• Jag är bara jag

Spontant gravid efter jättemånga försök?

Blev så inspirerad av att läsa om att man kan lyckas efter jättemånga års försök! Glad Nu undrar jag hur lång tid det tog för dig innan du lyckades spontant? Med spontant menas på hemmaplan utan hjälp av hormoner. Annan medicin som t.e.x Trombyl och proggisar får du räkna med.
    Jättetacksam för många svar! Det inger bara hopp! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-15 21:26
    Äsch,glömde en nästan självklar följdfråga: hade ni varit gravida nån gång under de där åren innan?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spontant gravid efter jättemånga försök?
  • Bling1975

Jag röstade tillslut nej då min man sedan några år är 100% steril så det är ingen ide att hoppas längre, vi har försökt i 6 år. Men när vi hade försökt i drygt två år, ett år på hemmaplan och ett år med IVF (1 färskt och 2 frys och 1 missfall) så blev jag spontangravid. Det slutade dock också i missfall.

Stitch längtar efter Lilo
  • LottaRos

Jag blev spontant gravid efter 5 1/2 års försök (inkl misslyckad ivf och allt annat man får gå igenom...)
    Vid ul i v 19 visade det sig vara tvillingar!

• Jag är bara jag
    LottaRos skrev 2011-05-17 00:26:14 följande:
    Jag blev spontant gravid efter 5 1/2 års försök (inkl misslyckad ivf och allt annat man får gå igenom...)
    Vid ul i v 19 visade det sig vara tvillingar!
    Stort grattis! Glad Precis sånt där man vill höra.
  • Vrinda

Jag blev gravid 2007 efter ca 20 försök. Hade redan gjort utredning som inte visat på något då. Det blev tyvärr mf.

På andra ivf-försöket, 2008,  blev jag gravid och fick på eget initiativ Trombyl pga autoimmun sjukdom. I juni 2009 föddes vår son.

När mensen kom tillbaka efter amning bestämde vi oss för att inte använda skydd. En graviditet var välkommen men inte särskilt trolig, resonerade vi. Blev dock gravid första månaden! Detta blev igen ett mf, denna gång ofostrig graviditet.

Trodde inte vi skulle ha så tur att vi skulle bli gravida igen men tro det eller ej, det hände igen! Även denna gång på första försöket. Rusade till läkaren för att få Trombyl och för två månader sedan föddes vår dotter.

Jag är själv helt säker på att jag är/var subfertil pga immunologiska orsaker och att jag behöver Trombyl för att kunna behålla en graviditet.

♥ ♂ 10 juni 2009 ♥ ♀ 22 mars 2011 ♥
  • Snösport

Jag jag nu nyligen blivit gravid Solig
    Över 3 år av försök och IVFer sedan hösten 2009...skulle göra vårt sista IVF nu v 22 med sprutstart i v 20, det 6:e  fulla försöket för pengar och hopp rann ut. Bearbetade mej själv väldigt med mental träning sedan i mars, slutade med mycket socker(kakor, godis, läsk och bröd), jag mådde toppen och alla ;akupunktur, kinolog samt IVF-läkaren sa jag borde kunna bli gravid för finheten av de få ägg jag hade men det fäste aldrig...aldrig fått ett + innan.  Jag åkte till Sundsvall och behandlade en infektion i underlivet och det tog sej alltså på första försöket efter det. min gyn tyckte inte jag hade en infektion och tvivlade också ibland på det men hade ju inget att förlora på en behandling..mannen behandades också.
    Jag har inga symptom och är bara i v4+3 men hoppas att det nu ska funka för oss hela vägen...håll tummarna!
    Jo jag är fortfarande lite chockad..hi,hi,hi!!!!

