Barn utan pappa
Lite nyfiken på hur vi ser på kvinnor som får barn utan att ha en relation till pappan. Det är en fråga som fortfarande känns tabu... Så vad säger ni? Är det okej?
Lite nyfiken på hur vi ser på kvinnor som får barn utan att ha en relation till pappan. Det är en fråga som fortfarande känns tabu... Så vad säger ni? Är det okej?
Utvecklar frågan lite: om det handlar om en lärare då? Eller din folkvalda politiker? Är det samma tolerans då? Eller förväntar vi oss mer av vissa?
Varje arts största drift är att föröka sej (efter att överleva då), så att prata om laglig rätt känns lite konstigt. Jag tycker absolut att man kan skaffa barn utan en pappa och jag hade gjort det själv om omständigheterna gjort att jag inte hittat någon att leva med. Jag vill ha barn, jag vill föröka mej.
Att luras och föra en man bakom ljuset däremot tycker jag inte är ok.
Och för att svara på den sista frågan som Avva ställer, så tycker jag absolut att vem som helst får göra det.
Jag har en i min bekantskapskrets som inseminerats två gånger (utomlands) och har alltså två barn och ingen jag känner ser något konstigt med det.
Jag växte upp utan kontakt med min far (hade dock andra manliga förebilder i mitt liv) och måste säga att jag inte skulle utsätta ett barn för det. Jag saknade oerhört mycket att känna min riktiga pappa och hans bakgrund.
Jag tycker inte att det är familjekonstellationen som är viktig utan vårdnadshavarens/vårdnadshavarnas förmåga att ta hand om barnet som är det viktiga.
Helt ok, har mamman ett fungerande nätverk av nära människor som stöd så behövs ingen pappa
Jag kan inte se att det är ett problem