• Yosa

Hur lång måste tunikan vara för att passa till leggings/tights/strumpbyxor och hur kort måste den vara för att passa till byxor? Förvirring råder

Har upptäckt att viss förvirring råder i detta ämne på min arbetsplats. Hur kort måste en tunika vara för att passa till jeans eller andra långbyxor? hur lång måste den vara för att passa till tights/leggings/strumpbyxor? Finns det någon "regel" kring detta? Eller är det väldigt fritt?

• Svar på tråden Hur lång måste tunikan vara för att passa till leggings/tights/strumpbyxor och hur kort måste den vara för att passa till byxor? Förvirring råder
  • April Mamma

Anpassa efter kroppen tycker jag. En kortare tunika/klänning passar fint till en smalare kropp medans en längre på en större kropp, när det gäller till leggings osv där man kanske inte vill visa rumpan =)
    Till Jeans tycker jag att den kan vara lite kortare.....

• Ellieott

Om legginsarna är lite genomskinliga så ska den verkligen gå ner en ordentlig bit över rumpan, så ingen stjärt sticker fram även om man böjer sig ner tycker jag . Men om legginsarna är heltäckande så räcker det med att den gott och väl täcker rumpan, men det är "okej" om man inte kan göra gymnastiska övningar utan att en (legginstäckt) stjärt syns

• enmamma

Ja det beror ju mest på kroppsformen och vad man trivs i.
    Finns nog inga regler.
    Tycker själv det kan vara snyggt med jeans och en lång tunika på andra.

• April Mamma
    enmamma skrev 2011-04-08 19:28:39 följande:
    Ja det beror ju mest på kroppsformen och vad man trivs i.
    Finns nog inga regler.
    Tycker själv det kan vara snyggt med jeans och en lång tunika på andra.
    Ja, det är snyggt med en lång på en smal kropp.....=)

Jag är lite för bullig för det så jag kör mellan längd =)
  • cherrycupecake83

tycker oavsett kropp tycker jag att det är snyggast att tunikan går till mitten av låret.. täcker liksom rumpan..
    tycker inte det är snyggt med tunika-toppar som slutar precis vid byxlinningen av leggingsen..

• u77
    Ellieott skrev 2011-04-08 19:26:58 följande:
    Om legginsarna är lite genomskinliga så ska den verkligen gå ner en ordentlig bit över rumpan, så ingen stjärt sticker fram även om man böjer sig ner tycker jag . Men om legginsarna är heltäckande så räcker det med att den gott och väl täcker rumpan, men det är "okej" om man inte kan göra gymnastiska övningar utan att en (legginstäckt) stjärt syns
    Exakt! Om de är av strumbyxmateriel så ska man fasen ha en LÅNG tunika.

Jag va uppe på stan häromdagen, då en tjej i övre tonåren hade en vit tunika och svarta strumpbyxeleggings.

Sen kom blåsten och upp for tunikan och HELA arslet visades klart och tydligt, då hon inte hade några trosor på sig eller minimala string! hahaha...men jäklar va jag garvadeSkrattande
  • Tazzme

Jag tycker att en tunika måste täcka rumpan om man använder den till tights/leggings. Har man strumpbyxor (som jag då antar är lite mer genomskinliga jämfört med leggings) så tycker jag att tunikan får vara ännu lite längre.
    Jag tycker det är fult/osmakligt när folk hänger ut "leggingsrumpor" Skrattande

Till jeans/byxor kan man ju bra ha en kortare tunika. Men det kan också se helt OK ut med en längre.

• Tazzme
    Ellieott skrev 2011-04-08 19:26:58 följande:
    Ja precis!
  • En Åsa

Om det finns några regler tror jag inte men för mig gäller: Tajts eller jeansleggings, absolut inte längre än halva låret. Med tajts måste rumpan täckas ordentligt, inte bara halvt. Strumbyxor, dvs genomskinligare, får de vara längre men dock absolut inte kortare än halva låret.

• Tazzme

Ett litet sidospår:

Om "tunikan" är längre än till halva låret, är det verkligen en tunika då? Jag hade nog benämnt det som "klänning"....

• Flisan79

Vid jeans: Kortare tunika, behöver ej täcka rumpa och jag föredrar att den inte är längre än att den isf täcker rumpan.

Vid leggings: Halvlång tunika, MÅSTE täcka rumpa och underliv . Helst dock inte längre än halva låret.

Strumpbyxor: Lite längre än vid leggings om de är mer genomskinliga. sen som någon skrev att det blir mer klänning om det blir längre än halva låret.

• Passionsfrukt
    u77 skrev 2011-04-08 19:37:59 följande:
    Exakt! Om de är av strumbyxmateriel så ska man fasen ha en LÅNG tunika.

Jag va uppe på stan häromdagen, då en tjej i övre tonåren hade en vit tunika och svarta strumpbyxeleggings.

Sen kom blåsten och upp for tunikan och HELA arslet visades klart och tydligt, då hon inte hade några trosor på sig eller minimala string! hahaha...men jäklar va jag garvadeSkrattande
    Har sett massor med liknande! Inte vindpustar då, men (främst tonåriga) tjejer med genomskinliga leggings och alltför kort tunika! Himla osmakligt tycker jag. Undrar dock: är dom medvetna om hur genomskinligt det är eller ej??
Svar på tråden Hur lång måste tunikan vara för att passa till leggings/tights/strumpbyxor och hur kort måste den vara för att passa till byxor? Förvirring råder