Du ska få en granne med utv.störning; vad gör du?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-15 09:16
Det glädjer mig att nästan alla tycker frågan är märklig.Var glada att ni inte känner nån av dem som skulle protestera.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-15 09:16
Det glädjer mig att nästan alla tycker frågan är märklig.Var glada att ni inte känner nån av dem som skulle protestera.
Du kan ju inte mena allvar att du jämför en utvecklingstörd med en pedofil???
Jag röstade på det första där jag hälsar och erbjuder min hjälp, men det är väl kanske inte exakt så jag skulle göra. Jag skulle hälsa och sen erbjuda min hjälp OM min hjälp efterfrågades eller att jag kunde se att den behövdes men liksom till vem som helst så kanske jag inte erbjuder min hjälp det första jag gör bara för att. Personen i fråga kanske inte alls är i något behov av hjälp och bara skulle känna sig kränkt av den frågan.
Nr 1.
Så länge inte personen stör mig eller mina barn så bryr jag mig inte. Men om personen börjar göra det så skulle jag klaga hos hyresvärden.
Jag gör ingenting särskilt. Så himla bra på att hälsa välkommen etc är jag ju inte så det kan jag inte lova. Jag bryr mig inte om min granne är utvecklingsstörd eller ej.
Om det visar sig att vederbörande behöver min hjälp gör jag det gärna, men jag skulle inte rusa dit och erbjuda den bara för att personen är utvecklingsstörd.
Ingenting, jag håller mig på min kant och hoppas att grannen gör detsamma.
Jag menade förstås med mitt inlägg att det är inskränkt och dumt att dra alla utvecklingsstörda över samma kam, liksom det skulle vara att dra alla blondiner över samma kam. Alla är olika.