Vem är du?
Och svara nu inte "lite av det och lite av det", för det är sååå tråkigt!
Och svara nu inte "lite av det och lite av det", för det är sååå tråkigt!
antar att jag får kalla mig själv bullmamma. Bakar, lagar syltar, saftar och älskar doften av nybakade bullar. Barnen tigger om köpebröd eftersom alla deras kompisar får köpebröd och hemma får det näöstan bara hembakat..
Flexi
Lätt bullmamman!
Bakar nästan jämt haha
Bland de alternativen var det nog stränga mamman som passar bäst för mig.
Shit...inser jag är en blandning av allihop...är det dåligt?
Frukost till middag är ett utryck hos oss
Flexiföräldern, utan tvekan. Speciellt på lediga dagar så kan det gå lite hejsan-hoppsan vad gäller dagens aktiviteter, mat och annat som känns oviktigt i det stora hela. Igår åt sonen två halvkalla grillkorvar och en lingongrova till middag. Till exempel.
Flexi, om man ska gå efter Ts förklaring i inlägg 13. Fast visst bakar jag ibland, men bara när jag vill/har lust. (Annars bakar barnen). Någon bullmamma i bemärkelsen "pysslig hemmafru" är jag definitivt _inte_!
Ibland är jag även sträng, jag är noga med vissa saker (att de tar eget ansvar för läxor, städning och hygien bl a).
Idag har jag nog mest varit en kompismorsa, som hängt i ett köpcentrum med tonåringen, shoppat, ätit glass och McD-mat. Jag sitter gärna och hänger med tonåringen, läser bloggar och kollar på konstiga Youtubeklipp.
Ovillig är jag ofta, jag gillar inte att behöva leka saker jag inte gillar t ex, eller lyssna på musik jag inte gillar, bara för att barnen vill det.
Curlar gör jag nog också då och då, i så måtto att jag faller till föga och hämtar med bilen fast vi gjort upp om bussåkande, eller att jag säger "men släng med brallorna här då" när jag ska tvätta, istället för att de får göra det själv.
Häpp, nu fick du ett sånt svar du inte ville ha!
Sträng.
För att jag är konsekvent, han (7 åringen) vet att det inte är nån idé att bråka om det om jag sagt nej, så är det nej. När jag tillrättavisar så gör jag det med hela kroppen, rösten, kroppsspråket och orden.
Men å andra sidan har jag inte så förjordad många regler heller, behöver inte heller tillrättavisa så mycket längre... Så jag är rätt snäll ändå, han brukar säga det iaf
Tror jag är en sträng bullmamma, vi pysslar och bakar mycket och dom hjälper till med maten men om jag säger en sak så är de det som gäller, man får en varning och sen konsekvens och jag tål absolut inget gnäll. Själv tycker jag många har lite för lösa tyglar med skitjobbiga ungar som resultat. Tack och lov är gubben min likadan.
Jag är nog mest en flexiförälder.
Jag är sträng och det behövs verkligen eftersom vår dotter har väldigt stark vilja.
Flexi - fast inte när det gäller onyttigheter för det fungerar inte hos oss (men fungerade det skulle jag nog vara flexibel när det gäller det med).
Folk som har bestämda åsikter om vad som är bra för precis alla barn faschinerar mig lite. Den inställningen fungerar ju inte på speciellt mycket annat i livet, så varför skulle den göra det på barn...
Sträng tydligen
Är tjatallergiker och fixar inte det, kan det ha med stränghet att göra..? Fast jag skulle nog säga konsekvent och lämnar stort utrymme för frihet. Funkar bra.