• Anonym (Less)

Varför duger jag bara till sex...?:-(

Ja jag börjar bli ytterst less på att bara träffa oseriösa killar, som bara vill ha sex...Vad gör jag för fel?Står det skrivet i pannan på mig? Ja jag vet inte.....

Men blir iaf ledsen och besviken att ingen verkar vilja ha nåt mer seriöst förhållande med mig....

För jag tar det INTE som en komplimang att jag har 5-6 st som vill ha sex med mig...att jag kan välja å vraka när det kommer till det....

Uppenbarligen träffar jag ju fel killar, men vet inte vad jag gör för fel...kanske dom blir skrämda av att jag har barn?

Nån som har nåt bra tips eller råd? Och det hjälper inte att tänka att "det kommer när jag minst anar det" ,för jag tror faktiskt inte det.

Å jag har redan dålig självkänsla sen tidigare och detta gör inte saken bättre

• Svar på tråden Varför duger jag bara till sex...?:-(
  • Anonym (Less)
    requiem skrev 2011-04-21 15:00:22 följande:
    Hoppa inte i säng med de du träffar på första dejten. Inte för att du kanske för det, men det jag menar är att du ska vara tydlig i ditt beteende och visa att du inte söker en KK relation i första hand. Umgås och se om några ömsesidiga känslor växer fram. 
    Jo har tänkt att ändra taktik lite (inte för att jag hoppar i säng direkt), men anser att om man är intresserad av nåt mer seriöst så behöver man inte ha sex så fort...visst man kan kyssas å så men man behöver inte gå längre än så...
  • Anonym (Hansi)
    Anonym (Less) skrev 2011-04-21 14:16:54 följande:
    Varför duger jag bara till sex...?

Ja jag börjar bli ytterst less på att bara träffa oseriösa killar, som bara vill ha sex...Vad gör jag för fel?Står det skrivet i pannan på mig? Ja jag vet inte.....

Men blir iaf ledsen och besviken att ingen verkar vilja ha nåt mer seriöst förhållande med mig....

För jag tar det INTE som en komplimang att jag har 5-6 st som vill ha sex med mig...att jag kan välja å vraka när det kommer till det....

Uppenbarligen träffar jag ju fel killar, men vet inte vad jag gör för fel...kanske dom blir skrämda av att jag har barn?

Nån som har nåt bra tips eller råd? Och det hjälper inte att tänka att "det kommer när jag minst anar det" ,för jag tror faktiskt inte det.

Många killar har nog sexet som den enda positiva erfarenheten från tidigare förhållanden. Därför nöjer dem sig med enbart sex. Tyvärr är jag en av dem efter förhållanden med som det skulle visa sig vara väldigt egotrippade och självcentrerade tjejer. Men de var sköna i sängen. Jag inser naturligtvis att alla tjejer inte är såna och det finns tjejer som förstår att man är två i ett förhållande. Förhoppningsvis träffar jag en sån tjej en vacker dag.
  • Anonym (Nachos)

Varför ska männen ta på sig ett sådant ansvar om de inte behöver. Om det skulle dyka upp en annan kvinna som inte har barn och kan erbjuda något snarlikt i övrigt så är ju valet rätt självklart. Fram till att kvinnan är 25-35 plus minus så är det oftast kvinnan som kan välja, även om hon kommer med en ryggsäck. Efter den åldern blir det ett tydligt maktskifte om mannen är runt säga 35-40 plus minus. I dessa fall är det mannen som väljer, är ointresserad av katt o råtta lekar och test från kvinnorna. Han har sannolikt uppnått balans och stabilitet ekonomiskt och i annat, varför skulle han ta på sig en resa som ganska snart leder till att han förväntas lägga mer tid och pengar på barnet än på kvinnan. Kvinnor över 30 med barn verkar dessutom ha mindre förståelse för att en man behöver den romantiska tiden till en början om det ska bli något seriöst, där man lär känna varandra lekfullt, klarar av en fall out och hittar tillbaka, istället verkar kvinnan inte ha tid och intresse av detta och forcerar fram test om han är stabil nog och lämplig som extrapappa. För män 35-40 plus minus blir det, mjaaa!? nä tack! Varför går han då med på en date med en mamma över 30, kanske han har en naiv förhoppning att hon är undantaget eller att hon har behov av intimitet tillfälligt eller en kort tid...

