Elisie skrev 2011-07-02 16:40:18 följande:
Fröken johanna - Jag fick Pergotime till att börja med för att försöka få äl och att få äggen att mogna, jag tror jag åt två kurer, som jag har förstått de så börjar man med pergotime, äggen utvecklades och så men de vart inget. Då fick vi välja om vi ville ta sprutor (jag) eller direkt till ivf och jag tyckte att de va lika bra att testa sprutorna som man tar i magen en gång om dagen i ca 2 veckor.. sen får man göra Ul för att kolla så att allt ser bra ut och om äggen växer alt reglera dosen, sen fick jag en äl spruta och mitt ex fick lämna sperma och de gjorde en vanlig inseminering, gjorde den 1-2 gånger tror jag de var, de tog sig inte då. De tog slut mellan mig och mitt ex och jag tror nu i efterhand att de inte var meningen att jag och han skulle få något barn tillsammans.
Mitt råd till dig är att läsa på på internet i måttlig mängd så du kan fråga läkaren när du är dit men läs inte så mycket att du börjar oroa dig, de är hemskt lätt tro mig.. jag läser de mesta och ibland så är de bättre att låta bli att försöka veta "för" mycket om sånt som kanske inte ens handlar om en själv. De är ju lätt att bli nojjig.
Fråga om de finns något du kan få för att hjälpa de på traven om de tycker du behöver det!?
Och försök utrusta dig med ett stort tålamod fast jag vet ju att man helst ville vara gravid och fått bäbisen igår!
Jag har testat rosenrot nu ett par månader och nån månad efter det så fick jag mens.. vet inte om de beror på rosenroten men vem vet kanske :)
Oki, ja det kanske var bra att det inte tog sig dom gångerna då!=) Men då vet du ju att det med sprutor iaf fungerar när du vill försöka igen!
Precis som du säger är det lätt att man oroar sig när man läser för mkt. Jag har redan börjat göra det men bestämt mej för att sluta med det och må bra istället. Det blir ju inte bättre för att man oroar sig direkt. Men jag kommer säkert få flera "depp" och börja rota igen men ska göra mitt bästa. Jag har ju aldrig haft lågt östrogen innan jag åt ppiller utan då fungerade allt jätte bra. Det va ju många år sedan men jag vill ändå tro att min kropp är på gång att återställas efter alla år. Har ju iaf mens och ägglossning av mig själv, och cykeln och minskat från 50- 44 dagar så¨e ju på bättringsväg iaf! Ska försöka koppla av till 1 augusti nu och se vad so sägs då!
Vad skönt om Rosenrot hjälper. Vet du varför du har lågt östrogen? Eller har du haft det "jämt"?