nan HA eller semper lemolac eller...?
Hoppas ni orkar läsa fast det blev lite långt....
Min kille e snart 6 veckor & har sedan v 3-4 varit gasig fått kämpa med att få ut avföringen & missnöjd av o till vid matning & fiser ofta mycket då han äter & de ggr han bajsar e alltid i samband med elelr strax efter matning. Det liksom "kör" rätt ofta i magen när han äter (men så kan det kanske låta utan att det gör ont?!). Vi kör med MAMs ultivent flaskor.
Avföringen e inte hård men tror tarmaktiviteten är ojämn. Fram till v 3-4 bajsade han 5-7 ggr/dygn nu e det 1-2 ggr/dygn. Han äter med 2 - 3 timmars mellanrum (förutom på natten då han sover bra för det mesta & vaknar bara för att äta 2 ggr.)
Han e ibland lite svårmatad om han varit vaken ett tag - bäst & lugnast äter han om det tajmas med att han just sovit. Om han måste pausa i måltiden, typ om han sätter i halsen elelr så, e det svårt att få honom att äta mer. Han hugger efter flaskan & suger & äter ngr tag & vill uppenbart ha mer men börjar sen börjar sedan gny & släpper taget... Ibland har jag fått för mig att han får ont av att suga?! Ngn som upplevt det av mam dinapparna?
Han går upp bra i vikt & verkar ej vara allergisk men däremot känslig.
Han e nöjd & glad mellan varven med men just runt matning & mrlln typ 6-8 på kvällen e han gnällig & pipig ibland även ibalnd andra tider.
Storebror var lite lika dan & blev aldrig riktigt 100 förrän vi kunde börja slussa över till mild välling & gröt (vilket vi på läkarens rek gjorde redan ca månad 3 - 4). Det var som hans mage behövde mer fibrer att jobba med för att funka optimalt. Ångrar att jag aldrig vågade testa annna ersättning än vanlig nan med honom. Jag e nu i valet & kvalet nan HA elelr lemolac. Vad har ni för erfarenhet? Ngn med baby med liknande besvär siom blivit hjälpt?

Antar att du lider lika mycket med din lille då det kniper som jag...
Har du fler barn? Inte jag.
Å så vill man ju så gärna hitta ngt som gör situationen för sin baby bättre... Min man håller på att bli galen ibland på alla mina försök att hitta de ultimata "lösningarna" - men sån e jag med det mesta....