• Mamma1988

TryggHansa försäkring?? Ersättning? NÅGOT MED SVAR?

Hej!

Ligger just nu inne på sjukhuset. Bebisen är kvar i magen men jag har öppnat mig och kommer inte här ifrån.
    Är i vecka 33+4 .
    Jag har gratis försäkringen hos trygghansa.

Nu till min fråga kan ja få ut ersättning för att jag ligger inne nu? Innan vi ev hamnar på neo?
    Någon med svar?
    Tack!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 14:58
    Eller om man kan få ersättning någon annan stans?

• Svar på tråden TryggHansa försäkring?? Ersättning? NÅGOT MED SVAR?
  • knäppisen

Om du har en sjuk o olycksfallsförsäkring så kan du ev får ersättning därifrån. Beror på vad som står i villkoren och vad som ingår.

Från gratisförsäkringen får du ingenting.

• bananflugan82

Har du havandeskapspenning så får du ju det. Annars tror jag man kan få någon typ av ersättning för att du ligger inne.. men är inte säker. Det bästa är att ringa försäkringskassan så snart du bara kan och prata med dom, för det ska börja räknas från första dagen du ligger där.

Tror itne du får något för gratisförsäkringen. Jag hade den som kostar, och vi fick 6000kr när våra pojkar föddes för tidigt och fick ligga på neo. Den första försäkringen som faktiskt lönat sig.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • Little me

Du borde ju få sjukpenning när du inte kan jobba. Från fk alltså

• Frila2

Du borde få sjukersättning eftersom du är inlagd och därmed borde vara sjukskriven. 80 % av 97 % av din lön får du ut i sjukersättning.
    Du kan få ersättning för dina vårddygn från din egna sjuk- och olycksfallsförsäkring.
    Från Mammabarn försäkringen får du ingen ersättning då den inte täcker dina vårddygn. Du får ingen ersättning för barnets vårddygn heller eftersom gratisförsäkringen endast täcker dig och din vård. 

• Mamma1988

Nu har vi iaf tecknat den försäkringen på trygghansa som kostar. Som det finns risk för att bebisen vill komma tidigare. så får vi lite ersättning om vi hamnar på neo..

• Alexi

se till att betala snabbt då för det är först då försäkringen är giltig.

• Mamma1988
    Alexi skrev 2011-06-01 18:13:17 följande:
    se till att betala snabbt då för det är först då försäkringen är giltig.
    Yes, gubben betalade in den samma dag så dom hade pengarna igår och än sålänge har de inte kommit någon bebis : ) Tur de.. + att jag e hemma nu igen ..
Svar på tråden TryggHansa försäkring?? Ersättning? NÅGOT MED SVAR?