• Junior10

Blickar, pekande fingrar, fnisser, m.m.

Jag har aldrig passat in i normen. Jag har alltid sett lite annorlunda ut.
    Med piercingar, tatueringar, kläder och frisyrer.
    Nu har jag ganska nyligen tagit ut mina fyra piercingar i läpparna, men rakade istället huvudet i förrigår.

Man hör alltid att man ska lära sig att inte titta eller peka på dom som är annorlunda eller handikappade. Föräldrar säger åt sina barn ifall dom gör det. Men ändå har en hel del föräldrar tendens till att själva titta och tappa hakan, m.m.
    Varför lära ut till barnen att man inte ska göra så om dom vuxna själv gör så ? 

• Svar på tråden Blickar, pekande fingrar, fnisser, m.m.
  • Balahir

jag tittar och skrattar (oftast på jobbet då jag sitter i bilen så ingen hör) för att alla ser annorlunda ut och det är skitkul!
    fast när jag ser en dvärg skrattar jag av glädje för jag tycker dom är söta.

• woopie
    puss skrev 2011-04-16 19:24:42 följande:
    man kan glo utan att värdera.
    alla är inte dömande bara för att man tittar.
    Det är enormt stor skillnad på att titta i 3-5sek eller stirra eller glo!

Titta, le och hälsa i stället :)

KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
  • woopie
    Balahir skrev 2011-04-16 19:29:04 följande:
    jag tittar och skrattar (oftast på jobbet då jag sitter i bilen så ingen hör) för att alla ser annorlunda ut och det är skitkul!
    fast när jag ser en dvärg skrattar jag av glädje för jag tycker dom är söta.
    ofärskämt och oupfostrat beteende av dig! har du barn som du lär detta?
  • puss
    woopie skrev 2011-04-16 19:25:58 följande:
    Det är fult att stirra peka, viska eller fnissa oavsett anledning!
    det är det väl verklligen inte.
    I will mustardize you
  • Balahir
    woopie skrev 2011-04-16 19:32:37 följande:
    ofärskämt och oupfostrat beteende av dig! har du barn som du lär detta?
    nope, man måste få skratta åt allt! kan man skämta om allt? ja, det kan man.
    ja, jag har barn.
  • woopie
    puss skrev 2011-04-16 19:32:44 följande:
    det är det väl verklligen inte.
    fråga dem som utsätts för det varje dag!
  • Balahir
    woopie skrev 2011-04-16 19:35:44 följande:
    men det är ju skittaskigt att slänga det i ansiktet på dem?
  • woopie
    Balahir skrev 2011-04-16 19:34:10 följande:
    nope, man måste få skratta åt allt! kan man skämta om allt? ja, det kan man.
    ja, jag har barn.
    ja men inte åt andra!
    och det borde du lära dina barn!
  • Balahir
    woopie skrev 2011-04-16 19:37:16 följande:
    ja men inte åt andra!
    och det borde du lära dina barn!
    joho! jag skrattar åt alla. jag kan skratta åt en kompis som vaknat med morgonfrilla lika gärna som jag kan skratta åt någon som är översminkad på stan.
  • puss
    woopie skrev 2011-04-16 19:35:44 följande:
    trist att du ser det som enbart negativt.
    I will mustardize you
  • puss
    Balahir skrev 2011-04-16 19:38:23 följande:
    joho! jag skrattar åt alla. jag kan skratta åt en kompis som vaknat med morgonfrilla lika gärna som jag kan skratta åt någon som är översminkad på stan.
    I will mustardize you
  • woopie
    Balahir skrev 2011-04-16 19:36:29 följande:
    men det är ju skittaskigt att slänga det i ansiktet på dem?
    så du tror att det är bättre att kasta blickar? peka finger? fnissa eller viska bakom ryggen på dem?
  • Balahir
    woopie skrev 2011-04-16 19:39:17 följande:
    så du tror att det är bättre att kasta blickar? peka finger? fnissa eller viska bakom ryggen på dem?
    så det är bättre att gå fram och fråga: "vad tycker du om allas blickar?" och svarar personen "va?" hur ska du förklara då?
  • woopie
    puss skrev 2011-04-16 19:38:48 följande:
    trist att du ser det som enbart negativt.
    jag är inte ensam!
    anledingen till varför jag reagerar så starkt är att jag har drabbats av detta dagligen under 20 års tid.
    om folk kunde koncentrera sig på sina egna liv istället för att tränga sig in i andra med sina tankar och värderingar, hanling och ord så skulle vi få ett friskare samhälle.
    kompisen är ju en sak... om du sen hjälper denne att fixa till sig. men vad vet du om den som är översminkad på stan? Han/Hon kanske mår så dåligt att de sminkar på sig en mask för att försöka dölja sitt sanna jag för sig själv och andra eller de kanske sminkat över blåmärken m.m. för att dölja en misshandel eller självmordsförsök....
  • puss
    woopie skrev 2011-04-16 19:47:42 följande:
    jag är inte ensam!
    spela roll. trist ändå att du ser det som enbart negativt.
    I will mustardize you
  • Balahir
    woopie skrev 2011-04-16 19:47:42 följande:
    jag är inte ensam!
    anledingen till varför jag reagerar så starkt är att jag har drabbats av detta dagligen under 20 års tid.
    om folk kunde koncentrera sig på sina egna liv istället för att tränga sig in i andra med sina tankar och värderingar, hanling och ord så skulle vi få ett friskare samhälle.
    kompisen är ju en sak... om du sen hjälper denne att fixa till sig. men vad vet du om den som är översminkad på stan? Han/Hon kanske mår så dåligt att de sminkar på sig en mask för att försöka dölja sitt sanna jag för sig själv och andra eller de kanske sminkat över blåmärken m.m. för att dölja en misshandel eller självmordsförsök....
    klart jag inte hjälper till. jag hoppas ju att personen inte ska se det innan man gör stan!
    jag skiter väl i orsaken, jag skrattar för att det ser roligt ut.
  • woopie

Nu har jag sagt det jag ville säga i saken.
    Hoppas att någon fått sig en tankeställare.

Önskar alla en fortsatt trevlig lördag!

Svar på tråden Blickar, pekande fingrar, fnisser, m.m.