Pappan är borta en månad i taget - kan jag kräva förändring?
Hej!
Ny här på Familjeliv och relativt nyskild. Sedan vi flyttade isär i höstas har jag haft väldigt svårt att nå fram till barnens pappa. Bakgrunden ser ut så här:
Pappan reser. i jobbet. Är sedan flera, flera månader tillbaka borta i perioder på minst fyra veckor. Jag ber, för barnens och för min, skull att han inte ska vara borta i kortare perioder (vilket han var när vi var gifta - då var det två eller max tre veckors reosr)- Men jag får inte till stånd någon förändring. Barnen undrar när han kommer, de saknar honom och vill träffa honom mer.
Till mig berättar han knappt när han kommer hem. Skickar mejl några dagar i förväg att "nu blir jag borta 5 veckor - okej?"
Vad ska jag svara? Vad kan jag göra för att få till någon förändring? Eller kan jag inte det? Vad kan JAG ställa för krav? Känner mig oerhört utnyttjad och ser inte hur jag någonsin ska få ett "eget" liv också.
Missförstå mig nu rätt - det här handlar INTE om att jag inte vill ha mina barn hos mig. Det handlar om deras rätt till sin pappa och min möjlighet att planera mitt liv.