h8him skrev 2011-06-07 01:08:10 följande:
Förstår hur du tänker men på vilket sätt gör de tankarna det okej att andra i klassen kan få käka pizza en kväll tllsammans men inte de som har föräldrar som inte har råd?
Varför är det okej att barn i Sverige lever fattigt(om man tänker på hur svenskar lever) bara för att barn i andra länder faktiskt svälter? Fattar inte.... Lever du själv väldigt fattigt?
Fast nu menade jag inte att det INTE var okej att skänka pengar till fattiga människor i Sverige, utan jag menade att folk ska skita i vem man skänker pengar till. Om jag hellre vill skänka pengar till Afrika än Sverige, då är det en prioritering jag gör. Jag prioriterar att en människa i Afrika ska få mat på bordet istället för att person i Sverige ska få åka till badland. Men därmed inte sagt att jag inte hjälper människor i Sverige. För det gör jag också.
Men när man frågar dom som har sådana statusar "Vilka DOM skänker pengar till" brukar svaren oftast lyda såhär: "Eeeh...ja, JAG skänker ju inte pengar för jag har inte råd.. Men jag menar alla andra."
Då förstår jag inte varför man ska ha en sådan status om det inte är något man strävar efter.
Nej, jag är inte fattig. Vad det nu har med diskussionen att göra? ^^