• clerko

Hur många ggr har ni försökt...egentligen??

Hej på er!
    De berättelser jag läser och de människor jag pratar med säger att de försökt att få barn i 1,2,3,4 år eller dyligt. Men, hur många ggr har ni egentligen försökt?? Ligger ni med er man varje, varje månad? Så om ni säger att ni försökt i 1 år har ni då försökt 12 ggr?? Vi har försökt i 2,5 år i teorin, i tanken men i praktiken bara 9 ggr. Hur funkar det i era "görabarnvarjemånad" värld?

Kram på er där ute!

• Svar på tråden Hur många ggr har ni försökt...egentligen??
  • clerko

BAMSEtack till er alla som än så länge svarat på min fråga. Ni har tur som funnit män som vill älska med er flera ggr varje månad. Det underlättar ju bebbeverkstaden. Stor kram på er och lycka till allihopa!

• Linusida

Ska tilläggas att även vi vissa perioder har haft väldigt svårt att få till det. Min man fick tom några piller som läkaren skrev ut för att han lättare skulle få stånd. Det är ju inte alltför upphetsande emellanåt att försöka få till det på bestämda tidpunkter. Ett tag slet det väldigt mycket på vår relation, men det har blivit lite bättre sen vi började med IVF, då behöver vi inte själva få till det på samma sätt.... Kram

• Nickis

Vi har försökt varje cykel i snart 3 år (utom 2 då vi fick sexförbud pga för många ägg)- Jag har 26 dagars cykler vilket blir 14 cykler på ett och och alltså ca 40 cykler totalt

• Pico

Vi har försökt i 3 år nu och har prickat in äl i princip varje månad med några få undantag. Under en period mådde vi båda dåligt av all stress och press i samband med bebistillverkningen så det blev svårt att få till det (männen har det inte lätt, det är ju dem i slutändan det hänger på!). Det slet ännu hårdare på vår redan stressade relation men vi har kämpat oss tillbaka till ett harmoniskr och bra samliv igen.

• Bejbiss

Vi har försökt 8 senaste månaderna med CB äl-test. På 14 månader har vi inte blivit gravisa. Sexet har blivit lite mera stelt framförallt det här att min sambo alltid måste komma i mig. Innan baby planerna hade vi lite mera "vild" sex.

Lycka till!

• Tovsippan

Vi har sex ca varannan dag veckan kring ägglossning. Och sedan förstås någon gång då och då bara föra tt vi har lust. När det är mycket på jobbet, och det är det ofta, så kan ju lusten var lite mindre men vi kör på i alla fall. Barn är vårt viktigaste mål just nu och vårt sexliv måste inte nå oanade höjder varje gång. Det känns bra att göra vad vi kan, även om det verkar ta tid. Vi har försökt sedan hösten 2003.

• clerko

Vad gulliga ni är som ger av er själva och era liv. Att veta hur det funkar för andra är alltid intressant. Kämpa på ni som ej lyckats än (inkl. mig själv) Ha det gott!

• clerko

Fler får jättegärna dela med sig av erfarenheter om ni vill. Jag fortsätter att läsa denna tråd varje dag.

• Mumle

18 månader har vi försökt med syskon. Det har bara resulterat i 2 missfall, efter 15 och 17 månader. Har en dotter som kom till på första försöket, hon är 2 år. Har även gjort 1 abort tidigare pga. jag och min kille bara varit ihop 1 månad. Så gravid kan jag bli, men inte när jag vill verkar det som. Vi har kört varje månad utan uppehåll med sex varannan dag från dag 10 to.m. dag 18. Pergotime, enkel/dubbel, insemination, puregon-sprutor, ovitrelle-spruta, progesteron vaggisar. F-N, hur svårt kan det vara? Känns overkligt att tänka att det någonsin ska lyckas igen. Man får väldigt dålig självkänsla och oädla tankar när man ser gravida kvinnor stoltsera med sina magar.

• Tess71

Vi har försökt i ett år drygt. 2 MA har det blivit i v.16 och v.12 Vi har nog försökt totalt 8 gånger inklusive de gånger jag blev gravid.

De månader vi försökte så hade vi sex minst varannan dag kring ÄL.

• minisork

Vi har försökt att göra barn i 23 månader...lika aktivt varje månad med koll på ÄL och varannan dagssex. Resulterat i ett utomkvedshavandeskap, ekelkur + dubbelkur Pergotime, Gonal-f injektioner och oändligt mycket psukiskt lidande. Nu satsar vi på adoption istället

• seafree

Vi har försökt i 4år... aktivt sex varje mån, varannan dag runt ÄL(och lite där emellan..hihihi)!

• seafree

Oj jag skrev visst aktivt sex men jag menade att vi försökt i 4år aktivt. Vi har haft sex varje mån osv...det blev lite fel!

• LillSkruttet

När jag menar att vi försökt i 2 år, så har vi verkligen försökt varje cykeln under 2 års tid. Jag slutade med p-piller jan-04. Det tog oss ett år ganska exakt innan jag blev gravid första gången, det slutade i mf, sedan tog det 3 månad och så blev jag gravid igen, vilket slutade som första graviditeten. Det var i början på juni-05. Har sedan inte hänt något. Mer än att man på rutinprover när jag sökte privat för utredning, upptäckte att värden på mina sköldkörtelhormoner inte såg bra ut. Äter därför tabletter nu och hoppas att proverna nästa gång de ska tas, ser bra ut. Vill så gärna ha en bebis!!

• Myran22

Vi har sex ungefär 10-15 gånger/mån, ibland färre och ibland mer. Dom 2 senaste månaderna har det blivit färre eftersom jag inte har lust till sex längre, har tröttnat på att sex bara är för att göra barn. Men försöker alltid att pricka in ägglossningen.
    Sex ska ju inte bara var för att göra barn, men tyvärr har det blivit så här hemma och jag har ingen aning om hur vi ska få det att bli som "vanligt".

• Bemma

Är ju inne på mitt 14:e försök..och då har vi försökt pricka ÄL alla gånger utom en som lyckades infalla i julhelgen. Då var vi i ett hus fullt med sovande släktingar, det var INTE läge att jöka då vill jag lova!
    Men det är enda gången vi missat Äl med mening! Alla andra månader är verkliga försök!

• Fru E

Vi har försökt varje månad i tre år... helt utan resultat...

• längtarefterbarn

Vi har väl i ärlighetens namn inte aktivt försökt alla 5 åren.
    Om man räknar realistsiskt har vi nog försökt pricka ÄL och verkligen försökt aktivt i 2 1/2 år kanske...det är faktiskt inte mer....

Svar på tråden Hur många ggr har ni försökt...egentligen??