• Bubbly

Någon som blivit gravid efter över 1 års försök utan hjälp?

Vet inte var jag borde lägga den här tråden riktigt, men hoppas nån hittar den...
    Har hängt på familjeliv ett tag nu och har inte sett en enda sån här tråd, så fort någon försökt ett år verkar det vara standard att söka hjälp och göra utredning.
    Så frågan är som rubriken lyder:
    Finns det NÅGON där ute som blivit gravid efter över ett års försök utan hjälp eller utredning?
    I så fall:
    Hur lång tid tog det? Hade du/ni barn sen förut? Gjorde du något särskilt den månaden du blev gravid?

Ja... nyfiken och fundersam som sagt... Skrattande

• Svar på tråden Någon som blivit gravid efter över 1 års försök utan hjälp?
  • Bubbly

Tack för era svar!

Linda: Sambon har en dotter på 8 år sen tidigare och jag har varit gravid i ett tidigare förhållande för ca. 6-7 år sen, då blev det dock abort. Jag och sambon har varit tillsammans i 5 år nu och min kopparspiral plockades ur i mars förra året...

kvinna7906: 4 år!? Oj, hur orkade ni fortsätta?

• Bubbly

Vintersjäl: Ja, det där med äl-stickor testade jag i 2 månader, men tyckte bara det var stressande och det var mest för att kolla att jag kände rätt. Märker av min äl ganska tydligt och den är väldigt regelbunden, så det kändes också onödigt att lägga pengar på sådant...
    Vi är inne på vår 14:e månad nu och jag har precis som du skriver allt oftare börjat tänka att jag kanske inte kan bli gravid och funderat över vad jag ska göra om så är fallet. Hur långt vill jag gå osv... Men det känns ändå som att jag inte alls vill söka hjälp nu... tiden har ju gått så fort.

• Bubbly

Ja, jag tror definitivt på att man kan ha en psykisk spärr som några av er skriver. Men samtidigt tror jag att det är väldigt mycket slumpen också. Jag tror att allt som händer har en mening. Ödet, det kommer när det är meningen...
    Men ju längre tid det tar ju mer stressad blir man ju. Fast otroligt nog börjar jag känna en vändning. Glad
    Jag har hittills den här månaden inte räknad ut äl eller bim, vet väl i huvudet på ett ungefär när det är dags och äl känner jag ju alltid av, men i och med att jag inte räknat ut när den är kan jag heller inte planera att vi ska få till det vissa dagar.
    Just nu känns det faktiskt som att det inte spelar någon roll om plusset kommer nu eller om ett halvår faktiskt. Paniken har försvunnit, det känns otroligt skönt att kunna vara så här avslappnad kring allt...

• Bubbly

Puffar tråden lite och undrar om det finns fler som lyckats själva efter mer än ett års försök?

• Bubbly

Finns det bara fyra stycken här på FL som blivit gravida på egen hand utan hjälp efter över ett års försök??Förvånad
    Behöver lite hopp...

• Bubbly

Hej på er och tack för era peppningar! Det var ett tag sen nu och jag vill bara meddela att 2012-02-29 fick jag äntligen mitt plus! 1 år och 11 månader tog det, vi sökte aldrig hjälp... 2012-11-11 kom vår lilla Ella ut! Och jag skrev ju att jag trodde på ödet, jag kan ju meddela att jag gick gravid samtidigt med min syster, vi var beräknade med 10 dagar emellan bara! Men jag gick över tiden, så hon fick tre veckor innan mig. Så jag blev både mamma och sen också moster till en liten kille inom tre veckor! Underbart!

Svar på tråden Någon som blivit gravid efter över 1 års försök utan hjälp?