• Anonym (mammi)

Ni som har barn på familjehem...

Hur har ni accepterat att vara ifrån era barn?

Mina barn är idag LVU placerade hos mina föräldrar, var idag i kammarrätten och det gick inte spec bra.

LVU kommer med stor sannolikhet kvarstå då fädrarna till barnen vill detta.

Nu skall då barnen flyttas till ett permanent hem ganska omgående, 17 mil från mig.

Bara tanken att skiljas från dem gör mig panikslagen. Hur har ni handskats med känslorna? Skall jag bygga upp ett liv utan barn och tänka på mig själv och försöka leva på som vanligt?

• Svar på tråden Ni som har barn på familjehem...
  • Anonym (W)
    morochmer skrev 2011-04-29 14:43:23 följande:
    Men nu tänker du ju helt galet. Om diagnosen inte finns med så har ju heller inte föräldrarna/ombudet tagit upp det.

Hur vet DU vad som gjorde att det blev ett lvu? hur vet DU att det enbart baserades på soc utredniing?
    stod det dokumenterat att "Vi stängde öronen och sket i vad föräldrarnas ombud sa och gick enbart på soc utredning"?

Och varför tror du att din bedömning av barnets problematik är mer rättvis än utbildna socionmers?
    I det fall jag pratar om var domen om LVU helt korrekt eftersom barnet inte hade det bra i sitt hem, MEN barnet placerades i ett familjehem där de inte ens fick information om diagnosen och p.g.a. detta fick h*n det sämre istället för bättre. Föräldrarna tog upp barnets diagnos, men socialen ignorerade alltså detta och placerade barnet i ett hem där de inte kunde hantera handikappet (ännu mindre när de inte fick någon information om det).

Var har jag påstått att jag har gjort en bedömning av barnets problematik?

• Anonym (W)
    Anonym (mammi) skrev 2011-04-28 20:27:31 följande:

Hur har ni accepterat att vara ifrån era barn?

Mina barn är idag LVU placerade hos mina föräldrar, var idag i kammarrätten och det gick inte spec bra.

LVU kommer med stor sannolikhet kvarstå då fädrarna till barnen vill detta.

Nu skall då barnen flyttas till ett permanent hem ganska omgående, 17 mil från mig.

Bara tanken att skiljas från dem gör mig panikslagen. Hur har ni handskats med känslorna? Skall jag bygga upp ett liv utan barn och tänka på mig själv och försöka leva på som vanligt?

Jag tycker att du ska kämpa på och bygga upp ett så bra liv att de kan ompröva domen. Behåll kontakten med ditt barn och försök få en bra relation med föräldrarna i familjehemmet. Jag förstår att det måste vara fruktansvärt jobbigt, men det viktigaste är att du aldrig ger upp. 
  • bonäslina

jäklar va dålig attityd det ska bli i såna här trådar. fattar det inte. oavsett om man är en bra eller dålig förälder så mår man väl för  fan dåligt av att bli av med sina barn. mitt råd är iallfall att ta till dig det socialen säger och jobba på det dom tycker du brister på. socialens mål ska ju vara att bibehålla kontakten med föräldrarna (om det inte är farligt)  och dom flesta med lite folk vett o som varit med lite vet om att en myndighets ord väger tyngre än en enskild individ. klart socialen kan göra fel utredningar. dom är väl inte bättre än alla andra människor!

• morochmer
    bonäslina skrev 2011-04-30 13:14:58 följande:
      och dom flesta med lite folk vett o som varit med lite vet om att en myndighets ord väger tyngre än en enskild individ. klart socialen kan göra fel utredningar. dom är väl inte bättre än alla andra människor!
    Är det någon som påstått motsatsen?
  • Anonym
    morochmer skrev 2011-04-30 13:16:22 följande:
    Men ge dig, varför detta påhopp på alla! Så onödig kommentar!
  • bonäslina
    morochmer skrev 2011-04-30 13:16:22 följande:
    bara det att din attityd i alla dom här trådarna som att du vet allt o lite till och på det sättet du ifrågasätter folk får mig att tänka till lite.
  • morochmer
    Anonym skrev 2011-04-30 13:18:59 följande:
    Men ge dig, varför detta påhopp på alla! Så onödig kommentar!
    Påhopp? Är det samma anonym som just ny faktiskt hoppar på mig och min person i fler trådar just nu?
    Fortsätter du som kommer du förlora dina möjligheter att skriva anonymt.
  • morochmer
    bonäslina skrev 2011-04-30 13:19:31 följande:
    bara det att din attityd i alla dom här trådarna som att du vet allt o lite till och på det sättet du ifrågasätter folk får mig att tänka till lite.
    Kan du inte svara istället för att diskutera min person?
  • bonäslina
    morochmer skrev 2011-04-30 13:20:47 följande:
    Påhopp? Är det samma anonym som just ny faktiskt hoppar på mig och min person i fler trådar just nu?
    oj blev du dessutom famlijelivs polis=)
  • bonäslina

om man läser så finner man svar om man bara tänker lite. jag står för att jag tycker att vissa komentarer du gör i trådar om personer vars liv håller på att gå i spillror är fruktansvärt onödiga.

• Anonym

Men vad var brandorsaken?  Har du ett aktuellt alkoholmissbruk?

• Anonym
    bonäslina skrev 2011-04-30 13:24:50 följande:
    om man läser så finner man svar om man bara tänker lite. jag står för att jag tycker att vissa komentarer du gör i trådar om personer vars liv håller på att gå i spillror är fruktansvärt onödiga.
  • Anonym
    morochmer skrev 2011-04-30 13:20:47 följande:
    besservisser det e du det morochmer
  • pluppfamiljen

Jag lät mina barn bo kvar där av kärlek till dem då deras nya föräldrar var rika och mycket kärleksfulla och med tiden fick jag nya barn när jag var mogen för det. 

Blivande 6 barns mamma
  • Linaek
    pluppfamiljen skrev 2011-05-11 17:56:23 följande:
    Jag lät mina barn bo kvar där av kärlek till dem då deras nya föräldrar var rika och mycket kärleksfulla och med tiden fick jag nya barn när jag var mogen för det. 
    Såg barnen dom som sina föräldrar Och vem är du för barnen idag ?
  • Anonym
    pluppfamiljen skrev 2011-05-11 17:56:23 följande:
    Kärleksfulla är en jätte bra anledning men rika vete fan..... 
    Känner massor och åter massor av människor som är fatiiga som kyrkråttor men helt underbara föräldrar!
Svar på tråden Ni som har barn på familjehem...