• EngladMathilda

Andra unga mammor i Göteborg.

Hej, mitt namn är Mathilda :) Är mamma till Felicia, idag är hon 5månader och
    1vekca gammal. Flyttade hit till Göteborg tillsammans med min fästman i början
    utav december, strax innan Felicia föddes. Måste säga att jag redan stortrivs :D

Tänkte ta och kolla om det finns några andra unga mammor här i Göteborgs trakten
    att få kontakt med? Skulle vara så jätte skoj :) Är ju som sagt nyinflyttad och känner
    bara väldigt få personer här än så länge.

Hör gärna av er om ni känner er manade.
    Mvh, Mathilda :)

• Svar på tråden Andra unga mammor i Göteborg.
  • Rosamajskorv

Hejhej!
    Är 20 år och har en dotter på lite mer än 3 månader bor på Hisingen i eriksbergstrakten är också på jakt efter lite fler vänner att umgås med på dagarna :)

• xbumbix

hejj sara heter jag å e ensam med min tvååriga son john i herrljunga träffar gärna andra unga föräldrar är 20 föresten

• Tessrall
    Rosamajskorv skrev 2011-09-29 16:44:20 följande:
    Hejhej!
    Är 20 år och har en dotter på lite mer än 3 månader bor på Hisingen i eriksbergstrakten är också på jakt efter lite fler vänner att umgås med på dagarna :)
    Hej vart i eriksberg bor du, vi bor väldigt nära varandra isf...bor vid nya lundbykyrkan :)
  • Fjolltuss

Hej! 24 år och har en dotter på 3.5 år och väntar lillesyrran med BF 23 feb.. 
    Bor i Biskop nu men flyttar till Bjurslätt/tolered 1 mars..

• EngladMathilda
    Fjolltuss skrev 2012-02-02 14:32:55 följande:
    Hej! 24 år och har en dotter på 3.5 år och väntar lillesyrran med BF 23 feb.. 
    Bor i Biskop nu men flyttar till Bjurslätt/tolered 1 mars..
    Hej på dig :) Grattis till den nya i magen som väntas komma när som helst!
    Har graviditeten gått bra? Vad heter din dotter? :)

Kram,
    Mathilda.
  • EngladMathilda
    EngladMathilda skrev 2012-02-24 11:03:31 följande:
    Hej på dig :) Grattis till den nya i magen som väntas komma när som helst!
    Har graviditeten gått bra? Vad heter din dotter? :)

Kram,
    Mathilda.

Såg nu att det var ett tag sen du skrev, kanske har den lilla redan kommit? :)
  • Fjolltuss

Hej hej!
    Jo det var ett tag sen man var här inne... Dottern i magen kom den 8de februari efter igångsättning pga vattenavgång. Gick bra men otroligt snabbt.. Graviditeten har gått bra men den var jobbig... Illamående till v.35 och väldigt ont och tungt... Men nu är man glad att det är över..

Stora dottern på snart 4 (juli) heter Althea och lillesyster fick namnet Desibell..

• EngladMathilda

Skönt att höra att det gick bra! Hur snabbt gick allt som allt? :) Skilde sig första graviditeten och andra graviditeten mycket? Man kan ju undra vad sånt beror på :)

Vilka jätte fina namn! Gillar Desibell framför allt! Åter igen, grattis :D

• Fjolltuss

Droppet sattes i kl 11 då var jag öppen 1-2cm.. 16:15  var jag öppen 3-4.. 16.35 kom narkosläkaren för att sätta eda då var jag öppen 10 och huvudet var synligt... började krysta 16.50 och 16:55 är hon ute.. 
    Första graviditeten var helt okey... Bara trött och foglossning.. Första dottern kom 8 dar innan BF och lillan kom 15 dagar innan BF.. Skönt som tusan dock :)
     Som det känns nu så räcker det med barn nu :) 

Tack så jätte mycket :)  

• EngladMathilda

Så skönt när de går fort! :) Gjorde de för mig med när Felicia min dotter föddes.

Kanske ändrar uppfattningen om det sen när Desibell blivit äldre hon med ;)
    Annars tycker jag personligen två barn är alldeles lagom :)

• Fjolltuss

Ja när man inte hade bedövning var det otroligt skönt... Men blev så jäkla chockad när hon väl var ute.. Tog typ en timme innan jag fattade att hon hade kommit... Jätte konstigt...

Haha nej två barn räcker gott och väl :)  

• Fjolltuss

Är det någon som har lust och hitta på något nästa vecka ? 
    MÅlaren kommer hit och ska fixa hela lägenheten så inte så kul för mig och sitta i det med lilla dottern...
    Promand. Fika.. vad som... Hojjta :)

• EngladMathilda
    Fjolltuss skrev 2012-03-07 15:11:53 följande:
    Är det någon som har lust och hitta på något nästa vecka ? 
    MÅlaren kommer hit och ska fixa hela lägenheten så inte så kul för mig och sitta i det med lilla dottern...
    Promand. Fika.. vad som... Hojjta :)

Jag hittar gärna på något i nästa vecka! Vilken dag skulle passa? :D 
    Har inget upp bokat fören på tisdag :) Fika eller promenad om vädret är mysigt
    tycker jag låter trevligt :D  
  • Fjolltuss

Jag kan vilken dag som Hellst... Enligt väder nissarna så ska det bli kanon väder nästa vecka ju.. Promenad passar ju då, vart Beros ju på vart man bor :) hade varit jätte trevligt... Jag är bara glad om jag slipper vara hemma i stöket :)

• ionna

Hej!

Gud vad härligt med en sån här tråd! Jag och min lilla familj flyttade upp hit från Helsingborg för drygt en månad sedan. Vi har en liten kille på 14 månader och känner ingen med barn i stan. Har kryssat runt bland några öppna förskolor i hopp om att träffa lite jämngamla men har inte lyckats träffa någon än. Jag är 22 och det hade varit så himla kul om det fanns några tjejer där ute som hade haft lust att ses!

Vi bor i biskopsgården men har inga problem med att ta oss en bit för att leka :)

Kram på er!

• Vixx

Ionna: jag bor också i biskopsgården, 5 minuter från vårväderstorget. Har en dotter på 18 månader och en liten beräknad 16 juni, är själv 18 :) vart i biskop bor du? :)

• Fjolltuss

Roligt med fler  i ens egna ålder nästan.. ... Hittar gärna på något med er.. dock inte nästa vecka när jag har stora dottern..har inte lärt mig att ha med båda än  =) 

• EJai

Hej =) Jobbar på vardagar men ses gärna ute på en lekplats eller sånu närvårsolen börjar göra sitt. Heter Emilia och har 2 barn. 4½dotter och 2år ca sonen..

Svar på tråden Andra unga mammor i Göteborg.