• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

    Tio frågor om klassisk rock

    Först av allt så vill jag påpeka att jag använder termen klassisk rock ganska löst här, alla band/låtar/artister passar inte in i en snävare definition på klassisk rock men diskussioner definitioner på genrer kan tas i en annan tråd.

    Jag tror att det ska vara en ganska enkel quiz även för de som inte är insatta i genren men vi får se.


    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Tio frågor om klassisk rock
  • dio

    6 av 10. Nåväl..vad är en bal på slotten?


    I was an atheist until I realized that I am God
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anghammarad skrev 2011-05-27 14:20:34 följande:
    Lite många textfrågor. Du kunde haft lite frågor av typen vem spelade bas i Led Zep istället
    Ja, jag ville ha fem av varje.

    Det får bli en annan quiz med lite mer sådana frågor.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Tonx

    Jag hade alla rätt. Förutom det äckliga lilla faktum att jag inte kontrollerade svaren innan jag rättade och hade klickat i fel på första frågan, som var den enklaste eftersom det är ett av favoritbanden

    Den enda frågan jag kunde haft problem med var den om vilken låt som inte var av Blue Öyster Cult, men eftersom jag mycket väl vet vilka som gjort låten som var rätt svar så blev det lätt!

  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Jennie med ie skrev 2011-05-29 20:33:54 följande:
    Ska man vara petig är väl inget av svarsalternativen till fråga 3 helt korrekt...?
    Nej, det beror väl egentligen på hur man ser det. Det är tillräckligt korrekt för att frågan inte ska vara oklar. Men visst har du rätt.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • annca

    9 av 10. Inte dålig musikallmänbildning för en gammal 80-talssynthare ;)


    ~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • RepenttoJesus
    Jesus är Vägen, Sanningen och Livet! Jesus är vår enda räddning! Omvänd er till Jesus om ni inte har gjort det! Jesus är Gud och älskar oss alla! Rockmusiken är satanisk! Vänd er bort från all form av rockmusik!
Svar på tråden Tio frågor om klassisk rock