• ddalia

Börjat idag!

aud skrev 2011-05-11 10:34:24 följande:
    Jo jag är ju det, men i det här fallet vann latheten. .
    Fast om du hittar krafter och kör på och det funkar, då är det rätt få tygblöjor som går åt. Vi har såna där *vattentäta* byxor med ett (eller 2 på natten) inlägg (1 lager vanlig frotte fr gammalt badlakan). Och jag behöver skölja ur ett par såna inlägg om dagen. Det är väl inte så mycket extra jobb? Om ni ändå sätter på pottan ofta ändå.. När man fått till bajset att funka dvs. Jag har också blivit blöjsnål, det blir ju bara max en kissning och sen kasta (när vi går ut).

Angående hur omgivningen reagerat, har alla varit possitiva, eller tyckt det är helt naturligt, eller att det är intressant. De som har sett henne *kissa på beställning* har varit bara imponerade. Min mamma tyckte det var sjukt med barn i blöja över året då jag hade blivit blöjfri före 8 månaders ålder (använt tygblöjor då det inte fanns annat då). Fattar inte hur folk kan tänka att det är barnmisshandel att sätta barn på  pottan, men inte att låta de sitta i nedbajsade blöjor under 2 års tid.

Lycka till audhumble, riktigt kul att ni börjat!
  • ddalia

Jag körde sicksacksöm 2 ggr runt mina för att undvika tjocka kanter. Man måste, annars tål dom inte mycket tvätt, vilket det blir. Klippte ett stort badlakan till remsor som är ungefär 13x30cm tror jag, fick ut 28 st eller så. När hon var 3 månader och mycket blöta fisar gick det åt alla på 2-3 dagar, men det höll i sig bara 3 veckor eller så sen jag började men *tyg*.  Nu vid 6 månader är det bara kiss, använder högst 10 av dom. Resten bara ligger. Och då om jag missar mycket och lägger i 2st så att det inte ska bli så blött. Oftast är det bara 2 st/dag som hänger på tork.

Svar på tråden Börjat idag!