• Här och nu

Du ska få en granne med utv.störning; vad gör du?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-15 09:16
    Det glädjer mig att nästan alla tycker frågan är märklig.Var glada att ni inte känner nån av dem som skulle protestera.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du ska få en granne med utv.störning; vad gör du?
  • Okändgäst
    Här och nu skrev 2011-05-16 11:52:22 följande:
    Vissa utv.störda är väldigt högljuddda. Vissa inte alls. Så det beror ju på individen.
    Ja det är ju självklart att det är så.
  • fucktard
    goatess82 skrev 2011-05-16 12:19:14 följande:
    Du kan ju inte mena allvar att du jämför en utvecklingstörd med en pedofil???
    Var har TS gjort det?
  • goatess82
    fucktard skrev 2011-05-16 12:57:51 följande:
    Var har TS gjort det?
    skitsamma, det är från en annan tråd som hon skrev i där det jämfördes!, jag som överreagerade (förhoppningsvis)!
  • slapback

Jag röstade på det första där jag hälsar och erbjuder min hjälp, men det är väl kanske inte exakt så jag skulle göra. Jag skulle hälsa och sen erbjuda min hjälp OM min hjälp efterfrågades eller att jag kunde se att den behövdes men liksom till vem som helst så kanske jag inte erbjuder min hjälp det första jag gör bara för att. Personen i fråga kanske inte alls är i något behov av hjälp och bara skulle känna sig kränkt av den frågan.

• fucktard
    goatess82 skrev 2011-05-16 13:11:22 följande:
    skitsamma, det är från en annan tråd som hon skrev i där det jämfördes!, jag som överreagerade (förhoppningsvis)!
    Okej, då är jag med. Jag trodde att du trodde att den här tråden var inspirerad av pedofilgrannetråden, inte av den tråden som handlar om just det här ämnet.

Men som sagt, då fattar jag
  • Pepparfrun
    goatess82 skrev 2011-05-16 12:19:14 följande:
    Du kan ju inte mena allvar att du jämför en utvecklingstörd med en pedofil???
    Fast, det har ju personen inte gjort, inte heller i den andra tråden. Var läste du det?
  • MammaG
    Här och nu skrev 2011-05-16 11:52:22 följande:
    Vissa utv.störda är väldigt högljuddda. Vissa inte alls. Så det beror ju på individen.
    Fast det gäller ju icke-utvecklingsstörda också. När jag bodde i lägenhet hade jag under olika perioder grannar som förde ett djävla liv vid oväntade/oönskade tillfällen. så vitt jag vet var ingen av dem utvecklingsstörd
  • MammaG
    Fidelis ad urnam skrev 2011-05-16 12:06:35 följande:
    Det jag försökte förmedla var det att det inte spelar någon roll om den som flyttar in är utvecklingsstörd eller "normal" då man aldrig kan veta vem som kommer vara högljudd och jobbig.
    Precis, det vet alla som bott i en lägenhet
  • Här och nu
    MammaG skrev 2011-05-16 13:55:48 följande:
    Fast det gäller ju icke-utvecklingsstörda också. När jag bodde i lägenhet hade jag under olika perioder grannar som förde ett djävla liv vid oväntade/oönskade tillfällen. så vitt jag vet var ingen av dem utvecklingsstörd
    Men personer med lägre intelligens har allmänt sämre förutsättningar att behärska sig osv.
  • Här och nu
    goatess82 skrev 2011-05-16 13:11:22 följande:
    Var har jag jämfört utv.störda med pedofiler?
  • Tutilure

Så länge inte personen stör mig eller mina barn så bryr jag mig inte. Men om personen börjar göra det så skulle jag klaga hos hyresvärden.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Krake

Jag gör ingenting särskilt. Så himla bra på att hälsa välkommen etc är jag ju inte så det kan jag inte lova. Jag bryr mig inte om min granne är utvecklingsstörd eller ej.

Om det visar sig att vederbörande behöver min hjälp gör jag det gärna, men jag skulle inte rusa dit och erbjuda den bara för att personen är utvecklingsstörd. 

Moster, inte monster.
  • k girl

Ingenting, jag håller mig på min kant och hoppas att grannen gör detsamma.

• Maijlo

Jag menade förstås med mitt inlägg att det är inskränkt och dumt att dra alla utvecklingsstörda över samma kam, liksom det skulle vara att dra alla blondiner över samma kam. Alla är olika.

Svar på tråden Du ska få en granne med utv.störning; vad gör du?