• Daniii01

Size Zero , snyggt?

Är det bara jag som reagerar på webb-butikernas vansinne?
    Modellerna  , som man känner igen från de olika butikerna är runt 180 cm långa,men inte nog med de så har de riktiga REJÄLA klackskor på sig på minst 10cm , om det ens räcker.
    Grädden på moset är ju sedan att de även redigerar bilderna efteråt ,som om flickorna inte är smala och snygga nog.

Allt för att se så PINNSMALA ut . De flesta kvinnor , iaf enligt mig ser inte ut så , vi är inte runt två meter långa utan ett uns fett på kroppen och minimala höfter.

Jag blir bara så irriterad när jag går inte på t.ex nelly och tittar på bilderna.Modellerna ser så jääkla smala ut , sedan kollar man ner och ser att de har sky höga styltor på. Går man sedan in på deras "catwalksvideor" så är de inte alls lika smala.

Håller ni inte med om att detta skickar ut fel signaler till speciellt ungdomar , som vad jag vet ofta är väldigt osäkra över sina kroppar och vikt eller är det jag som är helt ute och cyklar?
    Ska vi hela tiden bli inspirerade att sträva mot "Size zero" , Vad tycker ni tjejer där ute , hur tycker ni det ska vara?

Exempel:
    Denna modellen är mkt använd , står länken under height 178cm , Samma modell i länkarna under
    Ser ni skorna hon har på båda bilderna?!?! På nellys kan ni även se Catwalkvideon

www.asos.com/Motel/Motel-Wallflower-Print-2-In-1-Jenna-Dress/Prod/pgeproduct.aspx&cid=8799&sh=0&pge=0&pgesize=20&sort=-1&clr=Wallflower

nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/elise-ryan-555/bodycone-dress-555066-133/

nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/paprika-754/floral-bodycon-dress-754059-39/ 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Size Zero , snyggt?
  • Cloudy

Jaha XXS, nja det är det alldeles för petit för min smak.

Storlek 34 duger bra.

• Daniii01
    Size zero – storlek 0 – är en klädstorlek för kvinnor i det amerikanska måttsystemet, och skulle i Sverige motsvara storlek 30. En kvinna av size zero har bystmått på 80 cm, midjemått på 59 cm och höftmått på 82 cm.

"Agnes , 7år , har stjärnornas drömkropp"
    www.aftonbladet.se/wendela/article10932507.ab
  • Neko

Jag har vissa kläder i size zero fast då är jag bara 162 cm lång =P

Jag tycker att man borde ha modeller av olika kroppsformer så det blir lite diversity, men det är även fel att skriva såhär:

"”Idealstorleken” size zero är nu nere på storlek 32, en storlek som ingen frisk kvinna längre än 140 centimeter kommer i."

Jag är som sagt 162 och jag kan ha size zero utan problem... och då väger jag ändå hela 55 kg vilket är fullkomligt normalt för min längd, jag är inte ens underviktig.

• Jag är bara jag

Dåligt,men nåt undantag och det är de som är korta och naturligt smala och som drar stl xs/xxs utan att se magra ut. Hade själv den storleken i väldigt många år,var inte alls mager! Jublade när jag hittade byxor i stl 32,de satt utan att dråsa av mig.

• Älskarlivet

Jättedåligt.

Jag är 35 år och har jättebra självförtroende och är nöjd med mig och min kropp.....jag är inte lika säger på om jag hade haft det självförtroendet om jag hade växt upp idag med dom idialen som finns.

• puss
    010306 skrev 2011-05-03 13:59:29 följande:
    det är XXS
    det är mindre.
    I will mustardize you
  • Missimo84

Jag har typ size zero, och ser helt normal ut, 162 lång.
    Varför hetsar alla kring en storlek? Tycker ni stl 38 är snyggt, eller är man tjock då?!
    Allt beror ju på individen. Och klagar vi på att modellerna ser sjuka ut, så undrar jag om folk verkligen har sett en riktigt undernärd person, det är inget som säljer. Modellerna på Nellys är i mina ögon tom större än på många andra sajter, och retush, ja bilderna ska vara grafiskt vackra, och tanken är inte att ni ska stirra på modellernas finnar utan på kläderna...

• habibty81

Alltså, jag skiter i hur modellerna ser ut. Bara kläderna görs så de passar alla!
    Jag är 161cm. Väger för tillfället 48kg!

De flesta minsta storlekarna är för stora på mig.
    Svårt att handla kläder som är inne då de är för stora...
    Kan tänka mig att det är så för digsom är modell större också.

Mer bredd på det hela säger jag!!!!

• Kimona

Jag skiter i hur smala modellerna är och vilka skor de har. Tycker sådana höga klackar är riktigt snygga!
    Jag sör mig mer på att vissa bara har upp till storlek M och att man ibland stöter på smala modeller på 'stora storlekar'.

• Daniii01

Men faktum är att alla större bolag använder samma typ av modell . Vad är de jo långa och väldigt smala , där är vi väl alla överrens?
    Eller har ni sett stora svenska modebolag som har L , XL,XXL modeller ?

Det jag reagerar på , jag säger det ytterligare en gång till är att man sätter på dessa flickor skyhöga klackskor inte för trend utan för man VILL GÖRA DEM SMALARE.

Kvinnan på bilden har ju inte fett på kroppen , endå sätter de på över 10 cm klackar , för att göra henne ännu smalare.
    Det är ju trend , jo visst , men har ni sett någon som har ballerina ? eller gladiator sandaler? för det är ju också trend , VARJE SOMMAR , så tror inte att de handlar om trend (bara) utan som sagt att göra så smala som möjligt.

Varför reagerar jag , jo för att det finns så himla mycket folk som 'FÅR så himla mycket problem med sin kropp redan i början av puberteten av att matas av sånt här ideal , för som sagt , har ni sett några L,XL modeller på tex nelly ? Jag menar är vi trångsynta? Måste det vara svartsjuka så fort någon yttrar sig mot strömmen ?
    Vi vet att anorexia är ett problem , ett STORT problem så förstår verkligen inte vrf fler inte reagerar , modebolag har stort kraft .både på internet och via tidningar.

Så frågan är då till er där ute varför används samma "typ" av modeller och inga XL modeller ? Det finns ju trots allt folk som föds smala ja , men dom som inte föds som det då , och vrf är det inga som reagerar?

• SoStylish

Size Zero är sällan snyggt. Men jag ser hellre att smala och snygga tjejer visar upp kläderna 
    än att se en överviktig "fläskis" nerpressad i tighta klänningar. Sen att det är jäkligt onödigt att retuschera så sjukt mkt som man gör håller jag med om då jag slår vad om att tjejerna är minst lika snygga ändå.

Btw är det inte samma tjej på Asos som hos Nelly.

• boken

Jättebra!

Tycker det är ursnyggt!

Svar på tråden Size Zero , snyggt?