Mer normalt dricka alkohol än att inte dricka?
Många tycks anse att det är onormalt att inte dricka alkohol,då är man lite "konstig" och udda tydligen. Vad anser du?
Många tycks anse att det är onormalt att inte dricka alkohol,då är man lite "konstig" och udda tydligen. Vad anser du?
Jag ogillar smaken av alkohol..uschh! Men ibland kan jag tvinga mig sjalv att dricka ett glas vin med min man eller om vi ar ute med folk som dricker for att inte verka sa trakig.
Jag har båda "läger" i min umgängeskrets. Jag tycker båda är lika normala...
Normalt eller ej vet jag inte. Vanligare att dricka alkohol än att inte göra det; Ja.
Jag är nykterist. Jag får ofta frågan: VA!? Varför dricker inte du? Ofta tror de att man har/haft alkoholproblem och att det är därför man inte dricker. Det är inte många som förstår ett aktivt val att bara-inte-dricka-helt-enkelt.
Jag gillar inte våran alkoholkultur, vill absolut inte vara en del av den.
Kanske ska jag börja fråga; VA!? Varför dricker du? Undrar just hur den frågan tas emot.
Jag skulle plockar bort ordet "onormalt" och ersatt det med "vanligt", överlag tycker jag det verkar vara vanligare att folk konsumerar alkohol av någon grad än de som är heltidanykterister, men däremot inte sagt att det skulle vara ONORMALT att inte dricka alkohol
Normalt eller ej vet jag inte. Vanligare att dricka alkohol än att inte göra det; Ja.
Jag är nykterist. Jag får ofta frågan: VA!? Varför dricker inte du? Ofta tror de att man har/haft alkoholproblem och att det är därför man inte dricker. Det är inte många som förstår ett aktivt val att bara-inte-dricka-helt-enkelt.
Jag gillar inte våran alkoholkultur, vill absolut inte vara en del av den.
Kanske ska jag börja fråga; VA!? Varför dricker du? Undrar just hur den frågan tas emot.
Man kan ju inte alltid bry sig om vad folk säger till en angående alkohol. Det finns ju så mycket fördelar med att INTE dricka som att:
pengarna kan man spara till nåt som man gärna vill ha, nån resa eller så..
man blir inte bakfull
man säger inte saker som man inte menar
med mera..
Kom ihåg att det är du som bestämmer över ditt eget liv, vill du inte dricka, gör INTE det..
Lycka till fr W.
Folk börjar välja bort alkohol till förmån av annat så det är inte länge till det kommer vara "konstigt" att inte dricka.
Dricker du alkohol eller inte?
Jag dricker inte alkohol och jag får ganska ofta frågan varför jag inte dricker. Inte varje gång jag är ute men tillräckligt ofta för att det ska vara irriterande. Jag tänker att om man själv dricker "vanliga" mängder alkohol så får man förstås aldrig den frågan fast det finns andra som inte dricker som blir ifrågasatta.
Dricker du alkohol eller inte?
Jag dricker inte alkohol och jag får ganska ofta frågan varför jag inte dricker. Inte varje gång jag är ute men tillräckligt ofta för att det ska vara irriterande. Jag tänker att om man själv dricker "vanliga" mängder alkohol så får man förstås aldrig den frågan fast det finns andra som inte dricker som blir ifrågasatta.
Jag tycker att alkohol ska vara helt frivilligt