• Anonym (V)

Hoppas jag kan ge dig lite hopp TS. Jag har barn sen tidigare och träffade min nuvarande irl på en krog. Han såg det som en fördel att jag hade barn eftersom han ville ha fler och att jag då hade koll på läget. 

Var selektiv. Låt det gå lite tid innan ni har sex. Försök att inte låta ditt dåliga självförtroende lysa igenom, sånt märker de direkt och utnyttjar. Utstråla att du förväntar dig att bli bra behandlad. Lycka till. 

• Anonym (Nachos)
    Anonym (V) skrev 2023-09-03 08:02:16 följande:

Hoppas jag kan ge dig lite hopp TS. Jag har barn sen tidigare och träffade min nuvarande irl på en krog. Han såg det som en fördel att jag hade barn eftersom han ville ha fler och att jag då hade koll på läget. 

Var selektiv. Låt det gå lite tid innan ni har sex. Försök att inte låta ditt dåliga självförtroende lysa igenom, sånt märker de direkt och utnyttjar. Utstråla att du förväntar dig att bli bra behandlad. Lycka till. 

Bra tips! Sen om man har gått ner i vikt så är det kanske klokt att inte nämna det. Män vet att kvinnor som ser sund ut men tidigare inte haft en hälsosam fysik fortfarande mycket sannolikt känner sig lika som innan trots förändringen. Detta kan de använda sig av för att utnyttja dig.
  • Anonym (Experttips)

Här är mitt tips. Jag gissar att du i nuläget är med snubbar som har en väldans massa alternativ och är populära bland kvinnor. Hunkar kan vi säga.

Hitta någon som INTE är detta men som du gillar ändå. k****a sönder honom totalt under en period. Oroa dig inte för att han skall gilla dig på andra andra sätt än det, för det kommer han göra. Bara efter ett par veckor som helt sönderk****d kommer han vara helt såld på dig och vara jättekär i dig. Grattis, du har numera en pojkvän.

Nu kommer mitt inlägg säkert få runt ett halvdussin minus, men det här funkar, jag lovar

• Anonym (Happy)

Enkelt och lösa. Ha inte sex med dom. Drar de så vet du att de inte var något att ha och stannar de kvar så kanske de vill ha nåt djupare med dig.

• Anonym (Q)
    Anonym (Less) skrev 2011-04-21 14:27:41 följande:
    Ja det kan ligga nåt i det, men jag vet inte....kanske jag attraheras av fel sorts killar....Jag borde nog gå efter lite äldre som kanske oxå har barn som vet vad det innebär....men man kan ju dock inte styra över vilka man blir intresserade av....suuck....
    Det var väl någon klok man som en gång skrev: Att göra likadant och förvänta sig ett annat resultat är definitionen av dumhet.
  • Anonym (E)
    Anonym (V) skrev 2023-09-03 08:02:16 följande:

Sådär över 10 år?
  • Anonym (Experttips)

Att låta det ta tid innan sex är inte alltid en bra sak. Beroende på hur man är som person. För mig hade det inte funkat. Utan sex så skulle han märka hur jäkla tråkig och jobbig jag faktiskt är som person, sex, mycket sex, maskerar det och jag behöver det för att en man skall ha överseende med annat.

Jag tror att en hel del kvinnor överskattar sig själva och hur attraktiva de är om de inte får använda sex. 

• Anonym (Men...)

