Kickan35 skrev 2011-05-12 10:53:36 följande:
Hallå!
Hur går det för dig Vitsippan85?
Här går det fortfarande trögt, men vi kämpar på..... Igår provade vi Sempers tetra, den har vi inte provat förut, och mams flaska, det gick si så där. Inga tårar i alla fall och hon sög faktiskt några tag (kanske tre)

. Nu hoppas jag att det vänder och att hon tar flaskan. Provade också knäet och gunga lite.... då funkade det lite här med!
Har också prövat Medela flaskan, men jag tycker inte att det gör någon skillnad. Vad använder du för flaska?
Trodde i min enfald att lillan skulle ta flaskan lika lätt som storasyster, men icket. Och det finns nästan inga tips eller råd alls på internet, eller BVC om hur man ska gå tillväga om de inte vill ta flaskan.... Lite dåligt tycker jag, för det kan ju inte vara helt ovanligt....?
Vill också passa på och säga tack för tipsen!
Ha en bra dag!"
jag kör med NAN 1 i pulverform o blandar själv och MAMs flaska =) jag provade en vanlig esska flaska först men den gilla han inte o egentligen inte MAM heller men efter några gånger så gick de bra.
tror det är en vanesak att dom gillar flaskan =)
ja du ser, lite gung gör susen och man får vara ganska envis o inte ge tutten på en gång heller, sålänge dom inte galllskriker så kan man ju ta paus en stund för o prova sen igen =) Oliver åt kall ersättning första gången han tog flaskan haha..envisa unge.
nejdu jag har bråkat med BVC om att jag går ner så mycket i vikt och dom är ju emot flaska verkar de som och pratar bara om att man ska amma på oavsett!!
Oliver gillar inte att få flaskan runt lunch så den har jag skippat så nu får han den halv 7 på kvällen o då blir han så trött så kl 7 lägger vi oss o sover