Lovade min dotter en resa!! Nu har jag avbokat allt!! :-(
Nu ska jag spy galla över min tonårsdotter som fyller 17 år nu i juni.
Vi har haft våra ups and downs, hon har bl.a anmält mig till soc för att jag är en sån hemsk mamma på alla sätt. Hon trodde att dom skulle ge henne en egen lägenhet, men så blev det alltså inte.
Eftersom jag har varit ensam men henne har jag tyvärr skämt bort henne alldeles för mycket. Hon har t.ex tjatat om att få åka utomlands själv vilket jag inte tycker hon är tillräckligt mogen för. Nu när hon fyller år har jag därför bokat och betalt en resa för mig, min 3 månaders bebis och min kille och att min 17-åring får följa med och bo i egen 2-rumslägenhet men på samma hotell som vi och även ta med en kompis som jag också betalar för och även övriga utgifter så som mat och fickpengar. Hon blev knappt glad för det.. men visst, det dög väl.
Nu har jag bråkat med killen och gjort slut och har därför ingen som helst lust att åka med honom, men eftersom jag redan lovat tjejerna så erbjöd jag dom att välja någon annan resa, en sista-minuten-resa vart dom vill fast bara med mig och min bebis. NEEEEEEEEEEJ! Va taskigt!! då kommer du ju bara hänga efter oss!? Hur kul blir det liksom?!! Hon blev jättearg, så jag ringde runt till hela min bekantskapskrets men ingen kunde följa med på så kort varsel utom min mamma, det bestämdes dörför och jag informerade min dotter att jag inte skulle hänga med dom utan tänkte umgås med min mamma istället på resan, NEEEEEEEEEJ!!! Va pinsamt!! Jag vill inte ha med mormor!! Fy fan för dig som bara förstör mitt liiiiiiiiiiiv!!!!!
Jag bad henne tänka över saken i alla fall men hon var orubblig, och sa istället "nu har du ändå förstört allting så nu kan vi lika gärna skita i allt, jag vill inte åka nånstans nu" Sagt och gjort, jag avbokade allting, men pga jag inte hade avbeställnignsskydd så förlorade jag 25%. Nu är hon helt hysterisk och skickar sms på sms om vilken värdelös mamma jag är som lovar och inte håller och att jag har förstört hennes liv och att det är synd om min bebis som har en sån mamma.
Jag är så jävla less på hennes attityd, men har väl antagligen mig själv att skylla eftersom hon blivit så bortskämd. Vad hade ni gjort??