör" man att man surat ned underlivet.

Ett perfekt flickbak. Glad
  • Loppan27

Hej alla!

Hur går det för er? Fler bebisar som fötts?

Risgrynet - hur går det för dig?

Animegirl - Ingen 4:a i magen?  Eller ni skulle kanske inte satsa nu direkt?

Jumpdog - Tack för tipsen! Ändå säger de flesta bm att det är slumpen som avgör. Men du vet kanske många som kunnat påverka könet med de metoderna? Intressant! Har du fått din trea eller väntar du? Minns ej när du skulle ha.

Vår minsting är i alla fall redan 3 månader och det går undan. Strorebrorsorna älskar honom och det är ju skönt! Han är lugn och tillfreds, tack och lov. Ibland får jag dåligt samvete över att han får för lite uppmärksamhet då det två stora kräver mer av den. Men det är väl så det är att komma som nummer tre

Svar på tråden Har två pojkar och är så nyfiken på vad som bor i magen nu. Erfarenheter??