Hjälp - ska jag tala om att jag är gravid???
Hej
Jag är gravid i v 16 och har en riktigt risig arbetssituation.
På min nuvarnade arbetsplats har jag en ohållbar situation och alla som arbetar där blir illa behandlade av chefen. Vi får inte lov att ta raster/pauser, jag har ett vikariat på 6 månader men anställs ändå månad för månad. Sen är det mycket mycket mer men det orkar jag inte gå in på. Facket är nu inblandat då det gått så långt att jag inte kan vara kvar där utan det är tal om omplacering de sista två månaderna av vikariatet.
Hur som helst - jag ska inte vara kvar på min nuvarnade arbetsplats men jag vill ju verkligen jobba! Jag mår hur bra som helst och har ju nästan ett halvår kvar till bebis kommer.
Nu har jag fått möjlighet till ett arbete som jag verkligen vill ha, det är dessutom en fast tjänst. Jag ska på anställningsintervju imorgon och känner mig så himla kluven hur jag ska göra. Ska jag berätta att jag är gravid? Jag kan dölja den lilla magen som har kommit så det är inte ett problem. Jag tycker i vanliga fall att man ska vara lojal och ärlig, därför är detta så jobbigt för mig. OM jag talar om att jag är gravd VET jag att jag inte får tjänsten.
Snälla hjälp mig!