MissKS skrev 2011-07-04 00:46:13 följande:
Ja, det var vårt första. Så tråkigt att ert heller inte verkar ha lyckats... Hur många försök har ni gjort? Är detta det andra?
Vi hoppas på att vår remiss ska gå igenom nu och att vi får landstingsförsök till hösten. Om inte så betalar vi för ett singelförsök till. Vi har inga i frysen. Kliniken verkade ha väldigt höga krav för att frysa in. Vi fick sex embryon som delade sig bra, men ändå frös dom inte in ett endaste...
Jag har fått ont i magen igen. Är svullen, öm och spänd. Känner äggstockarna. Överstimuleringen verkar vara tillbaka, är det möjligt? Vet du?
Till mig sa dom inget om aktiviteter efter ET, men sen fick jag ju skäll för att jag promenerat

Justd, du är ju hormonstimulerad, tänkte inte på det (har glömt vad tråden handlar om...). Jag tränade absolut inte när vi gjorde vanligt ET. Den här gången med fryst embryo så har jag bara tagit Progesteronet. Blev yr av det först nu under sista veckan nu.
Ja, det kan nog vara möjligt ang överstimuleringen. Du ska nog ta det lugnt, vila (inte träna). Det kan ta längre tid än man tror att återhämta sig. Så vila och lägg upp fötterna i sambons knä i soffan
Drick lagom med vätska. Håll koll på att du kissar ordentligt!
Synd att det inte blev fler frysta. Vi fick ju bara två av 13 st. På ett sätt är det väl bra att dom är noga.
Men det är svårt att förstå hur allt fungerar. Min man undrade idag vad som egentiligen kan ha gått fel denna gång. Det får vi ju aldrig svar på, men när man vet att embryot är av toppklass och dessutom klarade av upptiningen med alla celler i behåll. Mina värden och slemhinnor osv är jättebra. Och ändå så fäster det inte. Så litet och smått, men ändå så stort!
Ja, detta var vårt andra försök. En ET och nu FET. Ett MA och ett blev inget alls...
Sen har vi ju vår lillkille som fyller 5 år imorgon. Världen går inte under om i inte lyckas med ett syskon, men det vore såklart roligt om det blev så.
Vi har precis byggt hus och måste ta lån för fler försök. FET kostade 13000 kr nu, nerspolat i toaletten!!
Galet!
Men självklart inget man resonerar kring om man lyckas en dag
Ska ni försöka efter sommaren igen?