• QueenEM

Pampers eller Libero?

Första ungen ploppar snart ut och känner att de är dags för att inhandla blöjor.
    Då jag aldrig gjort det, vad ska jag köpa?
    Pampers, Libero eller affärens egna märke? -Vilka är bäst?
    Och vilken/vilka storlekar ska man ha hemma när bäbis kommer?
    Inte säkert att man får en mini-bäbis!?

• Svar på tråden Pampers eller Libero?
  • ElsaT

Libero satt bäst uppp till strl 3 på vår kille sen bytte vi till pampers för libero läckte. Tyckte pampers baby dry stank då vi köpte mindre strl men fyrorna vi använder nu luktar inte. Pampers säger att det är cellulosan i blöjorna som varierar och ibland luktar, inga kemikalier....

• anansie

Vi använder bara Libero. Testade pampers i början men de läckte och luktade nåt fruktansvärt. Sen är de väldigt tunna.. Vår dotter får ersättning och kissar väldigt mycket så skulle vi byta blöja så fort hon har kissat en gång hade det ruinerat oss.. 
    Men smaken är ju som baken Glad  Hoppas du blir nöjd med vad du än väljer.

• Lexie77

Pampers var kanon till vårt första barn som är en dotter, funkade perfekt för henne. Nu har vi fått en son, vi körde Pampers på honom också men det läckte konstant tills vi bytte till Libero och det har inte läckt en gång.

Pampers är tunnare, smalare och högre.
    Libero är tjockare, bredare och kortare.

• Super blondinen

Har 2st tjejer.
    Så säger Libero använder det till båda.
    Men ett tips bunkra upp av gamla modellen då de är bäst.
    Vi har bunkrat upp.

• Super blondinen
    Kimmice skrev 2011-04-17 11:52:31 följande:
    Libero hellre än Pampers. Tycker pampers är alldeles för tunna och börjar puta redan efter lite kiss. Även om jag nyss bytt på min son såg det ut som om han var alldeles nerkissad genom byxorna. Tyckte även de började lukta snabbare.
    Min son är liten och spinkig men Libero har passat bra ända sedan födseln, går ju att anpassa hur man sätter dem och vilken storlek man köper. :) Deras Up & Go är himla sköna och gillar tema motiven de slänger på ibland. Fotbollsblöjor var tufft på sommaren.
    Anmäler man sig på deras hemsida får man dessutom hem rabattkuponger 1 gång i månadern, 40kr på två ekonomipack och 20kr på Up & go bland annat. Tycker jag är himla trevligt för blöjor går liksom alltid åt. ^^

Guuuuud jag låter som en reklam tant...
    " Deras Up & Go är himla sköna och gillar tema motiven de slänger på ibland "

Hur vet du det?
    Har du testat dem själv ?
    Tungan ute

(Lät som det därför kunde jag inte låta bli och skoja till och ställa den dumma frågan fatt jag inte tror du testat.)
  • vintersippan

Libero är helt klart bäst av de jag provat. Från början med strl 1. Du behöver inte handla på dig en massa blöjor innan förlossningen, man får ju på bb och alla dessa prover man får med. Köp sedan vetja

• QueenEM

Min lilla dam har ni kommit till världen.. På BB hade dom pampers så har använt som i början, än så länge gillar jag dom, tycker liberos är så himla tjocka och stora på hennes lilla rumpa. men som några säger, de känns som att pampers skulle kunna ta och börja läcka, så de blir nog libero sen.. man får ju poäng på dom också ;)

• ElsaT
    QueenEM skrev 2011-05-09 09:22:48 följande:
    Min lilla dam har ni kommit till världen.. På BB hade dom pampers så har använt som i början, än så länge gillar jag dom, tycker liberos är så himla tjocka och stora på hennes lilla rumpa. men som några säger, de känns som att pampers skulle kunna ta och börja läcka, så de blir nog libero sen.. man får ju poäng på dom också ;)
    Grattis till dottern!
  • Super blondinen
    QueenEM skrev 2011-05-09 09:22:48 följande:
    Grattis
  • QueenEM

Tack! =) bara för att jag skrev som jag gjorde igår har ju självklart pampers läckt vid varje bajsning nu, rackarns. Nu äre liberos nr 1 som gäller.

• syntharen

Libero till den nyfödda, tycker jag. Pampers läckte på vår son... Sedan har vi varvat Willys och Libero när han blev större. Fast jag föredrar Libero för dom luktar inte lika lätt kiss som Willys men Willys är billigare.

• She is Me

Liberos och bambos blöjor har vi använt när de var små. Fick bara massa utslag av pampers

• Kimmice

Grattis så mycket! I blöjors försvar läcker det ganska lätt bajs i början dock, när det är så löst.
    Jag föredrog dock Libero, för upplevde att dem höll tätt bättre.
    Du hittar nog vad du tycker passar bäst!
    Sjutton också... nu vill jag ha min bebis här med. Rynkar på näsan

• Hästtjejen78

Vi använder Pampers till sonen. Provat ett paket Libero (stl 3 är vi uppe på nu), men de upplever jag inte suger lika bra som Pampers samt att de verkar smalare upptill. Nu när sonen plötsligt bara bajsar en gång per dag läcker det så gott som alltid, ffa runt benen men även ibland upp på magen/ryggen. Vet dock inte hur Pampers beteer sig här för vi har några Libero-blöjor kvar. Det kanske inte är någon skillnad här!
    Gillar inte heller hur passformen är kring benen heller på Libero. Sambon och jag är rörande överens om att Libero inte är något för oss! Vi håller oss till Pampers hädanefter!

Jag tycker dock att man ska prova och välja själv. Det beror väl mycket på vilken form ens bebis är stöpt i, vilket blöja som sitter bäst!

Älskade lilla Jasper född 110131
Svar på tråden Pampers eller Libero?