• Bubbly

Någon som blivit gravid efter över 1 års försök utan hjälp?

Vet inte var jag borde lägga den här tråden riktigt, men hoppas nån hittar den...
    Har hängt på familjeliv ett tag nu och har inte sett en enda sån här tråd, så fort någon försökt ett år verkar det vara standard att söka hjälp och göra utredning.
    Så frågan är som rubriken lyder:
    Finns det NÅGON där ute som blivit gravid efter över ett års försök utan hjälp eller utredning?
    I så fall:
    Hur lång tid tog det? Hade du/ni barn sen förut? Gjorde du något särskilt den månaden du blev gravid?

Ja... nyfiken och fundersam som sagt... Skrattande

• Svar på tråden Någon som blivit gravid efter över 1 års försök utan hjälp?
  • Randig Panda

Nä, det tog precis över året för oss att få vår första gemensamma.
    Då har jag barn sen innan och hans ex var gravid med hans barn , blev missfall.

Så vi båda kan men vi trodde det inte gick tillsammans. (Vilket vi tydligen kunde).

Nu har vi två gemensamma, tog ett bra tag att få till vårt andra gemensamma också.
    HAr inte provat någonting ine ens ägglossningstest. Bara knuffats regelbundet 

• Helle333
    Bubbly skrev 2011-05-09 01:05:04 följande:

Vet inte var jag borde lägga den här tråden riktigt, men hoppas nån hittar den...
    Har hängt på familjeliv ett tag nu och har inte sett en enda sån här tråd, så fort någon försökt ett år verkar det vara standard att söka hjälp och göra utredning.
    Så frågan är som rubriken lyder:
    Finns det NÅGON där ute som blivit gravid efter över ett års försök utan hjälp eller utredning?
    I så fall:
    Hur lång tid tog det? Hade du/ni barn sen förut? Gjorde du något särskilt den månaden du blev gravid?

Ja... nyfiken och fundersam som sagt... Skrattande

Ja, alltså jag plockde ur den sista nuvaringen redan för tre år sedan. Det tog oss 2,5 år att bli gravid men det var inte så att jag kissade på ägglossningspinne varje månad eller så. Utan vi tog det mer som det kom, hände det så hände det. Men jag erkänner att i höstas började jag kissa på sån sticka eftersom jag misstänkte att min ägglossning inte var så himla regelbunden som jag först trodde och jag hade rätt. Den varierade med en hel vecka från månad till månad. Men jag kissade på en sticka, såg att jag hade ägglossning, den dagen blidde det ben bäbis i magen.
  • La Lola

Här tog det 3 år.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Rottis77

Ja, vi blev gravida efter 1,5 år. Vi hade precis börjat på utredning och fått reda på att vi inte kunde på egen hand och jag skulle in och kolla äggledarna tror jag det va och då va det viktigt att jag inte va gravid så gjorde ett test för säkerhets skull och det blev ett stort fint plus, och det ända vi hade gjort va att slutat försöka så mycket!! Tyvärr gick det inte så bra, fick ett utomkveds, men blev sen gravid igen på första ägglossningen efter operationen och fick en fin son, sen med 2:an tog det sig på första försöket efter att tagit ut spiralen och fick en fin dotter 22 mån efter sonen tittat ut. 

Och jag tror att det va för att vi slutade kämpa så, slutade med alla "tips" man fick av alla, vi bara hade sex typ när det passade oss! Och det va det enda som funkade för oss :) 

• Serenity2011

Blev gravid när jag var 19 år första gången vi hade sex utan skydd (tog till och med dagen efter piller men det hjälpte inte). Gjorde abort då.. Nu flera år senare har jag och min sambo försökt i ett år ungefär och det gick precis efter 1 års försök.

• Bubbly

Hej på er och tack för era peppningar! Det var ett tag sen nu och jag vill bara meddela att 2012-02-29 fick jag äntligen mitt plus! 1 år och 11 månader tog det, vi sökte aldrig hjälp... 2012-11-11 kom vår lilla Ella ut! Och jag skrev ju att jag trodde på ödet, jag kan ju meddela att jag gick gravid samtidigt med min syster, vi var beräknade med 10 dagar emellan bara! Men jag gick över tiden, så hon fick tre veckor innan mig. Så jag blev både mamma och sen också moster till en liten kille inom tre veckor! Underbart!

• Barnlängtan31år
    Bubbly skrev 2013-05-21 11:15:29 följande:

Hej på er och tack för era peppningar! Det var ett tag sen nu och jag vill bara meddela att 2012-02-29 fick jag äntligen mitt plus! 1 år och 11 månader tog det, vi sökte aldrig hjälp... 2012-11-11 kom vår lilla Ella ut! Och jag skrev ju att jag trodde på ödet, jag kan ju meddela att jag gick gravid samtidigt med min syster, vi var beräknade med 10 dagar emellan bara! Men jag gick över tiden, så hon fick tre veckor innan mig. Så jag blev både mamma och sen också moster till en liten kille inom tre veckor! Underbart!

Ett väldigt sent, men stort grattis! Är själv inne i processen. Har sökt hjälp och väntar på tid för utredning. Blir därför att jag läser en massa gamla trådar för att inge hopp om att bli gravid. Hoppas allt gått bra för er!
  • Miccim

Med mitt första barn tog det 2,5 år. Vi sökte inte hjälp eftersom vi kände att vi var ganska "unga" fortfarande. Gjorde inget annorlunda, utan hade snarare gett upp hoppet och letade efter en utredning. Mannen åt dock mycket sill och ägg, vilket har en del nyttigheter i sig.

Det skadar ju inte att fara på en utredning, men vi drog bara ut på det så det blev aldrig av.

• Barnlängtan31år
    Miccim skrev 2018-10-12 20:54:27 följande:

Såg nu att tråden var gammal! :D

Ja, tråden är gammal men jag började skriva i den ändå, tänkte om någon vill börja på den igen :)

Okey, 2,5 år är länge, då behöver det inte vara kört även fast det känns så just nu... Kul att ni kan bli gravida!
  • Miccim
    Barnlängtan31år skrev 2018-10-14 11:31:55 följande:

Ja, tråden är gammal men jag började skriva i den ändå, tänkte om någon vill börja på den igen :)

Okey, 2,5 år är länge, då behöver det inte vara kört även fast det känns så just nu... Kul att ni kan bli gravida!

Ja det blev länge få, förhoppningsvis kortare tid med att få till ett syskon. Efter 1,5 års med aktiva försök är jag nu gravid igen, så om den vill stanna tog det inte lika lång tid! (dock med två missfall bakom oss denna gång)
  • Barnlängtan31år
    Miccim skrev 2018-10-14 22:51:55 följande:

Ja det blev länge få, förhoppningsvis kortare tid med att få till ett syskon. Efter 1,5 års med aktiva försök är jag nu gravid igen, så om den vill stanna tog det inte lika lång tid! (dock med två missfall bakom oss denna gång)

Åh, grattis! Hoppas verkligen att den vill stanna i magen. Önskar all lycka!
Svar på tråden Någon som blivit gravid efter över 1 års försök utan hjälp?