När är det ok för bonusmamma att vara med på dagisfester?
Hej alla!
Idag berättade min sambo att imorgon ska min bonusdotter (som är 3 år) ha gårdsfest på sitt dagis, vad roligt vad min spontana reaktion!
Han sa sedan att han gärna såg att jag gick med honom dit, jag har varit på dagiset förut och träffat personalen och så vidare.. MEN nu är det så att biomamman ska ju givetvis också till dagis och då sa jag att jag inte ville åka med. Jag känner mig jätteledsen, jag hade älskat att få se den lilla visa sin nya avdelning som hon pratar om och få se att vi vuxna som är alla en del i hennes liv kan umgås och ha roligt för hennes skull. Men tyvärr är det inte så. Biomamman vill inte att jag ska ha någon nära relation med hennes dotter (vilket jag har och ska föda dotterns syskon om en dryg vecka, bor i hus med hennes pappa som jag är förlovad med etc)
Senast biomamman såg mig blev hon hysteriskt och betedde sig otroligt omoget. Det var i början av vårt förhållande men jag vet att hon ogillar mig, även om hon inte vet något om mig mer än att jag finns i hennes dotters liv. Jag har mailat henne och berättat om mig själv och sagt att jag på inget sätt är ute efter att ta hennes viktiga roll som mamma. Jag fick tillbaka "Skaffa dig ett jävla liv". Hon har bett min sambo att jag inte ska få kalla mig bonusmamma förrän om 5 år och dottern ska inte ha någon samhörighet med mig eller min familj (vilket hon i allra högsta grad har..)
För dotterns skull tackar jag nej till att följa med till den gemensamma gårdsfesten på dagis för jag vill inte att hennes mamma ska bli vansinnig å¨mig och springa därifrån och bete sig illa inför dotterns som skulle bli jätteledsen om mamma gick därifrån. Min sambo skulle sedan få det hett om öronen för att jag hade vart där när det är dotterns föräldrar enligt henne som endast får vara med på sådant som rör henne.
Fråga: Är det aldrig ok för mig att följa med på skolavslutningar, klassfester eller liknande om mamman inte godkänner mig?
*Ledsen*