Beskäftig svärmor
Okej, detta är ingen stor sak egentligen men jag behöver lite råd och infallsvinklar. Min beskäftiga svärmor vill gärna undervisa mig i barnkunskap (att jag har en medicinsk högskoleutbildning, där jag läst om barn och barns utveckling tror jag inte hon har förstått). Svärmor har nämligen undervisat i barnkunskap (för säkert 20 -år sedan och hon saknar formell kompetens för att undervisa i barnkunskap vilket hon görna berättar om i andra sammanhang).
Nu senast råkade jag i ett mail beklaga mig över att barnet som är 11 månader stoppar ALLT (en kombination av ålder och 4 kindtänder på G) i munnen och får svaret "Det är helt normalt att barnet stoppar allt i munnen, pillar på allt, drar ner saker osv. Det är hans sätt att lära sig omvärlden"
Detta är cirka fjärde gången jag får ett liknande förklaring i mail. De första gångerna har jag svalt och räknat til 10 men nu känner jag att jag måste säga ifrån.
Eller överreagerar jag? Om jag ska säga ifrån hur ska jag isf göra det utan att framstå som en total bitch? Om jag ber maken göra det kommer han bara säga "ja, ja, du vet hur hon är, strunta i det"