Jag tror att du själv precis svarade på din fråga, när du nämnde att du har dålig självkänsla! Du "nöjer dig" med fel sorts män, istället för att tänka att du förtjänar något bättre! Börja jobba med dig själv, strunta i män ett tag, och var sen lite mer kräsen! : )

• Anonym (Late)
    Anonym (E) skrev 2023-09-03 10:15:53 följande:
    Sådär över 10 år?
    Sisådär 12.5 år, så väntat länge nu..
  • Anonym (svaret)
    Anonym (Less) skrev 2011-04-21 14:16:54 följande:
    Varför duger jag bara till sex...?

Du har du redan svaret i din text... du skriver

Uppenbarligen träffar jag ju fel killar... och dessa asnubbar ploppar förmodligen inte upp ur kylskåpet eller garderoben utan är snubbar som jag antar att du själv VALT, eller?

Du kanske borde prova och VÄLJA andra slags snubbar?
  • Anonym (svaret)
    Anonym (Experttips) skrev 2023-09-03 10:31:05 följande:

Att låta det ta tid innan sex är inte alltid en bra sak. Beroende på hur man är som person. För mig hade det inte funkat. Utan sex så skulle han märka hur jäkla tråkig och jobbig jag faktiskt är som person, sex, mycket sex, maskerar det och jag behöver det för att en man skall ha överseende med annat.

Jag tror att en hel del kvinnor överskattar sig själva och hur attraktiva de är om de inte får använda sex. 

Ja så kan man ju göra men då får man ju oxå nöja sig med bottenskrapet och jag tycker det låter som att TS skrev den här tråden för att hon INTE vill ha muppar? 
  • Anonym (Hansi)
    Anonym (Hansi) skrev 2023-09-02 07:15:33 följande:
    Många killar har nog sexet som den enda positiva erfarenheten från tidigare förhållanden. Därför nöjer dem sig med enbart sex. Tyvärr är jag en av dem efter förhållanden med som det skulle visa sig vara väldigt egotrippade och självcentrerade tjejer. Men de var sköna i sängen. Jag inser naturligtvis att alla tjejer inte är såna och det finns tjejer som förstår att man är två i ett förhållande. Förhoppningsvis träffar jag en sån tjej en vacker dag.
    En liten uppdatering så här lite drygt två år senare.
    Jag hittade tjejen med stort T för ett halvår sen. Föga förvånande utanför Sverige eftersom jag tröttnade på svenskorna. De kan ha sina katt-och råtta lekar, tester och ständiga behov av bekräftelser för sig själva.....
    I Frejus, Provence i Sydfrankrike av alla ställen. Hon bor i Sverige, men var på släktbesök hemma i Provence. Jag blev störtkär i både henne och hennes svenska med fransk brytning så gott som omedelbart. När vi återförenades i Sverige var det kört. Vi hyste samma känslor för varandra och då var saken klar. Förutom att vara vacker och sexig finns det inget av den bekräftelsebehov, självcentrering och egotrippande som är så vanlig bland svenskor. Vi är ett lag och vi är beredda att göra allt för varandra. Till skillnad från svenskor där allt ska kretsa kring dem...
    MERCI D'ÊTRE ENTRÉ DANS MA VIE MON CHERIEHjärta{#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Nn)

Vad tråkigt TS! 

Hur gammal är du och hur många barn har du? Vad är det för typ av killar du brukar träffa? Som många skriver, förändra mönstret. 

Kanske lägga tiden på lite mer tjejkompishäng? Boosta vännskapsrelationerna, det ökar självkänslan. Låt dom se vilka killar du matchat med och hör vilka mönster de ser. 

Känns tyvärr som många killar tycker att det är välgörenhet att ge ensamma mammor sex och därför tycker de att det är okej oavsett hur mkt de säger att de vill ha nått seriöst?

• KimLinnefeldt

Att en man vill ligga med en kvinna betyder väl inte automatiskt att det är det enda han vill? Sex är viktigt och leder ofta till kärlek.

Det har sagts att för kvinnor slutar det i sängen, för män börjar det i sängen.

Svar på tråden Varför duger jag bara till sex...?:-(