• 3 barns mamma84

Vad betyder dit barns namn ?

Tungan uteVad betyder dit barns namnTungan ute
    Ebba är ett vanligt namn
    Amadeus betyder "Den der älsker Gud" på latin.
    Elias betyder: "Min gud er min herre" bibelsk navn.

Namnen hittade jag på http://www.navnebetydning.dk
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • Svar på tråden Vad betyder dit barns namn ?
  • Suri

Min son heter Sune och det är Fornsvenskt och betyder "son".

• fesun

Milian, ev. kortform av "Maximilian som betyder "Den störste" och är från början ett tysk-romerskt kejsarnamn" :)

• Fru Wennström
    Embla betyder "liten alm" och är namnet på den första kvinnan enligt den fornnordiska mytologin. Liksom den förste mannen Ask skapades Embla ur en trädstock av gudarna Oden, Vile och Ve.

Hilda är ett kvinnonamn med fornnordiskt ursprung, det kommer ur namnet Hild, som var en av Odens valkyrior. Det återfinns även i det isländska ordet hildr " - strid.Det kan med andra ord beskrivas som "Krigsgudinna"
  • Ingiz

Namnet Titus är en latinsk form av ett grekiskt namn som betyder "hedra och "ära". Romerskt kejsarnamn och även helgonnamn.

• Mollystar
    Melina är ett kvinnonamn av grekiskt ursprung. Under delar av 1990-talet fanns det med bland de 125 vanligaste namnen på små flickor i Sverige. Namnet tros komma från det grekiska ordet "meli", som betyder honung. Betyder "honungsflickan" eller mer exakt; "Sötare än honung".

Melina betyder också "Melodi"

På italienska betyder melina "litet äpple"
  • Ekrlsn

Kvinnonamnet Elin är en svensk form av Helena som är ett grekiskt namn med betydelsen "lysande" eller "fackla".

Kvinnonamnet Erika eller Erica är den feminina formen av Erik som betyder "ensam härskare". Enligt en annan teori kommer namnet från latinets ericeae som betyder "ljung".

• allt och lite till

Mansnamnet Linus är av latinskt ursprung, med den troliga betydelsen den med det linfärgade håret. Enligt legenden var Linus namnet på den första påven.
    Linus har varit ett mycket populärt namn sedan 1970-talet.

och min son är ALBINO :D därför vi valde det hihi...

• Idalinnea

Men jag får ju inte med allt! Skumt! Provar igen. Isidor betyder gåva och är grekiskt ursprungligen.

• Embla

Mina barns namn betyder tröst, duva, husets härskarinna och hjälp.

• Goonie

Det betyder ingenting... iaf inte som jag kan hitta. Fanns bara ursprunget "[...] origins in the Hebrew and Indoeuropean languages. It is used largely in English, HebrewDutch, and French."

• Qarina

Theodor som betyder Guds kärlek, bildat av theos - "gud" och doron - "kärlek". .. Vilket var precis som jag kände när han kom till mig :)

Svar på tråden Vad betyder dit barns namn ?