• Prisssan

Nej... inne på sjunde året nu och fortfarande ingen graviditet. Inte det att det inte kan ske spontant men det kanske inte heller är så troligt heller?
    Fick en dotter för tio ¨år sedan som avr en spontan graviditet så jag är tacksam för det "lilla" miraklet♥

When you lose something you can`t replace...
  • Jag är bara jag

Hörde nyligen om en kvinna här i trakten som hade ett rätt gammalt IVF-barn och nu fick en spontant efter 45 års ålder! Allt är möjligt så länge inga jättehinder finns! Glad 
    *mer bebbar åt folket*

• Vrinda

Mina föräldrar hade förresten också svårt att bli gravida. Det tog sju år att få till mig (de gjorde inga behandlingar förutom att mamma opererats för endo två, tre år innan hon blev gravid med mig) och när jag var ett år slutade de skydda sig och lillebror kom tre år och tre mån efter mig.

Stort grattis Snösport!

♥ ♂ 10 juni 2009 ♥ ♀ 22 mars 2011 ♥
  • Snösport

Vrinda : Tack, nu är det bara att vara positiv och hoppas

• Venus36

För oss funkade det efter många försök. Fick tyvärr MA då typiskt nog...

Men en enda månad senare var jag gravid igen!!

Nu har vi precis passerat första 12 veckorna och hoppas sååååå otroligt mycket på en liten bebis till vintern!!!!!

Det går att bli gravid även efter lååååååång tid ;) Sa min läkare i alla fall.

Hoppas för alla!

Är någon nyfiken så finns vår story i min pres...

vecka 13! :)
  • IVFmamma

Gäller inte mig utan min mamma och pappa. (Jag har oxå gjort IVF och lyckats, har nu oxå lyckats själv och är gravid i v.15 men försökte i "bara " 2 år)
    De försökte 7 år, den enda behandligen som gjordes var på mamma , en kontraströntgen som visade att hon bara har 1 fungerade äggledare. Sen föddes barn nr 1 -79, barn nr 2-81(tyvärr dog hon i magen) och jag -82.

• Anansi

Jag blev spontant gravid efter ca 8 års egna försök och är nu i v. 8. Glad Vi har en 2-åring som kom till m h a IVF sen tidigare.

• JSJS

Jag har gjort sammanlagt 14 IVF- behandlingar. Blev gravid på det första, men det blev MA i v 11. Vi fick ett barn efter det tredje försöket. Jag gjorde sen alltså 11 syskonförsök efter det, men det blev aldrig något. Jag fick mens en gång efter det sista försöket, sedan kom den inte tillbaka. Vi har såväl manlig som kvinnlig faktor och jag har fyllt 40, ändå  blev jag spontant gravid och är nu i v 21. Solig

• en liten prick

Efter nästan 4 års försök och påbörjad utredning visade det sig under ett VUL att jag hade ett bebisfrö i magen. Jag hade precis gett upp, var inställd på att förbli barnlös och gick liksom vidare med alla andra planer istället.
    "Din make behöver nog inte göra nåt spermaprov" sa läkaren, haha.. Är nu i v 7+5 och livrädd över att nåt ska hända. Men det är en dag i taget som gäller. Tyvärr har jag även en cysta på ena äggstocken, vill det sig illa så vill läkarna operera den snarast också. Men det där får jag vänta och se.

• Skruttefia06

Första dottern tog 10 mån innan vi lyckades. På syskonförsöken blev det...2 missfall + 3 misslyckade ivf. Vi gav upp och skulle bli fosterföräldrar..Då var jag gravid på hemmaverkstan....

• Virvlar

Cellisen - vi har nog hängt i samma trådar, även om mitt nick är nytt

Jag och min nu ex-sambo försökte i 7 år att få barn. Vi har sedan tidigare en dotter som blev till spontant men sedan tog det stopp. Vi har utrett oss hit och dit men inte hittat något fel. Nuy har vi separerat och jag har nyss träffat en kille, det är tyvärr väldigt komplicerat då han är vän (inte jättenära) med min sambo och vi har efter ett samlag, med kondom blivt gravida.

Man vet inte om man ska skratta eller gråta

Svar på tråden Spontant gravid efter jättemånga försök?