• Kaxelsson

"Tattigt" att göra egen doppresent ??

Jag är inbjuden på barndop hos en god vän.
    Jag hade tänkt att köpa en fin vårjacka med skor i samma serie i doppresent, men tyvärr så är det slutsålt. Har kikat både i butik samt internet.
    Har funderat massvis men kan inte komma på något bra.

För några veckor sedan köpte jag en grymt bra systemkamera och har plåtat detta lilla underbarn några gånger och lyckats få många fina bilder.
    Just en utav bilderna är helt underbar, mamman älskar den bilden jättemycket.
    Häromdagen så pratade vi om att jackan och skorna var slutsålda och jag la fram att det var synd att det var så kort tid, annars hade jag kanske kunnat ta lite fina bilder på flickan och sedan förstorat upp dom som doppresent. Då säger vännen att jag redan har tagit en bild som är jättefin och refererar till just denna bild.

Jag har en jättebra ny fotoskrivare hemma som skriver ut jättevackra bilder.

Jag har nu valt att göra en personlig doptavla (på datorn) och skriva ut
    samt gjort en förstoring på den vackra bilden. Fotot blev 21x30 cm.
    Jag har även köpt till ramar till båda bilderna för nästan 150;-.

Känns det "tattigt" att ge bort det i doppresent ? Bör man strunta i det och köpa något i stället ?
    Vad tycker ni ?

Jag själv hade uppskattat om någon la ner lite tid och gjorde en doptavla
    samt tog och förstorade ett vackert foto, men det är ju bara jag :)

(¯`♥.¸♥ ☆ Axel 081116 & Emil 110221 ☆ ♥¸ .♥´¯)
  • Svar på tråden "Tattigt" att göra egen doppresent ??
  • Silvera

Toppenfin present, sådan skulle jag också vilja ha när det är dags för dop hos oss Drömmer

• lilla mej

riktigt fint!!!!! jag alskar foton sjalv och skulle blivit mycket galdare for dem an nagon fanig dop pryl....

• Alexi

Jättefint! Mycket finare än något köpt! Något mycket mer. Bestående än tex kläder.

Men, jag som inte ens har bilder på mina barn på Facebook, familjeliv osv skulle faktiskt inte uppskatta att du la ut fotot här som du gjorde, det vill jag bara säga.

• Trolovade
    Alexi skrev 2011-05-23 19:47:53 följande:
    Jättefint! Mycket finare än något köpt! Något mycket mer. Bestående än tex kläder.

Men, jag som inte ens har bilder på mina barn på Facebook, familjeliv osv skulle faktiskt inte uppskatta att du la ut fotot här som du gjorde, det vill jag bara säga.
    Satt precis och tänkte på det ang fotot...
  • Lilas

Vi ska ha dop för våran dotter på lördag och om detta hade varit en present till henne så hade jag blivit superglad, jag tycker presenten är superfin. Jag hade garanterat blivit mer glad över den än kläder.. helt klart =)

• MakkaPakka

Mer personligt och omtänksamt kan det väl knappast bli? Än att köpa dussinvaror... även om det finns mycket fint så ligger det en helt annan känsla bakom eget skapande, tid och engagemang!

• Kultist

Varför uttrycket "tattigt"? Kanske använda "svartskalligt" eller "negerartat" också om man nu nödvändigtvis måste använda rasistiska uttryck?

• Kaxelsson
    Alexi skrev 2011-05-23 19:47:53 följande:

Nä, det gör säkert inget att jag lagt ut bilden här. Har massvis med bilder ute på ex fb på deras underbara barn och dom har på våra :)) Sen är det ju "bara" en tavla på underbarnet och inte en stor bild som någon kan sno :P

Dom var uberglada för presenterna. 
    Fotade också hela dopceremonin samt efterfesten och gjorde iordning en fin dvd-skiva som minne och det uppskattades jättemycket :)) 
  • Kaxelsson
    Kultist skrev 2011-05-26 11:02:53 följande:
    Varför uttrycket "tattigt"? Kanske använda "svartskalligt" eller "negerartat" också om man nu nödvändigtvis måste använda rasistiska uttryck?
    Men orka !?!
  • Kultist
    Kaxelsson skrev 2011-05-29 23:49:21 följande:
    Men orka !?!

Ja. Jag tar det personligt när folk använder negativa uttryck om min tillhörighet. Så konstigt.
Svar på tråden "Tattigt" att göra egen doppresent ??