aud skrev 2011-05-11 09:57:07 följande:
Vi har en sådan med i släkten, som är som din svärfars fru. Min svägerska tycker att vi är dumma i huvudet. Men det tycker hon om allting vi gör. Vi bär mycket (vi har heller inte vagn), svarar på hans signaler, samsover och ammar fritt o.s.v. Hennes kommentar? "Jaja, ni gör som ni vill nu. Men det kommer bli en annan sak när han får en egen vilja". Snacka om att ha missat hela grejen. :D
Ja, hon hade ju åsikter när V var 12 dagar om att vi minsann måste lära henne ligga själv (vi var hemma hos dem på middag med en massa folk och min mans farmor var överlycklig över att sitta och hålla i henne). Jo säkert. Träna en tolvdagars bebis att ligga själv i en okänd miljö. Sen kunde jag ju minsann inte stå upp och amma när vi var på väg att fara. Nähä, jag som trodde att det var just det jag gjorde, jag visste inte att jag inte kunde..
Det roliga är ju dessutom att det här är mitt tredje barn, hon har bara två, man tycker ju att jag kanske borde ha lite koll på vad jag gillar/inte gillar att göra med mina barn och definitivt mer koll och erfarenhet än hon som bara har två, dessutom är det typ 30-40 år sedan de var små..

miljarden skrev 2011-05-11 10:08:38 följande:
Tack!
Eftersom han bara kissar i blöjorna är det ju egentligen rätt enkelt och smidigt. Det underlättar ec:andet också eftersom man blir lite blöjsnål och inte vill ha dem nedkissade i onödan.
Så sant! Vi kör(de) också tygisar och det blir bra mycket mer motiverande att hålla blöjan torr när man vet att man måste tvätta den annars..